April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۲۹۹
۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
0
خبرگزاری انگلیسی رویترز مدعی شد ایران قیمت نفت خود را ۱۵ سنت نسبت به ماه گذشته افزایش داده است.

رویترز: ایران قیمت نفت خود را افزایش داد

یک منبع صنعتی آگاه در روز دوشنبه در مصاحبه با رویترز ادعا کرد که ایران قیمت رسمی فروش (OSP) درجه نفت خام سبک ایران را برای خریداران آسیایی ۳.۱۵ دلار در هر بشکه بالاتر از میانگین عمان/دبی (بازار نفت) برای ماه اوت تعیین کرده است.

قیمت ژوئن (ماه جاری) نسبت به ماه قبل ۱۵ سنت افزایش یافته است. جدول زیر قیمت نفت خام ماه اوت را برای آسیا به عنوان تفاوت با میانگین عمان/دبی نشان می‌دهد. تمامی قیمت‌ها به دلار آمریکا می‌باشد.

این درحالی است که پیش از این خبرگزاری بلومبرگ نیز اعلام کرده بود ایران بیشترین میزان نفت خام را در پنج سال گذشته صادر و ظهور مجدد خود را در صحنه ژئوپلیتیک تقویت کرده و با این کار خود در عین حال خطراتی را برای بازار شکننده جهانی نفت خام ایجاد می‌کند.

در همین حال طی هفته‌های گذشته مقامات ایران از پیوستن آلمان به جمع مشتریان نفتی ایران خبر داده بودند. علی ماجدی، معاون وزیر پیشین نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی گفت: قاعدتا مذاکرات برجام در صادرات نفت ایران به یک کشور اروپایی مثل آلمان بی‌تاثیر نبوده است. ما می‌توانیم صادرات نفت به این کشور را افزایش دهیم، اما به شرطی که تحریم نباشیم.

رویترز: ایران قیمت نفت خود را افزایش داد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: