April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۳۶۹
۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
0
رئیس اتحادیه انجمن انرژی کشور گفت: در ایران حدود ۹۲ درصد کل برق کشور به گاز وابسته است.

92درصد کل برق کشور به گاز وابسته است

اورعی رئیس اتحادیه انجمن انرژی کشور در جمع خبرنگاران گفت: در ایران حدود ۹۲ درصد کل برق کشور به گاز وابسته است، ما تنها یک درصد تجدیدپذیر و یک درصد هم برق هسته‌ای داریم.

او گفت: ما برای تولید برق هسته‌ای ۶ میلیارد دلار در نیروگاه بوشهر خرج کرده‌ایمٔ، اما فقط یک درصد برق تولیدی کشور از نیروگاه هسته‌ای است، چندین سال است که شعار برق تجدیدپذیر می‌دهیم هنوز تولید آن یک درصد هم نمی‌شود.

اورعی گفت: این به درستی قابل مشاهده است که وزارت نیرو با رقابت منفی با بخش خصوصی است، با این روش که پیش می‌رویم تابستان برق کمتر و گاز کمتری در زمستان خواهیم داشت.

رئیس اتحادیه انجمن انرژی کشور گفت:اکنون حرف از واردات گاز و آن هم در کشوری که ۹ درصد کل ذخایر نفت جهان و ۱۷ درصد کل ذخایر گاز جهان را دارد، ما در اواسط دهه ۵۰ دومین صادکننده نفت جهان بودیم و امروز به جایگاه دهم سقوط کرده‌ایم و تقریبا هیچ نقشی در این حوزه نداریم، ۵۰ میلیون بشکه نفت ایران در آب‌ها سرگردان است.

او گفت: با شرایط کنونی باید برای رشد آن صنعتی شویم، ما بدون انرژی قطعا نمی‌توانیم به رشد اقتصادی و صنعتی شدن حرکت کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: