April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
دی‌دار داروی مورد نیاز را در خانه تحویل می‌دهد
کد خبر: ۳۹۹۷۸۸
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
بیمه دی از سامانه دارو رسان رونمایی کرد تا پس از این داروهای مورد نیاز ایثارگران 70 درصد پس از ثبت نام در دی‌دار، در خانه تحویل شود..

مدیریت چالش‌های درمانی ایثارگران با دارورسان

دلمان نمی‌خواهد، اما بزهکاران، تروریست ها، قاچاقچیان و... مدتی است پا را فراتر گذاشته و جان گرفتن برایشان آسان شده است. از ماموران نیروی انتظامی تا دیگر جان برکفان و حتی مردم عادی و رهگذران از رویکرد جنایتکاران در امان نیستند و جان باختن این عزیزان، بار مسوولیت را بر دوش نظام سنگین می‌کند. اگرچه جنگ تحمیلی به پایان رسید و گمان می‌کردیم دیگر درد ویرانگر جان باختن عزیزانمان را تجربه نخواهیم کرد، اما جنایتکاران در لباس‌های گوناگون آمار شهدا را بالا می‌برند. به باور ما، شهید به جایگاه والای خود دست می‌یابد، اما بازماندگان را چه کنیم؟

ضرورت تکریم بازماندگان

بار مسوولیت تکریم خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران همواره بر دوش نظام سنگینی می‌کند. اگر این عزیزان در راه دفاع از کشور جان باخته اند، قرار نیست خانواده آن‌ها از یک سو درد نبود عزیزانشان را تحمل کنند و از سوی دیگر فریادشان از درد مشکلات روزمره به آسمان بلند باشد. اگر پدر، همسر یا فرزند شهیدشان امروز زنده بود، هر آنچه می‌خواستند، با او در میان می‌گذاشتند و البته با صدایی رسا، از آنان مطالبه می‌کردند، اما اکنون که نیستند، چه باید کرد؟ چه کسی به غیر از نظام باید این مسوولیت را انجام دهد؟

مدیریت درمان

یکی از مهمترین چالش‌های خانواده شهدا و ایثارگران، مشکلات دارو و درمان است. از مراجعه به پزشک تا اقدامات آزمایشگاهی، رادیولوژی، خرید تجهیزات و دارو، روندی وقت گیر و پر هزینه است که نیاز به پیگیری‌های گسترده دارد. این مهم برای خانواده شهدا و ایثارگران نیز پرچالش است. به همین دلیل مراکز درمانی برای این افراد تعیین شده تا بتوانند با دردسر کمتری موفق به دریافت خدمات شوند یا بتوانند در قالب قرارداد‌های تعیین شده، از مراکز دیگر خدمات درمانی دریافت کنند. در بخش بیمه‌ای نیز بیمه دی برای خدمت رسانی به این بخش از جامعه تاسیس شد. با نگاهی به گذشته، متوجه می‌شویم که تا چه اندازه چالش در این زمینه وجود داشت، اما با رویکرد جدید بیمه دی، به نظر می‌رسد راهکار‌هایی برای ارایه خدمات محترمانه و البته سریع تعریف شده است.

سامانه دارو رسان

تهیه دارو همواره با چالش‌های بسیاری رو به رو بوده و سواستفاده‌های بسیاری را رقم زده است. در بسیاری از موارد، دستگاه مربوطه نسبت به واردات دارو‌های خاص اقدام کرده، اما در عمل هرگز دارو به جامعه مخاطب نرسیده و عده‌ای سودجوی فرصت طلب، به عنوان پلی زیاده خواه، دارو را به جای بیماران نیازمند، به بازار سیاه ناصر خسرو هدایت کرده اند. این سواستفاده‌ها باعث نارضایتی گسترده شده و مدیریت را زیر سوال برده است. در این رابطه بیمه دی برای جلوگیری از این قبیل موارد و البته خدمات رسانی بهتر سامانه دارورسان را ایجاد کرد.

 

بیشتر بخوانید:

بیمه دی در مسیر شکوفایی



تحویل دارو در منزل

برای کاهش چالش دریافت دارو، مدیر عامل بیمه دی از ارسال داروی ایثارگران ۷۰ درصد به درب منزل پس از ثبت نام در سامانه دی‌دار خبرداد. طاهر موهبتی گفت: در این طرح که طی فاز نخست آن، جانبازان گرانقدر ۷۰ درصد تحت پوشش قرار گرفته‌اند، تأمین داروی این عزیزان مورد توجه قرار گرفته و تلاش می‌شود تا دسترسی این عزیزان به خدمات درمانی، با سهولت هرچه بیشتر به انجام رسد. وی بیان داشت: در حال حاضر ایثارگران معزز بالای ۷۰ درصد می‌توانند با مراجعه به سامانه‌ی " دِی دار" و ثبت‌نام در این سامانه، داروی تجویز شده و مورد نیاز خود را سفارش دهند تا از طریق داروخانه‌های معتبر طرف قرارداد با بیمه دی، داروی درخواستی از سوی کارشناس داروخانه بسته بندی شده و برایشان ارسال شود.

پرداخت تعهدات با سرعت

مدیرعامل بیمه دی در مراسم معرفی سامانه دارورسان با بیان اینکه پرداخت تعهدات مالی شرکت به مراکز درمانی و بیمه شدگان با سرعت خوبی در حال به روز رسانی است گفت: خدمت رسانی، کاهش آلام و رضایتمندی جامعه هدف بویژه قشر معظم ایثارگران و خانواده شهدا در الویت اهداف بیمه دی است. طاهر موهبتی با تاکید بر اینکه به دنبال خدمات سلامت محور هستیم گفت: بنا داریم با ابزار‌های تشویقی، انگیزشی و دوراپزشکی، افراد را به حفظ سلامت پایدار و کنترل مسائل جسمانی ترغیب کرده و در نهایت نیاز به درمان را کاهش دهیم.

رضایتمندی به جای سودآوری

مدیرعامل بیمه دی درخصوص قرارداد بیمه درمان تکمیلی خانواده شهدا و ایثارگران گفت: ماهیت شرکت بیمه دی به عنوان یک بنگاه اقتصادی اولویت قراردادن سودآوری است، اما در قرارداد جبران به واسطه خدمت رسانی به این قشر معظم، اولویت شرکت، کسب رضایتمندی حداکثری، خدمت رسانی وکاهش آلام جامعه هدف است و سوددهی در مرتبه‌های بعدی اولویت قرار می‌گیرد، در همین راستا وصول مطالبات بیمه دی از بنیاد و پرداخت تعهدات مالی شرکت به مراکز درمانی و بیمه شدگان با سرعت خوبی درحال به روز رسانی است. موهبتی تاکید کرد: برای ارائه با کیفیت خدمات، شرکت بیمه دی به عنوان بیمه گر و بنیاد شهید به عنوان بیمه گذار، باید همدلی و هم افزایی داشته باشند تا این مگا پروژه درمانی بتواند خدمات شایسته‌ای را به قشر معظم ایثارگران ارائه دهد.

تکریم جامعه و ایجاد عدالت

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در مراسم معرفی سامانه دارو رسان بیمه دی، با تقدیر از عملکرد بیمه دی در به روز رسانی پرداختها، این طرح را در راستای تکریم جامعه هدف و ایجاد عدالت در دسترسی خدمات برشمرد. محمد میرزابیگی افزود: بر اساس نیاز سنجی‌های انجام شده از جامعه ایثارگری، برنامه‌هایی تدوین، عملیاتی و ابلاغ شده تا در ادامه بتوانیم با کمک شرکت‌های بیمه دی و متد، به تقویت ارائه خدمات بپردازیم. وی گفت: تقویت مراکز درمانی شهرستان‌ها و توزیع خدمت برای ارائه خدمات در محل نیز از اولویت‌های بنیاد شهید برای رفاه حال بیمه شدگان، کاهش رفت آمد و هزینه‌های غیر ضروری است. معاون بنیاد شهید با اشاره به طرح دارورسان گفت: با هدف ایجاد عدالت در دسترسی خدمات، خدمت رسانی به بیماران مزمن و بیماران سالمند، با حمایت دکتر قاضی زاده رئیس کل محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران و به یاری شرکت بیمه دی، طرح دارورسان برای جانبازان ۷۰ درصد به صورت پایلوت راه اندازی خواهد شد که پیش بینی می‌شود بتواند اثر خوبی در کسب رضایتمندی جامعه هدف داشته باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: