April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۰۴۱۵
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
0
برخي از تغييرات در گوشی همراه ممكن است نشان از هک يا ويروسی شدن آن داشته باشد.

بدافزارها در گوشی هوشمند چگونه هشدار می‌دهند؟

کاربران گوشی‌های هوشمند گاهی اوقات متوجه فعالیت غیر عادی در گوشی‌های خود می‌شوند بدون آن که توضیح خاصی برای آن چه اتفاق می‌افتد، وجود داشته باشد.

در این صورت احتمال زیادی وجود دارد که گوشی آن‌ها به ویروس مخرب آلوده شده یا در معرض یک لینک مخرب قرار گرفته باشد.

بر اساس گزارشی از مجله‌ای امنیتی، نشانه‌هایی وجود دارند که نشان می‌دهند گوشی شما به یک نرم‌افزار یا ویروس مخرب آلوده شده است.

در چنین شرایطی یا برای جلوگیری از ایجاد آن، بهتر است برنامه‌های اخیراً نصب‌شده از نظر مجوز‌ها بررسی شوند و برای شناسایی برنامه‌های مخرب باید بررسی‌ها خوانده شوند؛ به خصوص آن‌ها که از منابع غیر رسمی دانلود شده اند.

در ادامه برخی از نشانه‌ها آورده شده‌اند.

۱. افزایش ناگهانی پنجره‌های بازشو

اگر به طور غیرمنتظره‌ای با تعداد زیادی از تبلیغات پاپ آپ مواجه شدید، ممکن است دستگاه شما به ویروس‌های مخرب آلوده شده باشد؛ زیرا هدف این تبلیغات پاپ آپ، هک کردن کاربر با کلیک بر روی لینک و باز کردن آن است.

۲. افزایش استفاده از داده تلفن

افزایش غیر قابل توضیح در استفاده از داده می‌تواند نشان دهنده فعالیت بدافزار باشد؛ زیرا ممکن است برنامه‌های مخرب در پس زمینه در حال اجرا باشند و داده مصرف کنند.

۳. هزینه‌های غیر قابل توضیح در صورت‌حساب شما

اگر متوجه هزینه‌های غیر معمول در قبض تلفن خود شدید، می‌تواند نشانه‌ای از بدافزار باشد؛ زیرا مجرمان سایبری ممکن است خرید یا اشتراک‌های غیرمجاز انجام دهند.

۴. عمر باتری ضعیف

بدافزار‌ها می‌توانند باتری گوشی شما را سریع‌تر از حد معمول تخلیه کنند و اگر بدون هیچ توضیح منطقی متوجه کاهش قابل توجه عمر باتری شدید، ممکن است به دلیلی وجود بدافزار باشد.

۵. تماس‌ها و پیامک‌های عجیب و غریب

بدافزار می‌تواند باعث شود تلفن شما بدون اطلاع شما تماس بگیرد یا پیامک ارسال کند و اگر افراد گزارش دادند که پیام‌ها یا تماس‌های غیر معمولی از شما دریافت کرده‌اند، لازم است دلیل آن را بررسی کنید.

۶. تلفن به طور مرموزی بیش از حد گرم می‌شود

بدافزار‌ها می‌توانند منابع تلفن شما را تخلیه کنند و باعث داغ شدن بیش از حد آن شوند و اگر تلفن شما به طور غیر عادی داغ باشد، ممکن است آلوده شده باشد.

۷. برنامه‌های ناشناخته در گوشی شما

مراقب برنامه‌هایی باشید که نصب نمی‌کنید یا نمی‌شناسید؛ زیرا بدافزار ممکن است توسط شخصی که می‌شناسید یا یک هکر از راه دور نصب شود.

۸. Wi-Fi یا سایر اتصالاتی که خود به خود فعال می‌شوند

بدافزار می‌تواند تنظیمات گوشی شما را دستکاری و Wi-Fi یا سایر اتصالات را بدون رضایت شما فعال کند؛ اگر متوجه شدید که این اتصالات توسط شما فعال نشده‌اند، این یک هشدار است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: