April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
رییس ایمیدور از تولیدات فولاد مبارکه به عنوان ابرپروژه‌های ملی یاد کرد
کد خبر: ۴۰۰۷۳۱
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
رییس ایمیدور از تولیدات فولاد مبارکه به عنوان ابرپروژه‌های ملی یاد کرد و گفت: فولاد مبارکه بر لبه تکنولوژی های جهانی حرکت می کند.

حرکت فولاد مبارکه بر لبه تکنولوژی جهانی

از هنگامی که محمدرضا موثقی‌نیا ریاست سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران را بر عهده گرفت، در قالب بازدید و مراجعات حضوری، به بررسی عملکرد زیرمجموعه‌های ایمیدرو پرداخت. رییس ایمیدرو در اولین بازدید به سراغ شرکت ملی صنایع مس ایران رفت که به تغییر مدیریت این شرکت منجر شد. اما بازدید رییس ایمیدرو از فولاد مبارکه بسیار متفاوت بود. فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین شرکت فولادسازی کشور، عملکرد بسیار چشمگیری داشت که تحسین معاون وزیر صمت را بدنبال داشت.

حرکت بر لبه تکنولوژی جهانی

رییس ایمیدرو در جریان بازدید از خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه و فرآیند تکمیل طرح‌های توسعه شرکت گفت: فولاد مبارکه در حال اجرای ابرپروژه‌های ملی است که هریک در جایگاه خود تأثیر خاصی بر توسعه صنعت فولاد و تأمین پایدار انرژی دارد. محمدرضا موثقی‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه را از مدیران شایسته کشور توصیف کرد و با خداقوت به کارکنان این مجموعه گفت: فولاد مبارکه بر لبه‌های تکنولوژی جهانی در حال حرکت است.

بی نیازی به واردات

اظهارات معاون وزیر صمت نشان می‌دهد که درک درستی از تولید، نیاز داخل، تاثیرات خطوط جدید و آینده دارد، زیرا موثقی نیا با تأکید بر این که ابرپروژه نورد گرم شماره ۲ فولاد مبارکه از بزرگ‌ترین پروژه‌های ملی است گفت: این پروژه با همت مدیران این مجموعه و سایر عوامل مرتبط هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد و کشور را از واردات بسیاری از محصولات فولادی بی‌نیاز سازد.

 

بیشتر بخوانید:

پزدادن وزیر صمت با نیروگاه فولاد مبارکه



قطع برق چالش ادامه دار

از آنجا که مهمترین چالش صنایع به ویژه در تابستان، مصرف بالای برق خانگی و قربانی شدن صنایع با قطع برق است، صنایع تاثیرگذار اقدام به ایجاد نیروگاه کرده اند که فولاد مبارکه در اقدامی جدی، تصمیم به راه اندازی نیروگاه گازی و برقی کرده است. فولاد مبارکه توانسته با سرعت و جدیت بیشتری در این مسیر گام بردارد که به نظر می‌رسد از چشم معاون وزیر صمت دور نمانده، زیرا موثقی نیا با اشاره به اینکه فولاد مبارکه در حوزه استفاده بهینه از منابع انرژی و آب نیز اقدامات مؤثر و خوبی انجام داده گفت: پیشرفت پروژه‌های توسعه در فولاد مبارکه از جمله احداث نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی این مجموعه نشان می‌دهد که به‌زودی بخش اول این نیروگاه وارد مدار می‌شود و نه تنها می‌تواند از بار موجود روی شبکه بکاهد بلکه تا حد زیادی فولاد مبارکه را از وابستگی به برق شبکه سراسری بی‌نیاز می‌سازد. درعین‌حال با بهره‌برداری از این نیروگاه شرایطی فراهم خواهد شد که این شرکت بدون توقف‌های ناشی از کمبود و محدودیت‌های حوزه انرژی بتواند همچنان با قوت به کار تولید همت گمارد.

دست پر طیب نیا

بدلیل آنکه فولاد مبارکه عملکرد قابل قبولی داشته و این عملکرد به اندازه‌ای قدرتمندانه بوده که بدون هیچ تردیدی قابلیت ارایه در مقابل مسوولان عالی رتبه کشور را دارد، مدیرعامل فولاد مبارکه در گزارشی اعلام کرد: شرکت فولاد مبارکه از پیشتازان تولید فولاد و اجرای پروژه‌های توسعه در کشور است و روند پرشتاب اجرای بالغ بر ۱۳۲ پروژه توسعه در گروه فولاد مبارکه به‌خوبی و مطابق با برنامه‌های در نظر گرفته شده در جریان است. محمدیاسر طیب نیا با بیان این که پروژه‌هایی که در همین دولت در فولاد مبارکه وارد فاز اجرا شده، با پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای در آستانه بهره‌برداری هستند گفت: این روند پرشتاب ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود دولت و سایر مسئولان در حوزه‌های تکمیل زنجیره فولاد از جمله در تأمین مواد اولیه و معدنی و توسعه ناوگان حمل‌ونقل فولاد مبارکه را یاری دهند چرا که امروز در بالا و پایین‌دست زنجیره صنعت فولاد کشور در حوزه‌های یاد شده دچار کمبود هستیم.

اهمیت تعامل دولت با تولید

اهمیت بازدید مدیران ارشد همچون رییس ایمیدرو از صنایع و روند تولید، بیانگر آن است که مسوولان از نزدیک در جریان روند تولید و مشکلات قرار می‌گیرند، در این صورت هر انتقاد یا واکنشی که از سوی مدیران و تولیدکنندگان صورت پذیرد، با درک مسوولان رو به رو می‌شود و، چون از نزدیک در جریان امور قرار گرفته اند، بسادگی نسبت به رفع آن‌ها اقدام می‌کنند یا از توان خود برای رفع مشکلات نهایت بهره را می‌گیرند، مهمتر آنکه گمان نمی‌کنند این اظهارات بهانه جویی است. در این زمینه مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به نوید معاون وزیر صمت از اراده دولت برای رفع چالش‌های موجود در زنجیره فولاد گفت: به‌طورقطع با بهره‌برداری طرح‌های توسعه فولاد مبارکه از جمله نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی و نورد گرم شماره ۲ فولاد مبارکه بخش قابل‌توجهی از کاستی‌های حوزه انرژی برق و نیاز کشور به بسیاری از گرید‌های فولادی خاص مرتفع خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: