April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

خرید سوایپ ؛ رمزارز مناسب با کارت‌های بانکی و کیف پول‌های الکترونیک

در بازار متنوع رمزارزهای دیجیتال، خرید سوایپ (SXP) یکی از گزینه‌های محبوب علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این حوزه است؛ اما این ارز چه مزایا و معایبی دارد که آن را در بین گزینه‌های سرمایه‌گذاری قرار می‌دهد؟ پاسخ به این سوال را در ادامه این نوشته خواهید یافت.

برای انتخاب سوایپ، باید گذشته را مرور کنیم

اجازه دهید پیش از خرید سوایپ ، تاریخچه، مزایا و معایب آن را با هم مرور کنیم تا با آگاهی کامل‌تری دست به انتخاب این ارز کم‌و‌بیش نوظهور اما محبوب بزنید:   

هدف رونمایی از SXP

در سال 2018 فردی به نام  Joselito Lizarondo این ارز دیجیتال را با شرکتی به همین نام، رونمایی کرد و تمرکز اولیه آن توسعه کارت نقدی ارز دیجیتال بود تا کاربران بتوانند رمزارز خود را در معاملات خود خرج کنند.

سمت‌و‌سوی توسعه سوایپ

در سال 2019، کارت نقدی خود را راه‌اندازی کرد و آن را با Apple Pay و Samsung Pay ادغام کرد. این شرکت همچنین محصولات و خدمات دیگری مانند کیف‌پول رمزنگاری، صرافی غیرمتمرکز و پلتفرم وام‌دهی را راه‌اندازی کرد.

ادغام سوایپ با بایننس و توسعه بیشتر

در سال 2020، توسط  Binance، بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، خریداری شد. این خرید باعث شد بایننس به فناوری و زیرساخت Swipe دسترسی داشته باشد و به تسریع رشد اکوسیستم آن کمک کند.

از زمان خرید، سوایپ به توسعه محصولات و خدمات خود ادامه داده است. در سال 2021، این شرکت تعدادی ویژگی جدید برای کارت نقدی خود مانند پاداش بازگشت نقدی و بیمه مسافرتی راه‌اندازی کرد. همچنین یک صرافی غیرمتمرکز جدید به نام SwipeSwap و یک پلتفرم وام‌دهی به نام SwipeFi را راه‌اندازی کرد.

تغییر نام سوایپ و اتفاقات بعد از آن

در دسامبر 2021، Swipe نام تجاری خود را به Solar تغییر داد و اعلام کرد که به بلاک‌چین اثبات سهام (PoS) منتقل می‌شود؛ به این معنی که دارندگان SXP می‌توانند توکن‌های خود را برای کسب جوایز و کمک به ایمن‌سازی شبکه به اشتراک بگذارند.

این بلاک‌چین به گونه‌ای طراحی شده که از نظر انرژی نسبت به سایر بلاک‌چین‌های PoS کارآمدتر است و به این ترتیب می‌تواند به گزینه‌ای پایدارتر برای کاربران ارزهای دیجیتال تبدیل شود.

آیا خرید سوایپ منطقی است؟

خرید سوایپ ؛ رمزارز مناسب با کارت‌های بانکی و کیف پول‌های الکترونیک

با توجه به پیشینه‌ای که از SXP ارائه کردیم، می‌توانید برای خرید آن تصمیم‌گیری کنید، اما در ادامه برخی از مزایا و معایب آن را هم اشاره می‌کنیم تا بتوانید با خیال آسوده‌تری آن را انتخاب کنید:

مزایای خرید سوایپ

  • این ارز دیجیتال، همه‌کاره است و برای اهداف مختلفی مانند پرداخت هزینه کالا و خدمات، خرید سهام در بلاک‌چین سولار، تامین نقدینگی در صرافی‌های غیرمتمرکز و مشارکت در اداره بلاک‌چین استفاده می‌شود.
  • این ارز توسط یک تیم قوی باسابقه حمایت می‌شود که تجربه زیادی در صنعت ارزهای دیجیتال و خدمات مالی دارد.
  • سوایپ پایگاه کاربری و جامعه رو‌به‌رشدی دارد؛ به طوری که بیش از 1 میلیون کاربر دارد و جامعه آن به‌طور فعال در حال رشد است.
  • به طور مداوم در حال توسعه و بهبود است و تیم Swipe به طور مداوم برای بهبود پلتفرم و افزودن ویژگی‌های جدید کار می‌کند.
  • این ارز دیجیتال کارآمدتر از سایر بلاکچین‌های PoS است.

معایب SXP

  • ارز دیجیتال نسبتا جدیدی است و همچنان در معرض نوسان قرار دارد.
  • کارت نقدی آن در همه کشورها در دسترس نیست.
  • اکوسیستم Swipe هنوز در حال توسعه است و برخی از ویژگی‌ها در آن هنوز در دسترس نیستند.

بنابراین به طور کلی، Swipe (SXP) یک رمزارز امیدوارکننده با پتانسیل بسیار زیاد است؛ با این حال، مهم است که قبل از سرمایه‌گذاری از خطرات آن آگاه باشید.

سوایپ با پولکادات تقویت می‌شود

سوایپ شرایط خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد و در عین حال توسط پروتکل‌های دیگری مانند پولکادات، تقویت می‌شود، اما پیش از بررسی این شرایط، اجازه دهید به صورت مختصر درباره پولکادات (DOT) توضیح دهیم:

DOT، یک پروتکل بلاکچین است که اجازه ارتباط بلاکچین‌های مختلف با یکدیگر را فراهم می‌کند و به‌گونه‌ای طراحی شده است که جایگزینی مقیاس‌پذیرتر و قابل همکاری‌تر برای سایر بلاک‌چین‌ها باشد.

خرید سوایپ ؛ رمزارز مناسب با کارت‌های بانکی و کیف پول‌های الکترونیک

این پروتکل به طور مستقیم با Swipe (SXP) مرتبط نیست، اما این دو پروژه دارای برخی اتصالات هستند که در ادامه به آن اشاره کرده‌ایم:

Swipe از بلاک‌چین Polkadot برای تقویت صرافی غیرمتمرکز خود یعنی SwipeSwap استفاده می‌کند. همچنین SXP از پولکادات برای پشتیبانی از پلتفرم پرداخت‌های زنجیره‌ای خود، SwipeFi  استفاده می‌کند. علاوه بر این، Swipe یکی از اعضای بنیاد Web3 است که از توسعه DOT و سایر فناوری‌های Web3 پشتیبانی می‌کند.

بنابراین با اینکه Polkadot  و Swipe دو پروژه جداگانه با اهداف متفاوت هستند، در نهایت تصمیم برای سرمایه‌گذاری در Polkadot یا Swipe به اهداف سرمایه‌گذاری فردی و تحمل ریسک شما بستگی دارد. برای خرید DOT هم می‌توانید با بررسی قیمت لحظه ای پولکادات و بودجه‌ای که برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته‌اید، انتخاب خود را نهایی کنید.

تامین امنیت ارز دیجیتال سوایپ

اگر قصد دارید سرمایه‌گذاری‌های خود را به حوزه ارزهای دیجیتال سوق دهید، لازم است چند نکته را درباره امنیت ارزهای دیجیتال با هم مرور کنیم:

از یک کیف پول امن استفاده کنید. کیف پول سخت‌افزاری امن‌ترین گزینه برای ذخیره ارزهای دیجیتال شماست که کلیدهای خصوصی شما را به‌صورت آفلاین ذخیره می‌کنند.

از رمزهای عبور قوی و 2FA استفاده کنید. هنگام ایجاد حساب کاربری در صرافی یا کیف پول، از رمز عبوری قوی استفاده کنید و احراز هویت دومرحله ای (2FA) را فعال کنید.

مراقب حملات فیشینگ باشید. حملات فیشینگ روش رایج هکرها برای سرقت ارز دیجیتال شما است. مراقب کلیک‌کردن روی لینک‌های موجود در ایمیل‌ها یا پیام‌های افرادی که نمی‌شناسید باشید.

نرم‌افزار خود را به روز نگه دارید. صرافی‌ها و ارائه‌دهندگان کیف‌پول به‌طور منظم به‌روز‌رسانی‌های امنیتی را برای رفع آسیب‌پذیری‌ها منتشر می‌کنند.

رمزهای خصوصی خود را به اشتراک نگذارید. رمزهای خصوصی، کلیدهای ارز دیجیتال هستند. هرگز آنها را حتی به صرافی یا کیف پول خود ندهید.

خرید سوایپ از پلتفرم‌های مطمئن

در صورتی که دوست دارید در دنیای ارزهای دیجیتال ماجراجویی کنید و سرمایه خود را بالا ببرید، سوایپ می‌تواند یکی از انتخاب‌های محبوب و سودده باشد؛ برای خرید آن می‌توانید پلتفرم معاملاتی راستین را انتخاب کنید که علاوه بر کارمزد پایین، فضای امنیتی کافی را فراهم کرده است و قیمت لحظه‌ای هر ارز را ارائه می‌کند.  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: