April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۶۹۱
۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
0
سازمان ملل از آغاز روند تخلیه نفت از نفتکش فرسوده «صافر» در سواحل بندر الحدیده یمن در دریای سرخ برای جلوگیری از وقوع یک فاجعه زیست محیطی احتمالی خبر داد.

آغاز روند تخلیه نفتکش فرسوده «صافر» در سواحل یمن

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در این خصوص گفت: «سازمان ملل عملیات خنثی سازی احتمالا بزرگترین بمب ساعتی جهان را آغاز کرده است. در حال حاضر عملیات پیچیده امداد دریایی در سواحل یمن در جریان است تا حدود یک میلیون بشکه نفت نفتکش صافر که بر اثر جنگ فرسوده شده است، به کشتی جایگزین منتقل شود.»

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، دبیرکل سازمان ملل متحد افزود: «سازمان ملل ریسک انجام این عملیات بسیار دقیق را به عهده گرفته است. انتقال نفت از کشتی صافر به یک کشتی دیگر، اقدامی قاطع برای جلوگیری از وقوع فاجعه زیست محیطی و انسانی در مقیاس بسیار گسترده است.»

به گفته برخی منابع خبری، عملیات تخلیه نفتکش صافر حدود ۱۹ روز طول می‌کشد.

نفتکش فرسوده صافر از سال ۲۰۱۵ تحت تعمیر و نگهداری قرار نگرفته است لذا نشت نفت خام و گاز از آن به یک تهدید جدی برای منطقه تبدیل شده است، زیرا این کشتی بیش از ۱.۱ میلیون بشکه نفت حمل می‌کند که آن را در برابر انفجار یا آتش آسیب‌پذیر کرده است. سازمان ملل به عنوان بخشی از یک طرح نجات بی‌سابقه، نفتکش بزرگی را برای انتقال نفت از این نفتکش فرسوده در دریای سرخ خریداری کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: