April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۰۰۲۴
۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
0
تست شخصیت شناسی یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین روش‌های ارزیابی رفتار و شخصیت افراد است.

تست شخصیت شناسی؛ میزان حواس پرتی خود را بسنجید

این تست‌ها اغلب توسط روانشناسان، کارشناسان رفتاری و سایر متخصصان به کار گرفته می‌شود و برای انجام آن، فرد باید به سوالات خاصی پاسخ دهد.

عمده‌ی تست‌های شخصیت شناسی به دو دسته تست‌های هنجاری و تست‌های پروژکتیو تقسیم می‌شوند.

در تست‌های هنجاری، سوالاتی از فرد پرسیده می‌شود که به نوعی به بررسی ویژگی‌های مختلف شخصیت فرد می‌پردازد. در تست‌های پروژکتیو، فرد به چالش کشیده می‌شود تا به صورت آزادانه نقاشی و یا تکمیل جملات معینی شده با رعایت یک سری قواعد و دستورالعمل‌های خاص، عکس العمل و واکنش شخصیتی خود را به تصویر بکشد.

تست شخصیت شناسی؛ میزان حواس پرتی خود را بسنجید

تست شخصیت شناسی به عنوان یک ابزار ارزیابی، در بسیاری از زمینه‌های مختلف استفاده می‌شود. به عنوان مثال، در صنایع مختلف از جمله صنعت فروش، مدیریت منابع انسانی، کارآفرینی، روابط عمومی، تحقیقات بازار، طراحی و تولید محصولات و ... استفاده می‌شود.

پروانه

افرادی که ابتدا یک پروانه را دیدند معمولاً به راحتی حواسشان پرت می‌شود. آن‌ها از کشف ایده‌های جدید لذت می‌برند و همیشه در جستجوی چیزی غیرعادی هستند.

این افراد می‌توانند خلاق باشند، اما ذهن آن‌ها به سرعت سرگردان می‌شود، که می‌تواند تمرکز روی یک پروژه را در یک زمان سخت کند.

با این حال، این باعث می‌شود که آن‌ها ذهن باز و سازگار با تغییر داشته باشند. آن‌ها می‌توانند کاملاً تکانشی باشند، اما این بخشی از جذابیت آنهاست و وقتی همه چیز عادی می‌شود، به سرعت خسته می‌شوند.

به طور کلی، آن‌ها افرادی کنجکاو و سرگرم کننده هستند که از زیبایی‌های جهان قدردانی می‌کنند.

چشم‌ها

افرادی که ابتدا چشم‌ها را دیدند نسبت به کسانی که پروانه را دیدند به راحتی کمتر حواسشان پرت می‌شود. آن‌ها متمرکز هستند و اراده قوی دارند و به آن‌ها اجازه می‌دهد برای مدت طولانی تری در کار بمانند.

آن‌ها درک می‌کنند که سخت کوشی نتیجه می‌دهد و به موفقیت‌های خود افتخار می‌کنند. این افراد در تفکر خود واقع بین و تحلیل گر هستند و در هر کاری که انجام می‌دهند برای کمال تلاش می‌کنند.

آن‌ها ممکن است به اندازه کسانی که ابتدا پروانه را دیدند خودجوش یا انعطاف پذیر نباشند، اما قابل اعتماد و مصمم هستند.

منبع:تابناک باتو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: