April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۲۵۵
۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
0
مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت ورزشی وزارت آموزش و پرورش، اعلام کرد: ۱۹ هزار و ۲۰۰ کانون ورزشی درون و برون مدرسه‌ای در آموزش و پرورش وجود دارد.

۸ هزار کانون ورزشی در مدارس با شهریه رایگان یا حداقلی

محمد جعفری، مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: تربیت بدنی، شامل ساعت درسی تربیت بدنی در مدارس است و فعالیت ورزشی شامل فعالیت‌های فوق‌برنامه‌ها و مکمل ورزشی همچون مسابقات درون مدرسه‌ای و نرمش صبحگاهی می‌شود.

وی افزود: برای اوقات فراغت دانش آموزان در حوزه ورزش و در تابستان، اقداماتی همچون کانون ورزش درون و برون مدرسه‌ای انجام شده اند.

محمدی اعلام کرد: ۱۹ هزار و ۲۰۰ کانون درون و برون مدرسه‌ای سازمان یافته در آموزش و پرورش وجود دارند که از این تعداد ۸ هزار کانون درون مدرسه‌ها هستند. (حیاط مدرسه، سالن‌های ورزشی و چمن مصنوعی مدارس)

وی افزود: ۱۱ هزار و ۲۰۰ کانون ورزشی نیز خارج از مدرسه وجود دارند.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: شهریه این کانون‌ها یا رایگان بوده و یا حداقل قیمت را دارد.

جعفری اعلام کرد: ما در سال گذشته حدود ۱۵ میلیون دانش آموز داشته‌ایم.

او ادامه داد: علاوه بر ایجاد کانون‌های ورزشی، این وزارتخانه طرح شهید خرازی را ارائه کرده است. برای نخستین بار وزارتخانه آموزش و پرورش ۹۳۳ فضای برون مدرسه‌ای برای اوقات فراغت دانش آموزان در طول سال تحصیلی برای آخر هفته‌ها (پنجشنبه و جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر) در اختیار خانواده‌ها (پدر و پسر، مادر و دختر) قرار داد.

وی افزود: مهر سال گذشته بخشنامه مسابقات ورزشی فرهنگیان را ابلاغ کرده‌ایم که تا پایان بهمن مسابقات منطقه‌ای و ناحیه معلمان برگزار شدند.

جعفری گفت: بر اساس گزارش‌ها حدود ۱۵۱ هزار فرهنگی در بخش رقابتی (فوتسال، والیبال، بسکتبال، بدمینتون و تنیس روی میز) برادران و (والیبال، بسکتبال، بدمینتون و تنیس روی میز) خواهران شرکت کرده اند.

به گفته مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت ورزشی وزارت آموزش و پرورش از بهمن تا اواخر خرداد مرحله استانی این مسابقات برگزار شد که نزدیک ۳۳ هزارو ۹۴ نفر در این مرحله شرکت کردند.

او ادامه داد: در مرحله کشوری ۲ هزار و ۹۰۶ نفر در مسابقاتی که در شش استان اصفهان، مشهد، تبریز، ارومیه، شیراز و کرمان برگزار شد، شرکت کردند.

جعفری در پایان اظهار کرد: معلم تربیت بدنی، محتوای ورزشی و فضا و تجهیزات، عوامل موثر در غنای زنگ ورزش مدارس هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: