April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۰۳۱۵
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
0
طبق اعلام روسکاسموس، یک موشک سایوز برای پرتاب کاوشگر لونا-۲۵ در نظر گرفته و آماده‌سازی شده است.

روسیه کاوشگر لونا-۲۵ را بعد از نیم قرن به فضا می‌فرستد

مراحل آماده سازی برای پرتاب موشک سایوز حامل لونا-۲۵ در پایگاه فضایی وستوچنی، در حال انجام است. براساس گزارشات منتشرشده، زمان پرتاب برای ۱۱ اوت در ساعت ۰۲:۱۰:۵۷ به وقت مسکو برنامه‌ریزی شده است.

طبق گزارش روسکاسموس، این موشک قبلاً به مجتمع پرتاب سایت ۱ C کیهان‌دروم Vostochny منتقل شده است. پس از نصب موشک در موقعیت عمودی در مجتمع پرتاب، متخصصان شرکت‌های دولتی روسکاسموس به آماده سازی برای پرتاب ادامه دادند.

این ایستگاه با استفاده از یک پایگاه کاملاً روسی و آخرین دستاورد‌ها در زمینه ابزار دقیق فضایی ایجاد شده است. از نظر فرود، Luna-۲۵ اساساً با پیشینیان خود متفاوت است از این جهت که قرار است کاوشگر چهارپا که وزنی حدود ۸۰۰ کیلوگرم دارد، در منطقه قطب جنوبی ماه فرود آید، در حالی که بیشتر فرود‌های قبلی کاوشگر‌ها در ماه در نزدیکی خط استوا بوده است. انتظار می‌رود این فضاپیما حدود ۵ روز پس از پرتاب به ماه برسد.

ایستگاه باید فناوری فرود نرم، برداشت و تجزیه و تحلیل خاک و انجام تحقیقات علمی طولانی مدت، از جمله مطالعه لایه‌هایی در منطقه قطب جنوب و اگزوسفر ماه را انجام دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: