April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۰۳۹۸
۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
0
نایب رئیس فدراسیون فوتبال از ثبت نشدن قرارداد هاشمی نسب و ۴ بازیکن استقلال به علت تکمیل سقف بودجه خبر داد.

قنبرزاده: قرارداد هاشمی نسب و ۴ بازیکن استقلال را ثبت نکردیم

منصور قنبرزاده نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره وضعیت اظهار کرد: قرارداد هاشمی نسب مربی استقلال را هنوز به سازمان لیگ نیاورده اند، اما اگر هم بیاورند نمی‌توانند ثبت کنند. به جز هاشمی نسب هیچ کس دیگری هم نمی‌توانند ثبت کنند، چون سقف آن‌ها پر شده است. ۳ الی ۴ بازیکن دیگر هم نتوانستند ثبت کنند. قرارداد آریا برزگر، منتظر محمد، یاسین سلمانی، یانگا، یوسا سسما مربی اسپانیایی و هاشمی نسب را ثبت نکردیم تا قراردادهایشان را تعدیل کنند. تیم سپاهان هم قرارداد آل کثیر را نتوانست ثبت کند، چون قراردادش با قوانین مشکل داشت. مدیریت استقلال واقعا همکاری خوبی داشته است. قرارداد نکونام در فرودگاه امضا شد و کارت بازی برایش صادر شد. برای یکسری افراد فقط در یک بازی مجوز داده شده است که هیچ کدام بازیکن نیستند.

سپاهان و تراکتور مبلغ رضایت نامه نیازمند و حسین زاده را درست اعلام کردند

قنبرزاده درباره قرارداد و مبلغ رضایت نام پیام نیازمند و امیر حسین حسین زاده گفت: تمام عوامل و اتفاقات را در این انتقال چک کردیم. از چندین جهت مختلف استعلام گرفتیم و رسید حواله‌ها را نگاه کردیم و کاملا همه چیز صحیح بود. مبلغ انتقال و رضایتنامه نیازمند همان ۲۵۰ هزار دلار بود. در مورد حسین زاده دقیق‌تر عمل کردیم و مبلغ رضایت نامه نزدیک به ۳۰۰ هزار دلار بود. از مدیرعامل باشگاه تراکتور عذرخواهی می‌کنم، چون ایشان مسئولیت در فدراسیون داشتند و ما سخت گیری بیشتری نسبت به او داشتیم. سقف بودجه را در همان ابتدا صرفا در حقوق و دستمزد‌ها تفکیک کنیم، اما ۳۲ مورد که دستورالعمل قرارداد‌ها را کمرنگ کردیم. نقد‌هایی به قانون سقف بودجه وجود داشت و پذیرفتیم و عوض کردیم در بحث نگارش این قوانین و قانون فسخ قرارداد ابهاماتی وجود داشت که اصلاح کردیم. موضوع نادری بازیکن تراکتور هم برای ما ابهام داشت، چون در قانون نوشته بودیم بازیکنی می‌تواند از خارج بیاید که در لیگ برتر بازی کرده باشد و از آن طرف در قانون ذکر شده بود که لژیونر‌هایی که برمی گردند سهمیه خارجی محسوب می‌شوند. البته این را مشخص نکرده بودیم که این بازیکن از لیگ برتر یا لیگ دسته یک باشد.
۲ باشگاه آسیایی با اغماض و تعهد مجوز حرفه‌ای گرفتند

او ادامه داد: در قانون نقل و انتقالات ذکر شده است که اگر ۴ ماه قرارداد بازیکن داده نشود در نهایت بازیکن می‌تواند به صورت یک طرفه فسخ قرارداد کند. قرارداد‌های ما به صورت ماهانه نیست که با ۲ یا ۴ ماه ندادن قرارداد بازیکن بتواند فسخ کند. مثلا اگر باشگاه اعلام کرده تا نیم فصل قرارداد بازیکن را می‌دهد اگر موعدش از ۴ ماه گذشت بازیکن می‌تواند فسخ کند. ما به صورت شفاف این دستورالعمل را در آئین نامه نیاوردیم. روی این قوانین مطالعاتی صورت گرفته است و برای سال‌های بعد اصلاح‌های بیشتری روی آن‌ها می‌شود. بیش از یک دهه است که قوانین ما به روز نشدند و یکی از آن‌ها کسب مجوز حرفه‌ای بود. زارعی اعداد و ارقامی به ما داد که زنگ خطر بود و از ۱۶ تیم لیگ برتری فقط ۶ تیم توانستند مجوز حرفه‌ای بگیرند و از ۴ باشگاه آسیایی ۲ باشگاه با اغماض و تعهد دادند زیان‌های انباشته شده گذشته را جبران کنند و در فصل جاری این زیان را نداشته باشند.
باشگاه استقلال در صورت نگرفتن مجوز حرفه‌ای در سال بعد هم منحل نمی‌شود

قنبرزاده گفت: گفتند شما اجازه بدهید باشگاهی که درآمد دارد هر چقدر می‌خواهد خرج کند و این حرف درستی بود، اما هیچ کدام از باشگاه‌ها درآمد نداشتند و سقف بودجه اهرم کنترلی است. باشگاه‌های نساجی و تراکتور در بحث سقف قرارداد پیش قدم بودند. باشگاه تراکتور سقف قرارداد را رعایت کرده است. سقف قرارداد باشگاه نساجی خیلی کمتر از سقف بودجه است. باشگاه‌هایی که ۳ سال مجوز حرفه‌ای نگیرند عملا ورشکسته محسوب می‌شوند. اگر باشگاه‌های ما این مجوز‌های حرفه‌ای را کسب نمی‌کردند فوتبال ما تحت تاثیر قرار می‌گرفت و عملا از بازی‌های آسیایی کنار می‌رفت. استقلال ۲ سال است که مجوز حرفه‌ای نگرفته است، اما اگر سال دیگر هم نگیرد منحل نمی‌شود. این ۲ باشگاه برند ملی ما هستند و در حال جراحی هستند. استقلال حدود ۹۵۰ میلیارد تومان بدهی دارد. از مدیریت و بازیکنان استقلال تشکر می‌کنم که این کار را به نحو احسن انجام دادند و قرارداد بازیکنان را کاهش دادند. این پروسه خصوصی سازی به خوبی پیش نرفت و اتفاق خوبی برای باشگاه‌ها رخ نداد.
تیمی در صورت رعایت نکردن سقف بودجه بازی اش ۳ بر صفر به نفع حریف می‌شود

نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: می‌دانستیم این قوانین باعث انتقاد خیلی‌ها می‌شود. در بحث درآمدزایی برای باشگاه‌ها یکی از جدی‌ترین صحبت‌ها حق پخش است. تیم‌های ایرانی باید ۶۰ درصد از درآمد‌های آن‌ها از حق پخش باشد. بلیت فروشی و کپی رایت هم دیگر مشکلات ما است. در دیگر جا‌های دنیا هم سازمان‌هایی که بازی‌ها را پخش می‌کنند رایگان نیست و از بیننده‌ها پول دریافت می‌کنند. اینجا مجلس ورود کند و مشکل را حل کند. سقف قرارداد اشتباه است و ما سقف بودجه داریم. در حال حاضر خزانه دار و مدیر مالی باید قرارداد‌ها را امضا کنند و فقط مدیرعامل تنها نیست که پای قرارداد را امضا می‌کند. تمام اعضای هیئت مدیره و رئیس مجمع هم باید امضا کنند. نهاد‌های نظارتی روی باشگاه‌هایی که از منابع دولتی استفاده می‌کنند نظارت کامل خواهند کرد. هر تیمی اعتراض دارد که تیمی سقف را رعایت نکرده است، ۲۴ ساعت قبل از بازی اگر به ما اعلام کند و مدارک آن تایید شود، بازی ۳ بر صفر می‌شود. فولاد خوزستان ۵ بازیکن را، چون نوشته بودند که مالیات بر عهده باشگاه است و این که آپشن‌ها بالاتر از ۲۰ درصد بوده نتوانستند قراردادهایشان را ثبت کنند. آن‌ها ۳ نفر را هنوز اصلاح نکردند، اما برای ۲ نفر از بازیکنان کارت صادر کردیم.

در صورت ثبت نشدن کمک هوادار متمول فساد مالی و پولشویی رخ می‌دهد

قنبرزاده درباره هوادار متمول و خرج کردن برای باشگاه‌ها گفت: هواداری که از جیب خودش برای یک باشگاه خرج می‌کند بسیار ارزشمند است. اما این ورودی‌ها باید ثبت شود و نباید خارج از ثبت دفاتر باشد. اگر ثبت نشود احتمال فساد مالی و پولشویی وجود دارد. باشگاه‌هایی داریم که قرارداد سال دوم آن‌ها ۲، ۳ برابر سال اول ثبت شده است. باشگاه پرسپولیس نسبت به خروجی که داشته کمتر خرج کرده است و با چند بازیکن خارجی فسخ قرارداد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: