May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۰۳۳۸
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
0
مدیرعامل شرکت آبفای شیراز گفت: این شرکت برای تعادل آب و جبران نوسانات مصرف، اقدام به ساخت مخزن گلدشت حافظ و یک حلقه چاه جدید کرد.

اقدامات آبفا برای ایجاد تعادل آب و جبران نوسانات

بهمن بهروزی رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز اظهار کرد: مخزن گلدشت حافظ به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب با هدف ایجاد تعادل بین ورودی و خروجی آب و جبران نوسانات مصرف و تأمین فشار آب در مناطق تحت پوشش در حال ساخت است.

او افزود: مخزن گلدشت حافظ جمعیتی بالغ بر ۴۰ هزار نفر در مناطق شهرک گلدشت حافظ، اراضی استانداری و برنامه و بودجه، شهرک شهید بهشتی و برف فروشان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز ادامه داد: این مخزن تاکنون حدود ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

بهروزی مدت زمان اجرای قرارداد ساخت مخزن را ۲۴ ماه اعلام کرد و گفت: بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار تا پایان این طرح پیش بینی شده است.

این مخزن که بر روی تپه‌های جنوبی شهرک گلدشت حافظ، با ایجاد هزار و ۲۰۰ متر جاده دسترسی، قرار گرفته است، به صورت مستطیلی با ابعاد ۵۳*۳۵ و ارتفاع ۷ متر طراحی شده که جهت ساخت آن ۳ هزار و ۶۰۰ متر مکعب بتن سازه ای، ۳۵۰ تن آرماتور و ۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع قالب بندی مورد نیاز است.
حفر چاه برای پایداری آب روستا‌ها

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: برای پایداری وضعیت آب روستا‌ها چاه کفری با عمق ۳۰۰ متر در سازند سخت، حفاری و وارد مدار بهره برداری شد.

بهروزی بیان کرد: چاه شماره ۴ کفری واقع در جنوب روستای کفری و جمال آباد حدود ۳۵ لیتر در ثانیه آبدهی دارد.

او ادامه داد: با وارد مدار شدن این چاه وضعیت آبرسانی بالغ بر ۱۵ هزار نفر از اهالی روستا‌های کفری، جمال آباد، خاتونک، کرونی، سلطان آباد، حسن آباد و محمود آباد پایدار خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: