April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۸۷۱
۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
0
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: هموطنان در صورت مشاهده علائم شدید گرمازدگی به پزشک مراجعه کنند.

هشدار وزارت بهداشت درباره گرمازدگی در چند روز آینده

سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در روز‌های آینده دمای هوا افزایش می‌یابد. بدن انسان لازم است گرمای ناشی از فعل و انفعالات شیمیایی داخل بدن را به بیرون منتقل کند و اصطلاحاً خنک شود.

وی افزود: گرما زدگی علائمی همچون ضعف، بی حالی، تشنگی شدید، گرفتگی عضلانی، افت فشار خون، بیهوشی، مشکلات قلبی و ضربان قلب بالا دارد.

او ادامه داد: هموطنان با مشاهده این علائم اگر در آفتاب بودند باید به سایه بروند. هموطنان تا جایی که ممکن است از ساعت ۱۰ تا ۱۶ از خانه خارج نشوند همچنین از نوشیدنی‌هایی همچون آب خنک، آب میوه خانگی و شربت آب لیمو استفاده کنند.

کریمی توصیه کرد: هموطنان در صورت مشاهده علائم شدید به پزشک مراجعه کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در آماده باش هستند تا به مراجعه کنندگان خدمات مورد نیاز را ارائه کنند. افراد زیر ۴ سال و بالای ۶۵ سال و افرادی که بیماری خاص دارند بیشتر در معرض گرما زدگی هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: