April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۹۶۳
۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰
0
رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو گفت: وقتی مصرف کننده شناسه کالا را در خودرو فعال می‌کند، گارانتی هم از همان زمان شروع می شود.

ضرورت راه ‎اندازی مجدد شناسه کالا

علیرضا نیک آئین، رئیس اتحادیه تعمیرکاران خود تهران به وجود روغن‌های تقلبی خودرو در بازار اشاره کرد و گفت: بسیاری از افراد سودجو روغن‌های استفاده شده  یا تقلبی را با ظرافت بالا وارد قوطی‌های برند‌های معتبر می‌کنند؛ لذا در هنگام خرید باید این ظرف‌ها به خوبی در زوایای مختلف بررسی شود. وجود هر گونه خش و ضرب خوردگی می‌تواند احتمال تقلبی بودن روغن را افزایش دهد.

نیک آئین گفت: متاسفانه در بازار قطعات و روغن تقلبی آفت جان خودرو‌ها و مالکان شده است و متاسفانه روز به روز گسترش پیدا می‌کند و زیادتر می‌شود. این مشکل برای مکانیک ها، یک اپیدمی شده که قابل حل نیست. یعنی در تعمیراتی که داریم انجام می‌دهیم متاسفانه عدد‌های خیلی زیادی هزینه می‌شود توسط مالک و با یک روغن تقلبی تمام این‌ها بر باد می‌رود و سرمایه سنگینی را به بار می‌آورد.

او ادامه داد: به مالکان خودرو توصیه می‌کنم، حتماً از جا‌هایی که مجوز دارند یا رسمی هستند قطعات یدکی را تهیه کنند و یا خرید روغن انجام دهند که بعدا این مشکلات را به وجود نیاورد، چون حتماً کار به مراجع قضایی و دوباره بحث قضاوت اتحادیه و کارشناسان می‌کشد و وقت زیادی که از همه سیستم‌های قضایی گرفته می‌شود متاسفانه این قابل حل نیست و ما به نتیجه خوبی از همه نشست‌هایی که داشتیم نگرفته ایم.

نیک آئین گفت: سختی تشخیص روغن‌های تقلبی بلای جان ما شده است. با ابراز‌های چاپی که موجود است و بسته بندی که انجام می‌دهند برای خود تعمیرکار هم متاسفانه تشخیص سخت شده است. اینجاست که ما مشکل پیدا می‌کنیم. زمانی تفاوت از هم تشخیص دادن این روغن و این قطعات در بسته بندی محرز بود، ولی امروز آنقدر این کار دقیق انجام می‌شود که مشکل زیادی را ایجاد کرده؛ لذا از مسئولان درخواست دارم که بحث شناسه کالا را دوباره راه اندازی کنند.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران با بیان اینکه بحث شناسه کالا طرح خیلی خوبی است، افزود: وقتی مصرف کننده شناسه کالا را در خودرو فعال می‌کند حتماً گارانتی اش هم از همان زمان استارت می‌خورد و کارخانجات تولیدکننده و واردکننده جوابگو هستند و حتما ًهم بحث روغن داخل آن دیده شده و اینجا می‌توانیم این معضل را حل کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: