April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۵۲۹
۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۰
0
سرپرست سازمان دامپزشکی گفت: نتایج نمونه‌برداری از محموله گوشت برزیلی و آزمایش‌ها، حاکی از تایید سلامت این گوشت از نظر بار میکروبی و شرایط ظاهری است.

 

وحید صالحی در خصوص محموله گوشت برزیلی ترخیص شده از گمرک گفت: این محموله شامل چهار کانتینر گوشت منجمد گوساله از مبدا کشور برزیل بود، که با توجه به مشکلاتی که شرکت واردکننده به دلایل شرایط تحریم در تکمیل مدارک بازرگانی خود داشت، موفق نشده بود طی فرآیند قانونی و عرفی، داده‌های مورد نیاز کالا را به گمرک اظهار کند. فرآیند تکمیل این مدارک تا حدود سه ماه پیش طول کشید، این روند باعث شده بود که محموله گوشت شامل تاخیر یا دموراژ در گمرک شهید رجایی هرمزگان شود.

او توضیح داد: روال کار این است که واردکننده، بعد از کامل شدن اسناد، کالا را به گمرک اظهار می‌کند و پس از آن ما موظف هستیم که با هماهنگی گمرک از کالا نمونه‌برداری کرده و آزمایش‌های لازم را برای اطمینان از صحت و سلامت آن، انجام دهیم.

صالحی ادامه داد: با توجه به پیگیری شرکت واردکننده به‌عنوان یکی از شرکت‌های باسابقه و خوشنام در واردات گوشت، با پیگیری ما و همکاری دستگاه قضایی همچنین کسب اجازه از دادستانی استان هرمزگان، با هماهنگی با سازمان غذا و دارو، پس از دریافت نتایج آزمایشگاهی و اطمینان از سلامت محموله، ترتیبی اتخاذ کردیم که این محموله با وزنی بالای ۱۰۰ تن، برای مصرف در کارخانه‌های فرآورده‌های گوشتی ترخیص شده و این سرمایه ملی دور ریخته نشود.

سرپرست سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه گوشت منجمد گوساله حداکثر ۱۸ تا ۲۴ ماه عمر ماندگاری دارد، گفت: این محموله در یکی از سردخانه‌های مجاز استان هرمزگان تخلیه شده بود و همکاران ما طی چندین مرحله پایش و بررسی، به این اطمینان رسیده بودند که کالا شرایط خوبی از نظر ظاهری و بهداشتی دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: