April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
خبر‌هایی از هفدهمین حراج تهران؛
کد خبر: ۳۹۹۴۴۱
۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۰
0
هفدهمین دوره از حراج تهران با ارائه ١١٠ اثر برگزار شد و تابلوی سهراب سپهری به عنوان گران‌ترین اثر حراج ثبت شد.

سهراب سپهری با فروش ۲۱ میلیاردی رکورد زد

رویداد «حراج تهران» ویژه «هنر مدرن و معاصر» ۲۸ تا ۳۰ تیرماه در هتل پارسیان آزادی برگزار شد که ۲۸ تا ۲۹ تیر به نمایش آثار و عصر جمعه (۳۰ تیرماه) به بخش حراج آثار اختصاص داشت که با اجرای حسین پاکدل و با حضور علیرضا سمیع‌آذر مدیر حراج تهران و جمعی از گالری‌داران، مجموعه‌داران و فعالان حوزه هنر‌های تجسمی برگزار شد.۱۱۰ اثر از یکصد هنرمند ۷۹ مرد و ۲۱ زن در هفدهمین حراج تهران ارائه شد.

یک اثر «بدون عنوان» (پاستل و مرکب روی مقوا) اثر هوشنگ پزشک‌نیا متعلق به سال ۱۳۳۷ قدیمی‌ترین اثر این دوره از حراج تهران بود. همچنین ۲ اثر «بدون عنوان» از سهراب سپهری نقاش فقید در مجموع با بیشینه ۳۳ میلیارد تومان، اثر «بدون عنوان» از کوروش شیشه‌گران با بیشینه ۱۷ میلیارد تومان و تابلو نقاشی‌خط «اندام» اثر حسین زنده‌رودی با بیشینه ۱۳ میلیارد تومان گران‌ترین آثار ارائه شده در هفدهمین حراج تهران بودند که در نهایت یکی از آثار بدون «بدون عنوان» از سپهری با فروش ۲۱میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رکورد این دوره را شکست. همچنین در این دوره ۱۱ اثر به فروش نرسید.

فهرست آثار و فروش آن‌ها در شانزدهمین دوره حراج تهران به شرح زیر است:

۱) عکس «هیچکس ما را نشناخت (اعزام نیرو به جبهه- تهران)» اثر سعید صادقی با کمینه ۱۵۰ و بیشینه ۲۰۰ میلیون تومان ارائه و در نهایت با قیمت ۳۲۰ میلیون تومان فروخته شد.

«هیچکس ما را نشناخت (اعزام نیرو به جبهه- تهران)» اثر سعید صادقی
۲) «بدون عنوان» (ترکیب مواد روی بوم) از مجموعه «شکارگاه» اثر میترا کاویان با کمینه ۳۰۰ و بیشینه ۴۰۰ میلیون تومان ارائه شد و با قیمت ۴۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

۳) «بدون عنوان» (اکریلیک روی بوم) اثر الهام نفیسی‌فر با کمینه ۱۵۰ و بیشینه ۲۰۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۱۸۰ میلیون تومان فروخته شد.

۴) «بدون عنوان» (آیینه و اکریلیک روی بوم) از مجموعه «من رویا را زیسته‌ام» اثر عاطفه محمدپورمیر با کمینه ۷۰ و بیشینه ۹۰ میلیون تومان عرضه و با قیمت ۱۴۰ میلیون تومان فروخته شد.

۵) «بدون عنوان» (اکریلیک روی بوم) اثر ایرج شافعی با کمینه ۳۰۰ و بیشینه ۴۰۰ میلیون تومان ارائه شد و با قیمت ۵۵۰ میلیون تومان چکش خورد.

۶) «آدم و حوا، عشق و جهالت» (دو لته‌ای، اکریلیک روی بوم) اثر احمد وکیلی با کمینه ۳۰۰ و بیشینه ۴۰۰ میلیون تومان عرضه شد و با قیمت ۳۴۰ میلیون تومان به فروش رسید.

حراج تهران

۷) «بدون عنوان» (اکریلیک روی بوم) اثر صادق تبریزی با کمینه ۲ و بیشینه ۳ میلیارد تومان ارائه و در نهایت با قیمت ۲میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

«بدون عنوان» اثر صادق تبریزی
۸) «بدون عنوان» (رنگ روغن روی بوم) اثر منوچهر معتبر که سال ۱۳۹۶ در هفتمین حراج تهران ارائه شده در هفدهمین دوره این رویداد با کمینه ۸۰۰ میلیون و بیشینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عرضه شد و با قیمت یک میلیارد و یکصد میلیون تومان چکش خورد.

۹) «بدون عنوان» (پاستل و مرکب روی مقوا) اثر هوشنگ پزشک‌نیا با کمینه ۸۰۰ میلیون و بیشینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

۱۰) «تک‌چهره پری» (رنگ روغن روی بوم) اثر مهدی ویشکایی که در اکتبر ۲۰۱۹ در حراج بونامز لندن ارائه شده، در هفدهمین حراج تهران با کمینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون و بیشینه ۲ میلیارد تومان عرضه و با قیمت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

۱۱) «بدون عنوان» (رنگ روغن روی بوم) اثر جمشید سماواتیان با کمینه ۳۰۰ و بیشینه ۴۰۰ میلیون تومان ارائه شد و با قیمت ۴۰۰ میلیون میلیون تومان چکش خورد.

۱۲) «بدون عنوان» (دو لته‌ای، ترکیب مواد روی بوم) اثر همایون سلیمی با کمینه ۳۰۰ و بیشینه ۴۰۰ میلیون تومان عرضه و با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

۱۳) «لیموی بیدار» (اکریلیک روی بوم) از مجموعه «طبیعت بی‌جان» اثر فرح ابوالقاسم با کمینه ۱۵۰ و بیشینه ۲۰۰ میلیون تومان ارائه شد و با قیمت ۲۴۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۱۴) «بدون عنوان» (پاستل روی مقوا) اثر منوچهر یکتایی که در جولای ۲۰۱۸ در حراج گالری بین‌المللی کارلایل بورلی هیلز کالیفرنیا ارائه شده است، در هفدهمین حراج تهران با کمینه سه میلیارد و بیشینه چهار میلیارد تومان عرضه و با قیمت سه میلیارد تومان فروخته شد.

۱۵) «بدون عنوان» (رنگ ماشین روی بوم) اثر جلال شباهنگی با کمینه ۶۰۰ و بیشینه ۸۰۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۶۵۰ میلیون تومان فروخته شد.

۱۶) «بدون عنوان» (رنگ روغن روی بوم) اثر احمدرضا احمدی با کمینه ۶۰ و بیشینه ۸۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

«بدون عنوان» اثر احمدرضا احمدی
۱۷) «بدون عنوان» (اکریلیک روی بوم) اثر سیراک ملکونیان با کمینه سه و بیشینه چهار میلیارد تومان عرضه شد، اما به فروش نرسید.

۱۸) «بدون عنوان» (رنگ روغن روی بوم) از مجموعه «خنجر‌ها سایه ندارند» اثر جواد نوبهار با کمینه ۱۵۰ و بیشینه ۲۰۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۲۴۰ میلیون تومان فروخته شد.

۱۹) «صبح شالیزار» (اکریلیک روی بوم) اثر کریم نصر با کمینه ۳۰۰ و بیشینه ۴۰۰ میلیون تومان عرضه شد و با قیمت ۳۶۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۲۰) «بدون عنوان» (رنگ روغن و گرافیت روی بوم) از مجموعه «انار‌ها و درخت‌ها» اثر فریده لاشایی با کمینه چهار و بیشینه پنج میلیارد تومان ارائه و با قیمت چهار میلیارد تومان چکش خورد. این اثر در نمایشگاه مروری بر آثار فریده لاشایی، به کیوریتوری هور القاسمی در سال ۱۳۹۴ در بنیاد هنر شارجه به نمایش درآمده بود.

۲۱) «بوسه» (دو لته‌ای، رنگ روغن روی بوم) از مجموعه «همای و همایون» اثر رضوان صادق‌زاده با کمینه ۴۰۰ و بیشینه ۶۰۰ میلیون تومان عرضه و با قیمت ۶۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

۲۲) «زلال» (اکریلیک روی بوم) اثر فلورا فیض‌بخش با کمینه ۲۰۰ و بیشینه ۳۰۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۴۲۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۲۳) «بدون عنوان» (رنگ روغن روی بوم) اثر حمیدرضا اندرز با کمینه ۱۵۰ و بیشینه ۲۰۰ میلیون تومان عرضه و با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

۲۴) «تا آخر زمان» (ترکیب مواد روی بوم) اثر فرهاد مشیری با کمینه پنج و بیشینه ۶ میلیارد تومان ارائه شد و در نهایت با قیمت پنج میلیارد تومان به فروش رسید.

«تا آخر زمان» اثر فرهاد مشیری
۲۵) «بدون عنوان» (مرکب روی بوم) اثر عذرا عقیقی بخشایشی با کمینه ۶۰۰ و بیشینه ۸۰۰ میلیون تومان عرضه و با قیمت ۶۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

۲۶) «بدون عنوان» (مرکب روی بوم) اثر نصرالله افجه‌ای با کمینه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون و بیشینه ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ارائه شد و در نهایت با قیمت ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

۲۷) «اندام» (اکریلیک روی بوم) اثر حسین زنده‌رودی که در مارچ ۲۰۱۹ در حراج کریستیز دوبی ارایه شده است، در هفدهمین حراج تهران با کمینه ۱۱ میلیارد و بیشینه ۱۳ میلیارد تومان ارائه شد و در نهایت با قیمت ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

«اندام» اثر حسین زنده‌رودی
۲۸) «بدون عنوان» (حجم، دو تکه، فایبرگلاس، توری گالوانیزه و گلوله‌های فولادی) از مجموعه «جایی برای ایستادن» اثر کامبیز صبری با کمینه یک میلیارد و ۵۰۰ و بیشینه ۲ میلیارد تومان عرضه شد و با قیمت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

۲۹) «بدون عنوان» (دو لته‌ای، آلومینیوم، رنگ‌روغن و ورق‌طلا روی مخمل کشیده شده روی تخته) اثر هادی جمالی با کمینه ۳۰۰ و بیشینه ۴۰۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۲ میلیارد و یکصد میلیون تومان فروخته شد.

۳۰) «بدون عنوان» (کلاژ و ترکیب مواد روی پارچه کشیده شده روی بوم) اثر آنه محمد تاتاری با کمینه ۳۰۰ و بیشینه ۴۰۰ میلیون تومان ارائه شد و با قیمت ۴۴۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۳۱) «بدون عنوان» (ترکیب مواد روی بوم) اثر مسعود عربشاهی با کمینه ۶ و بیشینه هفت میلیارد تومان عرضه شد و با قیمت ۶ میلیارد تومان چکش خورد.

۳۲) «بدون عنوان» (ترکیب مواد روی مقوا) از مجموعه «آفرینش» اثر شهلا حبیبی با کمینه ۵۰۰ و بیشینه ۷۰۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۵۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

۳۳) «بدون عنوان» (اکریلیک روی بوم) از مجموعه «هفت دایره» اثر شاه‌پری بهزادی با کمینه ۱۲۰ و بیشینه ۱۶۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۲۴۰ میلیون تومان فروخته شد.

«بدون عنوان» از مجموعه «هفت دایره» اثر شاه‌پری بهزادی
۳۴) «بدون عنوان» (رنگ روغن و جسو روی بوم) اثر حسین کاظمی که سال ۱۳۹۸ در یازدهمین حراج تهران و در اکتبر ۲۰۰۸ در حراج کریستیز دوبی ارایه شده است، در هفدهمین حراج تهران نیز با کمینه سه و بیشینه چهار میلیارد تومان عرضه شد و با قیمت سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۳۵) «بدون عنوان» (ترکیب مواد روی بوم) اثر رضا حسینی با کمینه ۱۵۰ و بیشینه ۲۰۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۱۹۰ میلیون تومان فروخته شد.

۳۶) «تولدی دیگر» (اکریلیک روی بوم) اثر مرتضی اسدی با کمینه ۱۵۰ و بیشینه ۲۰۰ میلیون تومان عرضه شد و با قیمت ۲۶۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۳۷) «بدون عنوان» (ترکیب مواد روی بوم) اثر سیراک ملکونیان که سال ۱۳۹۸ در یازدهمین حراج تهران ارایه شده است، در هفدهمین دوره این رویداد با کمینه سه و بیشینه چهار میلیارد تومان عرضه شد و با قیمت سه میلیارد و یکصد میلیون تومان چکش خورد.

۳۸) «بازمانده از کوچ» (ترکیب مواد روی بوم) اثر کتایون مقدم با کمینه ۱۵۰ و بیشینه ۲۰۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۲۸۰ میلیون تومان فروخته شد.

۳۹) عکس «عملیات بیت‌المقدس (روز فتح خرمشهر)» (چاپ فاین آرت روی بوم) اثر امیرعلی جوادیان با کمینه ۱۲۰ و بیشینه ۱۶۰ میلیون تومان ارائه شد و با قیمت ۱۸۰ میلیون تومان به فروش رسید.

«عملیات بیت‌المقدس (روز فتح خرمشهر)» اثر امیرعلی جوادیان
۴۰) «حسرت» (اکریلیک روی بوم) اثر جلال‌الدین مشمولی با کمینه ۱۵۰ و بیشینه ۲۰۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۲۴۰ میلیون تومان فروخته شد.

۴۱) «بدون عنوان» (اکریلیک و ورق طلا روی بوم) از مجموعه «معراج» اثر شهریار احمدی با کمینه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون و بیشینه ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عرضه شد و در نهایت با قیمت ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

۴۲) «باغ تاریخ» (ترکیب مواد روی بوم) اثر بیتا وکیلی با کمینه ۴۰۰ و بیشینه ۶۰۰ میلیون تومان عرضه و با قیمت ۴۴۰ میلیون تومان فروخته شد.

۴۳) «بدون عنوان» (خاک، گل و گیاه، آیینه و رنگ‌دانه‌های معدنی روی گونی) اثر مریم سالور با کمینه ۳۰۰ و بیشینه ۴۰۰ میلیون تومان ارائه شد و با قیمت ۷۵۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۴۴) «مربع و مثلث‌ها» (آیینه‌کاری و نقاشی پشت شیشه و پلی‌استر روی چوب) اثر منیر (شاهرودی) فرمانفرماییان با کمینه ۹ و بیشینه ۱۰ میلیارد ارائه شد و در نهایت با قیمت ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

«مربع و مثلث‌ها» اثر منیر (شاهرودی) فرمانفرماییان
۴۵) «غروب» (رنگ روغن روی بوم) اثر ناصر عصار که سال ۱۳۹۸ در یازدهمین حراج تهران و در نوامبر ۲۰۱۷ در حراج بونامز لندن ارایه شده است، در هفدهمین حراج تهران با کمینه چهار و بیشینه پنج میلیارد تومان ارائه و با قیمت چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۴۶) «بهار در کوهین» (رنگ روغن روی بوم) اثر حسین محجوبی با کمینه یک و بیشینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عرضه و با قیمت یک میلیارد تومان فروخته شد.

۴۷) «بدون عنوان» (رنگ روغن روی بوم) اثر سهراب سپهری که سال ۱۳۹۷ در نهمین حراج تهران ارائه شده است و همچنین توسط ابراهیم گلستان به صاحب قبلی اهدا شده بود، در هفدهمین حراج تهران با کمینه ۱۷ و بیشینه ۱۹ میلیارد تومان ارائه شد و در نهایت با قیمت ۲۱میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

«بدون عنوان» اثر سهراب سپهری
۴۸) «بدون عنوان» (رنگ روغن روی تخته) اثر منوچهر نیازی با کمینه یک میلیارد و ۵۰۰ و بیشینه ۲ میلیارد تومان عرضه و با قیمت ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

۴۹) «بدون عنوان» (اکریلیک روی بوم) از مجموعه «تناسخ» اثر مهتا معینی با کمینه ۶۰ و بیشینه ۸۰ میلیون تومان ارائه شد و با قیمت ۱۵۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۵۰) «سال‌های اردوگاه» (رنگ روغن روی بوم) اثر امیرحسین بیانی با کمینه ۲۰۰ و بیشینه ۳۰۰ میلیون تومان عرضه و با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

۵۱) «بدون عنوان» (چاپ عکس روی بوم) اثر عباس کیارستمی که سال ۱۳۹۷ در دهمین حراج تهران ارایه شده است، در هفدهمین حراج تهران با کمینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون و بیشینه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ارائه شد، اما به فروش نرفت.

۵۲) «سفر» (اکریلیک روی بوم) از مجموعه «منطق‌الطیر عطار» اثر گیزلا وارگا سینایی با کمینه ۵۰۰ و بیشینه ۷۰۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۵۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

۵۳) «بدون عنوان» (رنگ روغن روی بوم) اثر شهلا آرمین با کمینه ۶۰ و بیشینه ۸۰ میلیون تومان عرضه شد و با قیمت ۱۶۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۵۴) «بدون عنوان» (رنگ روغن روی بوم) اثر لیلی متین‌دفتری که توسط صاحب فعلی از گالری طراحان آزاد خریداری شده است، در هفدهمین حراج تهران با کمینه سه میلیارد و بیشینه چهار میلیارد تومان عرضه و با قیمت سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

۵۵) «بدون عنوان» (اکریلیک روی بوم) از مجموعه «جهش بازتاب» اثر محمد طباطبایی با کمینه ۲۵۰ و بیشینه ۳۵۰ میلیون تومان ارائه شد و با قیمت ۴۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۵۶) «بدون عنوان» (رنگ روغن روی بوم) اثر سیامک عزمی با کمینه ۵۰۰ و بیشینه ۷۰۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت یک میلیارد تومان فروخته شد.

«بدون عنوان» اثر سیامک عزمی
۵۷) «بدون عنوان» (رنگ روغن روی بوم) اثر ژازه تباتبایی با کمینه ۸۰۰ میلیون و بیشینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عرضه شد، اما به فروش نرسید.

۵۸) «بدون عنوان» (اکریلیک روی بوم) اثر رضا بانگیز با کمینه ۴۰۰ و بیشینه ۶۰۰ میلیون تومان عرضه و با قیمت ۷۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

۵۹) «تابستان» (رنگ روغن روی بوم) از مجموعه «چهار فصل» اثر کتایون روحی با کمینه ۵۰۰ و بیشینه ۷۰۰ میلیون تومان ارائه شد و با قیمت ۵۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۶۰) «بدون عنوان» (چهار لته‌ای، ترکیب مواد روی تخته) از مجموعه «عقل سرخ» اثر ایرج اسکندری با کمینه ۶۰۰ و بیشینه ۸۰۰ میلیون تومان ارائه شد و با قیمت ۹۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

۶۱) «چهار فصل» (کاهگل روی بوم) اثر مارکو گریگوریان که سال ۱۳۹۸ در دوازدهمین حراج تهران ارایه شده است، در هفدهمین حراج تهران با کمینه پنج و بیشینه ۶ میلیارد تومان عرضه و با قیمت پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

۶۲) «پهلوان برسام» (حجم، برنز) اثر صادق ادهم با کمینه ۲۰۰ و بیشینه ۳۰۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۳۴۰ میلیون تومان فروخته شد.

۶۳) «والس» (حجم، ورق آهن با پوشش پلی اورتان) اثر امیرشاهرخ فریوسفی با کمینه ۱۰۰ و بیشینه ۱۵۰ میلیون تومان ارائه شد و با قیمت ۲۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

«والس» اثر امیرشاهرخ فریوسفی
۶۴) «بدون عنوان» (رنگ روغن روی بوم) اثر محمدعلی ترقی‌جاه با کمینه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون و بیشینه ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عرضه شد، اما فروخته نشد.

۶۵) «بدون عنوان» (اکریلیک روی بوم) اثر رضا هدایت با کمینه ۱۰۰ و بیشینه ۱۵۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۲۸۰ میلیون تومان فروخته شد.

۶۶) «بدون عنوان» (اکریلیک روی بوم) اثر داور یوسفی با کمینه ۳۰۰ و بیشینه ۴۰۰ میلیون تومان عرضه شد و با قیمت ۳۶۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۶۷) «بدون عنوان» (حجم، آهن) اثر توکل اسماعیلی که متعلق به مجموعه خصوصی خانواده سوسن و اکبر سیف‌ناصری است، در هفدهمین حراج تهران با کمینه ۲ میلیارد و بیشینه سه میلیارد تومان عرضه شد، اما فروخته نشد.

۶۸) «جنگ بدون صلح» (اکریلیک روی بوم) اثر علی ندایی با کمینه ۱۵۰ میلیون و بیشینه ۲۰۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۱۸۰ میلیون تومان فروخته شد.

۶۹) «بدون عنوان» (اکریلیک روی بوم) اثر ایرج شایسته‌پور با کمینه ۱۵۰ میلیون و بیشینه ۲۰۰ میلیون تومان عرضه شد و با قیمت ۵۵۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۷۰) «بدون عنوان» (دو لته‌ای، رنگ روغن روی بوم) اثر کوروش شیشه‌گران با کمینه ۱۵ و بیشینه ۱۷ میلیارد تومان ارائه شد و با قیمت ۱۷ میلیارد تومان چکش خورد.

«بدون عنوان» اثر کوروش شیشه‌گران
۷۱) «به روی مقبره مادرم» (حجم، برنز و آهن) اثر بهروز دارش با کمینه ۷۰۰ و بیشینه ۹۰۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت یک میلیارد تومان فروخته شد.

۷۲) «سیاه و سفید» (مرکب روی بوم) اثر فرامرز پیلارام با کمینه سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون و بیشینه چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عرضه و با قیمت سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

۷۳) «آخرین شاعر ایران» (چاپ سیلک روی مقوا) اثر پرویز تناولی که متعلق به مجموعه خصوصی خانواده سوسن و اکبر سیف‌ناصری است در هفدهمین حراج تهران با کمینه یک میلیارد و بیشینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ارائه شد و با قیمت یک میلیارد تومان چکش خورد.

۷۴) «بدون عنوان» (رنگ روغن و شن روی بوم) اثر محسن وزیری‌مقدم که سال ۱۳۹۹ در سیزدهمین حراج تهران ارایه شده است، در هفدهمین حراج تهران با کمینه چهار میلیارد و بیشینه پنج میلیارد تومان عرضه و با قیمت چهار میلیارد و یکصد میلیون تومان فروخته شد.

۷۵) «بدون عنوان» (رنگ روغن روی بوم) اثر عبدالرضا دریابیگی با کمینه ۸۰۰ میلیون و بیشینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ارائه شد، اما به فروش نرسید.

۷۶) «طبیعت بی‌جان» (ترکیب مواد و سیمان روی چوب) اثر گارنیک درهاکوپیان با کمینه ۶۰۰ و بیشینه ۸۰۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

حراج تهران ۲۱۱میلیارد تومان چکش خورد/رکورد سهراب سپهری با ۱۲ میلیارد
«طبیعت بی‌جان» اثر گارنیک درهاکوپیان
۷۷) «بدون عنوان» (دو لته‌ای، رنگ روغن روی بوم) اثر ابوالقاسم سعیدی با کمینه ۶ و بیشینه هفت میلیارد تومان عرضه شد و با قیمت هفت میلیارد و ۴۰۰ میلون تومان چکش خورد.

۷۸) «بدون عنوان» (رنگ روغن روی بوم) اثر محمدعلی ترقی‌جاه با کمینه یک میلیارد و بیشینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

۷۹) «پیام عشق» (رنگ روغن روی بوم) اثر عباس معیری با کمینه ۶۰۰ و بیشینه ۸۰۰ میلیون تومان عرضه شد، اما به فروش نرسید.

۸۰) «سال ۱۳۱۹» (دو لته‌ای، گواش روی مقوا) اثر آیدین آغداشلو با کمینه هفت و بیشینه هشت میلیارد تومان ارائه شد و با قیمت هشت میلیارد تومان به فروش رسید.

حراج تهران ۲۱۱میلیارد تومان چکش خورد/رکورد سهراب سپهری با ۱۲ میلیارد
«سال ۱۳۱۹» اثر آیدین آغداشلو
۸۱) «پروانه» (چاپ دیجیتال روی کاغذ عکاسی) اثر نادر داوودی با کمینه ۱۰۰ و بیشینه ۱۵۰ میلیون تومان عرضه و با قیمت ۱۱۰ میلیون تومان فروخته شد.

۸۲) «بدون عنوان» (رنگ روغن روی بوم) از مجموعه «باغ سوخته» اثر کاظم چلیپا با کمینه ۲۰۰ و بیشینه ۳۰۰ میلیون تومان ارائه شد و با قیمت ۵۵۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۸۳) «بدون عنوان» (حجم، برنز) اثر بهمن دادخواه با کمینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون و بیشینه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان عرضه شد، اما به فروش نرسید.

۸۴) «بدون عنوان» (اکریلیک و رنگ روغن روی گونی) اثر فرامرز پیلارام با کمینه سه میلیارد و بیشینه چهار میلیارد تومان ارائه شد، اما به فروش نرسید.

۸۵) «بدون عنوان» (ترکیب مواد روی بوم) اثر صداقت جباری با کمینه یک میلیارد و بیشینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ارائه شد و با قیمت یک میلیارد و یکصد میلیون تومان به فروش رسید.

۸۶) «بدون عنوان» (مرکب روی بوم) اثر نصرالله افجه‌ای که سال ۱۳۹۵ در پنجمین حراج تهران ارایه شده است، در هفدهمین دوره این رویداد با کمینه ۲ و بیشینه سه میلیارد تومان عرضه و با قیمت ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

«بدون عنوان» اثر نصرالله افجه‌ای
۸۷) «راه شیری» (ترکیب مواد روی بوم) اثر محمود زنده‌رودی با کمینه یک میلیارد و بیشینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ارائه شد و با قیمت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۸۸) «بدون عنوان» (ترکیب مواد روی بوم) اثر جعفر روح‌بخش که متعلق به مجموعه خصوصی خانواده سوسن و اکبر سیف‌ناصری است، در هفدهمین حراج تهران با کمینه هشت و بیشینه ۹ میلیارد تومان عرضه شد، اما به فروش نرسید.

۸۹) «بدون عنوان» (دو لته‌ای، راست: چاپ لینولئوم روی کاغذ، چپ: اصل کلیشه لینولئوم) اثر منصور قندریز که متعلق به مجموعه خصوصی خانواده قندریز است، در هفدهمین حراج تهران با کمینه یک میلیارد و بیشینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ارائه شد و با قیمت یک میلیارد تومان به فروش رسید.

۹۰) «بدون عنوان» (حجم، برنز) از مجموعه «شیران علم» اثر رضا لواسانی با کمینه یک میلیارد و بیشینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

۹۱) «بدون عنوان» (ترکیب‌مواد روی بوم) اثر مسعود عربشاهی که توسط صاحب فعلی از مجموعه شخصی منیژه میرعمادی و دکتر جمشید ناصری خریداری شده است، در هفدهمین حراج تهران با کمینه چهار و بیشینه پنج میلیارد تومان عرضه و با قیمت چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

۹۲) «در فضای تصویر» (رنگ روغن روی بوم) اثر احمد رفیع با کمینه ۷۰۰ و بیشینه ۹۰۰ میلیون تومان ارائه شد و با قیمت ۸۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۹۳) «کویر» (اکریلیک روی بوم) اثر پرویز کلانتری با کمینه چهار و بیشینه پنج میلیارد تومان ارائه و با قیمت چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

«کویر» اثر پرویز کلانتری
۹۴) «بدون عنوان» (رنگ روغن روی بوم) اثر سهراب سپهری که سال ۱۳۶۵ از گالری کندلوس (تهران) خریداری شده است، در هفدهمین حراج تهران با کمینه ۱۲ و بیشینه ۱۴ میلیارد تومان عرضه شد و با قیمت ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

«بدون عنوان» اثر سهراب سپهری
۹۵) «بدون عنوان» (اکریلیک روی بوم) اثر کیومرث هارپا با کمینه ۱۵۰ و بیشینه ۲۰۰ میلیون تومان عرضه و با قیمت ۲۶۰ میلیون تومان فروخته شد.

۹۶) «بدون عنوان» (دو لته‌ای، رنگ روغن روی بوم) اثر لیلی درخشانی با کمینه ۲۰۰ و بیشینه ۳۰۰ میلیون تومان ارائه شد و با قیمت ۶۵۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۹۷) «تروما T» (اکریلیک روی بوم) اثر نیلوفر قادری‌نژاد با کمینه ۲۰۰ و بیشینه ۳۰۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۲۲۰ میلیون تومان فروخته شد.

۹۸) «بدون عنوان» (دولته‌ای، اکریلیک روی بوم) اثر بهزاد شیشه‌گران با کمینه ۳۰۰ و بیشینه ۴۰۰ میلیون تومان عرضه و با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

۹۹) «بدون عنوان» (رنگ روغن، پاستل و مداد روی بوم) اثر فریده لاشایی که توسط صاحب فعلی از مجموعه شخصی منیژه میرعمادی و دکتر جمشید ناصری خریداری شده است، در هفدهمین حراج تهران با کمینه سه و بیشینه چهار میلیارد تومان ارائه شد و با قیمت سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۱۰۰) «عشق و محبت» (۶ لته‌ای، اکریلیک فلورسنت و ورق آلومینیوم روی بوم) اثر محمد احصایی با کمینه ۶ و بیشینه هفت میلیارد تومان ارائه و با قیمت هفت میلیارد تومان فروخته شد.

«عشق و محبت» اثر محمد احصایی
۱۰۱) «بدون عنوان» (ترکیب مواد روی بوم) اثر عین‌الدین صادق‌زاده با کمینه ۵۰۰ و بیشینه ۷۰۰ میلیون تومان عرضه شد و با قیمت به ۵۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۱۰۲) «بدون عنوان» (ترکیب مواد روی بوم) اثر شیرین اتحادیه با کمینه ۲۰۰ و بیشینه ۳۰۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت با ۲۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

۱۰۳) «ظهور» (رنگ روغن روی بوم) اثر رضا بخشی با کمینه ۲۰۰ و بیشینه ۳۰۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۲۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

۱۰۴) «عشق را آغاز هست، انجام نیست» (حجم، ورق آهن و رنگ ماشین) اثر هادی روشن ضمیر با کمینه ۲۰۰ و بیشینه ۳۰۰ میلیون تومان ارائه شد و با قیمت ۳۴۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۱۰۵) «بدون عنوان» (اکریلیک روی بوم) اثر صادق تبریزی با کمینه یک میلیارد و ۵۰۰ و بیشینه ۲ میلیارد تومان ارائه شد و با قیمت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

۱۰۶) «بدون عنوان» (رنگ روغن روی بوم) اثر ناصر عصار که متعلق به مجموعه خصوصی خانواده سوسن و اکبر سیف‌ناصری است، در هفدهمین حراج تهران با کمینه سه و بیشینه چهار میلیارد تومان عرضه شد، اما به فروش نرسید.

۱۰۷) «بدون عنوان» (رنگ روغن روی بوم) اثر عبدالرضا دریابیگی با کمینه ۷۰۰ و بیشینه ۹۰۰ میلیون تومان عرضه و با قیمت ۸۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

۱۰۸) «بدون عنوان» (رنگ روغن روی بوم) اثر احمد امین‌نظر با کمینه یک میلیارد و بیشینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ارائه شد و با قیمت یک میلیارد و یکصد میلیون تومان به فروش رسید.

۱۰۹) «هشتمین روز خلقت» (رنگ روغن روی بوم) اثر واحد خاکدان با کمینه سه و بیشینه چهار میلیارد تومان عرضه و با قیمت چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

۱۱۰) «زمستان کوتاه» (اکریلیک روی بوم) اثر مصطفی گودرزی با کمینه ۱۵۰ و بیشینه ۲۰۰ میلیون تومان ارائه شد و با قیمت ۵۵۰ میلیون تومان فروخته شد.

«زمستان کوتاه» اثر مصطفی گودرزی
مجموعه حراج تهران در سال ۱۳۹۱ به صورت نهادی مستقل و خصوصی شکل گرفت. این حراج معرفی بهترین نمونه‌های هنر مدرن و معاصر ایران، از هنرمندان پیشگام و نام آشنا گرفته تا جوانان، به مجموعه داران هنری و مخاطبان جهانی را هدف اصلی خود قرار داده است.

مجموعه حراج تهران می‌کوشد پاسخگوی توجه روزافزون علاقه‌مندان به هنر مدرن و معاصر ایران باشد و خرید آثار هنری با کیفیت برتر در گونه‌های مختلف را برای علاقه‌مندان امکانپذیر سازد. تقویت بازار داخلی هنر که زمینه و بستر اصلی بازار جهانی است، از اهداف اصلی حراج تهران است. همکاری گسترده این مجموعه با گالری‌ها و مجموعه‌داران، میتواند مطمئن‌ترین و درست‌ترین راه انتخاب آثار هنری، از جمله نقاشی، مجسمه یا عکس را تضمین کند.

این رویداد هنری هر ساله در دو نوبت؛ تابستان ویژه هنر معاصر و زمستان ویژه هنر مدرن ایران برگزار می‌شود که زمستان سال گذشته برگزار نشد و تیرماه امسال هفدهمین حراج تهران با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

شانزدهمین دوره حراج تهران ویژه هنر معاصر ایران با ارایه ۱۲۰ اثر از ۱۱۷ هنرمند تیرماه سال گذشته با فروش ۷۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برگزار شد و اثر رضا درخشانی با نام «شکار سیمرغ» با قیمت ۸ میلیارد تومان رکورد این دوره را شکست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: