April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۹۹۵
۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
0
یک کارشناس مذهبی گفت: جهانیان با هر سلیقه و سلوکی، فراخوان امام حسین(ع) را شنیده‌اند‌ و در این مکتب حضور دارند.

ادیان و ملیت‌های مختلف زیر پرچم امام حسین(ع) جمع شده‌اند

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا قلمکاریان اصفهانی، کارشناس مذهبی، درمورد فضیلت ماه محرم و وجه تمایز آن با دیگر ماه‌های قمری بیان کرد: ماه محرم در مقایسه با ماه‌های دیگر سال قمری ویژگی خاصی دارد و آن هم، این است که به اباعبدالله الحسین (ع) و حرکت عظیم ایشان منصوب شده است تا جایی که همه مردم به این حرکت و جریان حسینی اقبال دارند و علاقه‌مند هستند و علتش به خاطر دعوتی است که امام حسین (ع) در مسیر خروج از مدینه به سمت مکه و از مکه به سمت کربلا داشتند. یعنی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به هر کسی می‌رسیدند آن فرد را دعوت می‌کردند و برای ایشان تفاوتی نمی‌کرد این شخص به کدام جریان و حزب منصوب است و چه تیپ و شخصیت اجتماعی دارد و همه را دعوت می‌کردند و در واقعه عظیم کربلا در روز عاشورا فراخوان عام به سراسر عالم دادند و فرمودند: «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی» به‌معنای «آیا یاوری هست که مرا یاری کند؟» و همه جهانیان با هر سلیقه و شخصیت و سلوکی، این فراخوان امام حسین (ع) را شنیده اند و به آن علاقه دارند و در این مکتب حضور پیدا کرده اند.

این کارشناس مذهبی، در پاسخ به این پرسش که «دعوت امام حسین (ع) از جهانیان به چه صورت بوده است که همه افراد با ویژگی‌های شخصیتی و ظاهری متفاوت به آزادگی امام حسین (ع) ایمان دارند و جریان فکری ایشان سال هاست که باقی مانده است؟» گفت: کاروان اباعبدالله الحسین (ع) محدود به افراد خاصی نبوده است. درواقع، کاروان و خیمه ولایت منحصر به افراد خاصی نیست. چون قرار است همه آحاد بشر در این خیمه قرار بگیرند تا جایی که وقتی هر شخصیتی با هر دینی، ندا و دعوت حسینی را دریافت می‌کند، می‌تواند وارد خیمه ولایت و حسینی شده و با کاروان اباعبدالله الحسین (ع) همراه شود و در این مسیر، به بالاترین جایگاه برسد که لقاء الله است و این مهم از طریق شهادت نصیب فردی می‌شود که در این مسیر قرار می‌گیرد و به همین خاطر، از مذاهب دیگر و طیف‌های مختلف سنی، هم از نوزاد چند ماهه گرفته تا فرد مسن و همچنین، بانوان در واقعه کربلا حضور داشته اند و همه این‌ها نشان می‌دهد این جریان، فقط مختص به یک سری از افراد نبوده است که جنگجو باشند.

قلمکاریان اصفهانی تصریح کرد: کاروان اباعبدالله الحسین (ع) فراگیری و شمول عامی دارد و نکته مهم و پُررنگش این است که هر فردی ضمیر پاک، آزاد و آزاده‌ای داشته باشد وقتی که با جریان حسینی روبرو می‌شود جاذبه اباعبدالله الحسین (ع)، او را به سمت خود سوق می‌دهد؛ به طوری که با ورود خود در این عرصه، رنگ حسینی می‌گیرد. یعنی با هر تیپ و ظاهر و دین و مسلکی جذب کاروان حسینی می‌شود و وقتی وارد خیمه و جامعه حسینی می‌شود شکل و رنگ حسینی به خود می‌گیرد و در این صورت، همه به شکل و رنگ حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و، ولی خدا در می‌آیند و باید به این موضوع توجه کرد.

به گفته او، بعضی از افراد فکر می‌کنند خیمه گاه، برنامه، هیئت و مراسم حسینی بدین صورت است که با هر نوع ظاهر و تیپی می‌توان در آن ماند. در حالی که باید گفت با چنین شکلی می‌توان به سمت جریان و مراسم حضرت سیدالشهداء (ع) رفت، اما وقتی فرد وارد آن جا شد باید شکل و رنگ امام حسین (ع) به خود بگیرد.

قلمکار اصفهانی افزود: افراد زیادی در جریان و واقعه عاشورا حضور داشتند، اما عده‌ای از حاضرین قاتل امام حسین (ع) بودند و همه توفیق همراهی و شهادت در کنار امام حسین (ع) را نداشتند و تعداد آن‌ها بسیار محدود بود. هرچند که ندای فراخوان و جاذبه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) همه را تحت تأثیر قرار داد. چون حضرت (ع) ستاره فروزانی هستند که در مرکز این کهکشان انسانی قرار دارند و همه را جذب خود می‌کنند و وقتی فرد جذب شخصیت و آزادگی و مکتب امام حسین (ع) ایشان می‌شود و خودش را آزاد می‌کند ناخودآگاه، شکل خانواده و سبک زندگی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) می‌شود و همین جاذبه حسینی باعث می‌شود که آلودگی و آسیب‌های درونی او ترمیم شوند و زندگی سالم و پرنشاطی پیدا کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: