April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۷۲۳
۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
0
اولین و تنها مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی سیستم‌های تهویه مطبوع کشور با حضور معاونین وزیر علوم و نیرو در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران افتتاح شد.

نخستین مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی سیستم‌های تهویه مطبوع کشور راه‌اندازی شد

نخستین مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی سیستم‌های تهویه مطبوع کشور با حضور دکتر حسن زمانیان معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و دکتر محمود کمانی معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) افتتاح شد.

این مجتمع در راستای بهینه سازی مصرف انرژی در سیستم‌های سرمایشی که در تابستان امسال به ۳۰۰۰۰ مگاوات رسیده است و با هدف کاهش مصرف انرژی در دستگاه‌های انرژی بر تهویه مطبوع شامل کولر‌های گازی اسپیلت با کانال و بدون کانال، کولر‌های آبی، چیلر‌های هواخنک و آب خنک، انواع فن‌کویل، فن‌های صنعتی و خانگی و هواسازها، سیستم‌های تهویه مطبوع راه اندازی شد.

همچنین اجرای طرح‌های کلان ملی با هدف ارتقای سطح فناوری جهت کاهش و بهینه سازی مصرف انرژی در سیستم‌های تهویه مطبوع از دیگر اهداف مهم این مجتمع آزمایشگاهی است که در قالب پروژه‌های فناوری و صنعتی مشترک با تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش بنیان و فناور انجام می‌شود.

مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی سیستم‌های تهویه مطبوع کشور با هدف کاهش مصرف انرژی و تدوین استاندارد در دستگاه‌های تهویه مطبوع و سیستم‌های سرمایش مرکزی ساخته شده و تاکنون مانند آن در کشورمان وجود نداشته و تنها مجتمع مستقل در کشور است که قابلیت اندازه گیری عملکرد و مصرف انرژی در کلیه تجهیزات تهویه مطبوع را در بخش‌های خانگی و صنعتی جهت تدوین استاندارد‌های مصرف و برچسب انرژی دارا است.

این آزمایشگاه با شبیه سازی اقلیم‌های کشور، استاندارد متناسب برای سیستم‌های تهویه مطبوع را تدوین می‌کند و به این ترتیب گام مهمی در صرفه‌جویی انرژی به همراه خواهد داشت.

این آزمایشگاه دارای واحد‌هایی است که کار شبیه‌سازی اقلیم‌های مختلف در آن‌ها انجام می‌شود و برچسب انرژی متناسب هر سیستم سرمایشی را ارائه می‌دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: