April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۸۹۴
۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
0
برعکس تمام دنیا در فوتبال ایران‌، دو قرارداد وجود دارد با رقم‌های متفاوت؛ یکی قرارداد ستاره‌ها که در سازمان لیگ ثبت می‌شود با رقمی متغایر با قرارداد دیگری که بین باشگاه و بازیکن به امضا می‌رسد و واقعی است.

رقم قرارداد ثبتی بعضی بازیکنان معروف لیگ فاش شد+ جزئیات

معمولا «فی» در دو قرارداد فرق دارد. باشگاه‌ها برای آن‌که بازیکنان را به سمت خود بکشند، رقم‌هایی زیرمیزی پرداخت می‌کنند و قسر در می‌روند. حالا فدراسیون می‌ماند و حوضش و تخلف‌هایی که اسنادی برای‌شان ندارد.

​​​​​​​علی کفاشیان، رئیس سابق فدراسیون فوتبال در این باره می‌گوید: «فدراسیون چطور با متخلفان برخورد کند؟ ما آن زمان که در راس کار بودیم، می‌گفتیم هرکس سندی و مدرکی دارد رو کند. مثل این است که دو نفر در اتاق دربسته پولی رد و بدل کرده‌اند، خب این را از کجا بفهمیم؟ به استناد حرف این و آن هم نمی‌شود باشگاهی را محروم کرد. این یک عرف جهانی است. خود فیفا هم تا زمانی که موضوعی برایش مسجل و مستند نباشد اعلام نمی‌کند.»

کفاشیان راهکار حل این مشکل را ورود سازمان‌های بالادست می‌داند: «این چیزی است که رئیس فدراسیون نمی‌تواند بفهمد و نیاز به نظارتی دقیق دارد. این‌که حساب بازیکن و باشگاه را چک کنند. البته همان موقع که ما بودیم می‌گفتند فلان ماشین یا خانه را به بازیکن داده‌اند. خب این را می‌شد بررسی کرد، ولی نه از طریق فدراسیون. این بار هم اگر نظارت از جای دیگری نباشد، به راحتی قانون را دور می‌زنند.»

طرح سقف بودجه بعد از شکست طرح سقف قرارداد و با اختلاف نزدیک به ۱۰ساله به فوتبال ایران بازگشته است. فدراسیون می‌گوید برای سال اول شاید تخلفاتی صورت بگیرد و پنهان بماند، ولی رفته‌رفته ضریب اشتباهات کمتر می‌شود. این یعنی امسال سال آزمون و خطای سقف بودجه است و از سال‌های بعد دیگر راهی برای فرار وجود ندارد. این هم به دلیل نظارت‌هایی با دستورالعمل مشخص است. از سویی AFC هم با تاکید روی اجرای فیرپلی مالی، قصد دارد وضعیت مالی باشگاه‌ها را سر و سامان دهد. فیرپلی مالی یعنی درآمد‌ها و منبع پولی که صرف هزینه‌های باشگاه می‌شود مشخص باشد.

این یعنی محدودیت مالی باشگاه‌هایی که تخلف مالی می‌کنند بیشتر می‌شود. در همین حال خبر می‌رسد بعضی از مدیران باشگاه‌ها از جمله یک باشگاه خصوصی و صنعتی با مشکلاتی مواجه شده اند. بعضی باشگاه‌ها از جمله استقلال، سپاهان، پرسپولیس و تراکتور فهرست قرارداد‌های فصل جدید خود را در اختیار سازمان لیگ قرار داده‌اند که جای ابهام زیادی دارد. شاید فقط رقم قرارداد بعضی مربیان واقعی باشد، مثل مورایس که ۱.۱میلیون یورو ذکر شده یا جواد نکونام که ۲۵میلیارد به ثبت رسیده است.

نقل و انتقالات

امید حامدی‌فر هافبک تیم استقلال از جمع آبی‌پوشان جدا شد. حامدی‌فر خواهان جدایی شده بودکه مورد موافقت کادر فنی آبی‌ها قرار گرفت.

صنعت نفت آبادان با علی یوسف به توافق نهایی دست پیدا کرد و این مهاجم راهی لیگ ایران خواهد شد. او سابقه حضور در تیم‌ملی فوتبال عراق را در کارنامه دارد. صنعت نفت پیش از این هم با یک دروازه‌بان عراقی قرارداد امضا کرده بود.

سوکول سیکلیشی مهاجم تیم‌ملی آلبانی که فصل گذشته را به صورت قرضی در الخلیج عربستان به پایان رساند، مورد توجه پرسپولیس است. یک سایت آلبانیایی نوشت: پرسپولیس به مهاجم ۳۳ ساله فصل قبل الخلیج پیشنهاد خوبی داده و این بازیکن می‌تواند به‌زودی راهی تهران شود.

باشگاه سپاهان برای تقویت خود با برایان دابو هافبک بورکینا‌فاسویی وارد مذاکره شده و به توافق رسیده است. دابو فصل گذشته در آریس یونان حضور داشت و همراه با این تیم پنجم شد.

در فهرست ارائه شده قرارداد این بازیکنان دیده می‌شود

شهریار مغانلو

هافبک سپاهان

۱۳ میلیارد تومان

رامین رضائیان

مدافع سپاهان

۲۰ میلیارد تومان

محمد دانشگر

مدافع سپاهان

۱۷ میلیارد تومان

مهدی ترابی

هافبک پرسپولیس

۱۴ میلیارد تومان

علیرضا بیرانوند

گلر پرسپولیس

۱۵ میلیارد تومان

وحید امیری

هافبک پرسپولیس

۱۳ میلیارد تومان

محمدحسین کنعانی‌زادگان

مدافع پرسپولیس

۱۵ میلیارد تومان

شجاع خلیل‌زاده

مدافع تراکتور

۲۰ میلیارد تومان

پیمان بابایی

وینگر استقلال

۱۶ میلیارد تومان

سیدحسین حسینی

گلر استقلال

۱۵ میلیارد تومان

منبع: جام جم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: