April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۰۳۳۰
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
0
پروژه مجتمع صنعتی آهن و فولاد الماس آرتاویل با مشارکت شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن)، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) و شرکت بین‌المللی مهندسی ایران (ایریتک) به منظور تولید آهن اسفنجی و جهت تامین خوراک شرکت‌های فولادی شمال غرب کشور ثبت و در سال ۱۴۰۰ مراحل اجرایی آن آغاز شد.

تحولی بزرگ با افزودن ” پوشش پرداخت خسارت خودرو‌های نامتعارف ” به بیمه نامه‌های بدنه آغاز شد

«حسن اصغرزاده» مدیرعامل شرکت مجتمع آهن و فولاد الماس آرتاویل گفت: تولید آهن اسفنجی در مجتمع آرتاویل با ظرفیت ۱/۱ میلیون تن در سال بوده و پیش‌بینی می‌شود حدود ۴۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم داشته باشد.

مدیرعامل آرتاویل با اشاره به دوستدار محیط زیست بودن این پروژه اظهار داشت: کلیه تدابیر لازم در خصوص به حداقل رساندن خطرات زیست‌محیطی انجام گرفته و آب مصرفی آن نیز از پساب اداره آب و فاضلاب شهر اردبیل تامین خواهد شد.

وی در ادامه افزود: شرکت بین المللی مهندسی ایران (ایریتک) به عنوان پیمانکار EPC پروژه آهن اسفنجی آرتاویل بوده و تکنولوژی مورد استفاده در این پروژه میدرکس است.

اصغرزاده تصریح کرد: طبق برنامه زمان بندی شده در حال نهایی کردن خرید و ترخیص تجهیزات بوده و با حداکثر توان جهت اتمام پروژه آهن اسفنجی آرتاویل و شروع دوره بهره برداری آن مطابق برنامه زمان بندی در حال انجام است.

مدیرعامل مجتمع آهن و فولاد الماس آرتاویل تاکید کرد: مطابق برنامه ریزی‌های انجام شده شرکت معدنی و صنعتی چادرملو مسوولیت تامین مواد اولیه را بر عهده داشته و همچنین قرارداد‌های مرتبط با تامین زیرساخت انجام شده و تعدادی نیز در حال تکمیل اسناد قراردادی می‌باشد.

وی با اشاره به افزایش قیمت ارز و اثرگذاری آن بر روند اجرایی پروژه بیان داشت: تحریم‌های بین المللی جهت تامین تجهیزات خارجی و مشکلات مربوط به واحد بازرگانی خارجی ازچالش‌های پیش روی این پروژه بوده است.

حسن اصغرزاده مدیرعامل آهن و فولاد الماس آرتاویل با اشاره به بهره مندی این پروژه از ساخت داخل افزود: شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات (۴۰%)، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (۳۰%) و شرکت بین المللی مهندسی ایران (ایریتک) (۳۰%) به عنوان سهامداران عمده این پروژه هستند. همچنین در پروژه آهن اسفنجی آرتاویل ۹۰% نیروی انسانی بومی از استان اردیبل استفاده شده است.

وی در ارتباط با تامین آب، برق و گاز پروژه آهن اسفنجی آرتاویل گفت: با مساعدت و همکاری مدیران استان اردبیل و استاندار خدوم این استان مجوز‌های تامین آب، برق و گاز از مراکز مربوطه اخذ شده است.

اصغرزاده در خاتمه خاطرنشان کرد: موضوع طرح‌های توسعه پروژه آهن اسفنجی مجتمع آهن و فولاد الماس آرتاویل و هزینه‌های مرتبط با آن توسط سهامداران محترم شرکت در حال بررسی است.

منبع: می‌متالز

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: