April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۴۵۳
۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
0
یک عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی گفت: با انجام آزمایشات کارآمد به ارتقای کیفیت فرآورده‌های غذایی و آرایشی کمک می‌شود.

ارتقای کیفیت فرآورده‌های غذایی و آرایشی با آزمایشات کارآمد

وجیهه دیانی، عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی گفت: شرکت کنترل کیفیت آزمایشگاه‌ها به عنوان عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، یکی ازمجموعه‌های آزمایشگاهی است که در زمینه‌های خدمات آزمایشگاهی، بازرسی و کنترل کیفیت مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی فعالیت دارد.

وی درادامه گفت: این مجموعه آزمایشگاهی با تایید صلاحیت به عنوان آزمایشگاه همکار، در زمینه آموزش مدیران کنترل کیفیت واحد‌های تولیدی برای اخذ پروانه تایید صلاحیت از سازمان ملی استاندارد، مشاوره در زمینه استانداردسازی واحد‌های تولیدی و تدوین طرح‌های پژوهشی و فناوری صنایع غذایی فعالیت دارد.

این فعال حوزه پژوهش و فناوری خاطر نشان کرد: این آزمایشگاه نخستین بار به عنوان آزمایشگاه همکار سازمان استاندارد، در زمینه کنترل کیفیت انواع مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی موفق به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت شد و در ادامه در جهت بهبود ارائه خدمات، مجوز فعالیت آزمایشگاه مجاز و و معتمد از معاونت غذا و دارو، سازمان محیط زیست و در بخش آموزش نیز موفق به اخذ مجوز طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از سازمان فنی و حرفه‌ای و وزارت کار و رفاه اجتماعی شده است.

وی با بیان این‌که آزمایشگاه برای ۶ نفر اشتغال تخصصی ایجاد کرده است، ادامه داد: این مجموعه آزمایشگاهی شامل بخش میکروبیولوژی، فیزیکو شیمیایی و آنالیز دستگاهی است.

دیانی، درباره فعالیت‌های آزمایشگاه میکروبیولوژی توضیح داد: در این بخش فعالیت‌هایی همچون شمارش کلی میکروارگانیسم‌های مزوفیل هوازی، جست‌وجو و شمارش باکتری‌های غذایی، رنگ آمیزی ساده و گرم، تست‌های سرولوژی و بیوشیمیایی جهت شناسایی باکتری‌ها، تست‌های بیولوژیک، جست‌وجوی میکرو ارگانیسم‌ها به روش غشایی و انواع پروژه‌های تحقیقاتی در خصوص میکروارگانیسم‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: در بخش فیزیکو شیمیایی و آنالیز، آزمایش روی عناصر مختلف، میزان اسیدیته و قلیائیت، وزن کل و سایر معیار‌های عنصری قابل انجام است.

دیانی، با اشاره به ارائه خدمات آزمایشگاهی و کنترل کیفیت به شرکت‌ها، پژوهشگران و فناوران عنوان کرد: انجام پروژه‌های تحقیقاتی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین طرح‌های تحقیقات و توسعه واحد‌های تولیدی به منظور بهبود و یا دستیابی به فرمولاسیون و محصول جدید، بخشی از فعالیت‌های قابل ارائه بر بستر آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است.

این فعال حوزه پژوهش، درباره همکاری این مجموعه با شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، عنوان کرد: در سال گذشته با پیگیری کارشناسان شبکه آزمایشگاهی به عضویت این شبکه درآمده ایم. در همین راستا طیف گسترده خدمات آزمایشگاهی و پژوهشی خود را به مخاطبان باشگاه مشتریان این شبکه از سراسر کشور، ارائه می‌کنیم.

او ضمن اشاره به جزئیات دوره‌های آموزشی قابل برگزاری در این مجموعه عنوان کرد: دوره‌های آموزشی برای مدیران کنترل کیفی واحد‌های تولیدی، جهت آموزش آنالیز‌های شیمیایی و میکروبی مواد غذایی مطابق با آخرین ویرایش استاندارد‌های ملی برگزار می‌شود.

این فعال پژوهشی، درباره لازمه‌ها و ضرورت‌ها برای ارتقای کیفیت آزمایشگاه‌ها بیان کرد: بدیهی است استفاده از نیرو‌های کارآمد و متخصص در آزمایشگاه‌ها، همچنین داشتن احساس مسئولیت در ارائه خدمات آزمایشگاهی، نقش بسزایی در کنترل کیفیت محصولات تولیدی و همچنین ارتقای سطح کیفی و راندمان تولید خواهد داشت و این امر جز با آموزش صحیح ممکن نخواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: