April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۰۴۶۶
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
0
ا رئیس مرکز ملی اقلیم سازمان هواشناسی گفت: اثرات و آسیب‌های ناشی از تغییرات اقلیم در بسیاری از مناطق کشور باید جدی‌تر گرفته شود.

ثرات تغییرات اقلیم باید جدی گرفته شود

احد وظیفه گفت: اکنون تغییر اقلیم یکی از اصلی‌ترین اخبار در حوزه هواشناسی کشور است و بسیاری از نشریات خارجی و داخلی اخبار زیادی در این حوزه مطرح کرده اندچراکه موضوع اقلیم و تغیر اقلیم یکی از مهم‌ترین مسائل در حوزه هواشناسی کشور و در این شرایط به شمار می‌رود.

به گفته رئیس مرکز ملی اقلیم سازمان هواشناسی کشور، ایران با توجه به شرایط اقلیمی که دارد در معرض تغیر اقلیم نسبت به سایر کشور‌ها بیشتر تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

او می‌گوید:کشور ما یک سوم بارندگی دنیا را دارد و کمربند بیابانی در ایران رو به افزایش است؛ بنابراین در معرض تخریب شدیدتری قرار گرفته است.

وظیفه ادامه داد: در حوزه وضعیت آب و امنیت غذایی و تولید سرانه غذا در کشور جلوگیری از آلودگی هوا، توسعه بیابان و گردوخاک سیر و روند آن‌ها زیاد بوده است.

این مقام مسئول گفت: آنچه که شاهد آن هستیم تخریب محیط زیست ناشی از تغییر اقلیم هستیم و از سوی دیگر دسترسی به آب دشوارتر می‌شود؛ بنابراین باید اثرات ناگوار در این حوزه باید در دستور کار قرار گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: