April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۹۵۰
۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
0
رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت گفت: در زمینه قانون جوانی جمعیت و ترویج شیر مادر پیگیر مسائلی مانند مرخصی زایمان ۹ ماهه هستیم.

حساسیت به مواد غذایی در بزرگسالی؛ از تبعات امتناع مادران از شیردادن به کودک

حمیدرضا لرنژاد، رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت گفت: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت این است که در زمینه مشارکت در امر نگهداری کودکان به مادران شیرده، مرخصی دو هفته‌ای به پدران داده شود تا مادران بدون دغدغه به کودک خود شیر بدهند.

او در خصوص معایب عدم شیردهی به کودک به دلیل حفظ فرم بدن توسط مادران شیرده و استفاده از شیر خشک افزود: کودکی که از شیر مادر تغذیه نکند، بیشتر دچار بیماری‌های تنفسی و یا اسهالی شده و این احتمال وجود دارد در آینده نسبت به مواد غذایی دچار حساسیت شود. عدم شیردهی مادران به کودک باعث کاهش دلبستگی شده و از نظر هوش دچار مشکلاتی می‌شود.

به گفته وی یکی از اقدامات وزارت بهداشت، تدوین استاندارد‌ها در زمینه ایجاد اتاق شیردهی در ارگان ها، مراکز خرید و ایستگاه‌های مترو است تا مادران شیرده به راحتی بتوانند به کودک خود شیر بدهند.

او گفت: نزدیکی مهد کودک به محل کار مادران شیرده شاغل از دیگر استاندارد‌های تعریف شده توسط وزارت بهداشت در راستای ترویج شیردهی است.

او بیان کرد: در زمینه قانون جوانی جمعیت و ترویج شیر مادر پیگیر مسائلی مانند مرخصی زایمان نه ماهه و استفاده از مرخصی ساعتی مادران شیرده شاغل در ادارات هستیم. دیگر اقدامات به دنبال این هستند که دورکاری مادران شیرده از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار باشد و حتی الامکان برای شیردهی به فرزند خود از دورکاری استفاده کنند.

رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت ادامه داد: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت تمرکز بر قانون ترویج شیر مادر و جوانی جمعیت و خانواده در راستای حمایت بیشتر از مادران شیرده و خانواده‌های آن‌ها است.

او گفت: الان بانک شیر در کشور راه اندازی شده است تا مادران به صورت دائم یا موقت بتوانند به فرزند خود شیر بدهند و کودک از شیر مصنوعی استفاده کند. مادرانی که نتوانند به فرزند خود شیر بدهند، تحت مشاوره قرار می‌گیرند تا مشکلات ناشی از تغذیه کودک با شیر خشک و عوارض آن کاهش پیدا کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: