April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۷۲۹
۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
0

وظیفه بیمه‌ها یاری رسانی است نه کسب سود

فتح الله توسلی با تاکید بر اینکه من منتقد عملکرد بیمه‌ها هستم گفت: هدف از شکل گیری بیمه، یاری رسانی به کسانی است که اقدام به خرید بیمه کرده اند تا در شرایط بحرانی از آن استفاده کنند، اما شرکت‌های بیمه با نگاه انتفاعی و کسب سود وارد بازار می‌شوند به همین دلیل مردم رضایتی از بیمه‌ها ندارند.

وی در پاسخ به اینکه نسبت به عملکرد کدام بخش بیمه انتقاد دارید گفت: انتقاد به وضعیت بیمه‌ها در همه زمینه هاست. امروزه کسانی که بیمه شخص ثالث خودرو خریده اند، نسبت به پرداخت خسارت بشدت انتقاد دارند، زیرا میزان خسارت پرداختی با واقعیت‌ها همخوانی ندارد و هرگز بیمه به اندازه خسارتی که وارد شده، پرداختی ندارند.

 



نماینده بهار و کبودرآهنگ با اشاره به اینکه امروزه شاهد گودبرداری‌های غیر اصولی هستیم که باعث ریزش ساختمان در کنار گودبرداری می‌شود گفت: بیمه ساختمان برای پاسخگویی به خسارت ناشی از گودبرداری غیر اصولی است، اما در عمل هم سازنده و هم ساختمانی که زیان دیده، با تاخیر در پرداخت خسارت رو به رو می‌شوند و بدتر اینکه خسارت پرداختی پاسخگوی زیان وارده نیست.

وی با تاکید بر اینکه مردم با این هدف به سوی بیمه می‌روند که در شرایط بحرانی به فریادشان برسد گفت: بیمه‌ها بیشتر انتفاعی فکر می‌کنند و مدیریت ریسک و ارایه خدمات مناسب در دستور کارشان نیست و این رویکرد در نظام بیمه‌ای کشور به هیچ عنوان قشنگ نیست.

توسلی با ابراز تاسف از اینکه بیمه‌ها تنها در بخش‌هایی ورود می‌کنند که برایشان سود داشته باشد گفت: امروزه درمان اصلی‌ترین چالش مردم است، اما کدامیک از بیمه‌ها در زمینه درمان ورود می‌کند و خدمات درمانی ارایه می‌دهد؟

 

بیشتر بخوانید:

فریاد کارگران و بازنشستگان از ناکارآمدی بیمه‌های درمانی پایه



وی با ابراز تاسف از اینکه مردم هنوز تکلیف خودشان را بیمه‌ها نمی‌دانند گفت: مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه که از توان مالی مناسبی برخوردار نیستند، به سراغ بیمه‌ها می‌روند، زیرا کوچکترین مشکل، بزرگترین بحران را در زندگی آنان به وجود می‌آورد، اما شاهد هستیم که زندگی مردم با وجود داشتن بیمه، در بحران‌های بزرگی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با ابراز تأسف از اینکه بیمه‌ها نیز نسبت به وظایف خود آگاهی ندارند گفت: دلمان نمی‌خواهد از ناآگاهی بیمه‌ها نسبت به وظایفشان سخن بگوییم، اما این واقعیتی تلخ است.

وی با انتقاد از اینکه بیمه‌ها هنوز نمی‌دانند که یک فرد به سوی بیمه می‌رود تا در شرایط خاص از بیمه کمک بگیرد گفت: بیمه‌ها بر اساس آنچه باور دارند و با توجه به سیاست‌هایی که در پیش گرفته اند، مردم را بیمه می‌کنند در صورتی که روح قانون بیمه غیر از این است.

توسلی با تاکید بر اینکه بیمه‌های درمانی اوج چالش مردم با شرکت‌های بیمه است گفت: بیمه‌ها فقط از مردم پول می‌گیرند و آن بخش از هزینه‌های درمانی که برای مردم چالش آفرین است، در لیست بیمه‌ها قرار نمی‌گیرد.

 

وی با ابراز تاسف از اینکه هرجا که لازم است بیمه‌ها کمک کنند، حضور ندارند گفت: مردم بیمه‌های خارج از کشور را بیمه‌های داخلی مقایسه می‌کنند و هنگامی که تفاوت فاحش را می‌بینند و متوجه می‌شوند بیمه‌ها در خارج تا چه اندازه راهگشا و در داخل تا چه اندازه ناکارامد هستند، نسبت به بیمه بی اعتماد می‌شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: