April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۰۰۹۴
۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
0
سفیر آفریقای جنوبی اعلام کرد که این کشور برای توقف استفاده از تجهیزات ساخت شرکت هوآوی در شبکه‌های مخابراتی خود تسلیم آمریکا نمی‌شود.

آفریقای جنوبی از همراهی با تحریم‌های آمریکا علیه هوآوی امتناع کرد

با افزایش تنش‌ها بر سر تایوان و نبرد برای برتری در حوزه فناوری‌ها از هوش مصنوعی گرفته تا تراشه‌ها و محاسبات رایانش کوانتومی، کشور‌ها با فشار فزاینده آمریکا برای اتخاذ موضع سخت گیرانه در برابر چین روبرو شده اند. این تنش‌ها، نگرانی‌هایی را در سراسر جهان نسبت به استفاده این کشور آسیایی از هوآوی در شبکه‌های اصلی مخابراتی برای جاسوسی یا خرابکاری سیستم‌ها، برانگیخته است.

آنیل سوکلال، سفیر آفریقای جنوبی در گروه بریکس، چهارشنبه گذشته در یک سخنرانی در دانشگاه کوازولوناتال اظهار کرد: فشار فوق العاده‌ای از سوی آمریکا برای توقف استفاده از شبکه هوآوی در آفریقای جنوبی وجود داشته است. هوآوی در آمریکا ممنوع است و قسمت‌های زیادی از اروپا، استفاده از هوآوی را ممنوع کرده اند.

آفریقای جنوبی روابط نزدیکی با چین دارد که بزرگترین شریک تجاری این کشور است و در نشست ۲۲ تا ۲۴ آگوست، به همراه سایر اعضای گروه بریکس شامل برزیل، روسیه و هند میزبان این کشور خواهد بود. انتظار می‌رود که این گروه در نشست آتی خود، تصمیم برای گسترش خود را اعلام کند.

سفیر آفریقای جنوبی در گروه بریکس اعلام کرد که این تصمیم، در نظم جهانی تغییر قابل توجهی خواهد داد، هرچند که برخی از اعضای این بلوک، مخالف پذیرفتن اعضای جدید هستند. چین موافق گسترش سریع بریکس است، اما هند و برزیل می‌خواهند ابتدا دستورالعمل‌هایی تنظیم شوند.

سوکلال اعلام کرد که هوآوی به نوبه خود، هزاران فرصت آموزش و انتقال فناوری را در سال‌های اخیر، در آفریقای جنوبی فراهم کرده است.

منبع: بلومبرگ

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: