April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس جمهور در مراسم بزرگداشت روز پزشک:
کد خبر: ۴۰۰۸۹۵
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
0
رئیس جمهور گفت: تحقق سیاست‌های مصوب حوزه سلامت که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده باید راس برنامه ها قرار گیرد و همه برای تحقق آن تلاش کنند

زمینه جذب فارغ التحصیلان پزشکی در وزارت بهداشت فراهم شود

مراسم بزرگداشت روز پزشک سه شنبه ۳۱ مرداد ماه با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است.

رئیس جمهور در این مراسم بیان کرد: قدسیت برای خداست. هیچ شخص، حرفه، مکان و زمانی قدسی نمی‌شود مگر برپایه قدوسیت خداوند. قدسیت جایگاه جامعه پزشکی از کجاست؟ اولین رمز این قدسیت این است که بدانیم این حیات و سلامتی و توانایی وی متعلق به ذات ربوبیت است و او این ذات و دانش و بینش را به او مرحمت کرده است. سلامت به دست اوست و اراده خداست که ادامه این سلامت در دستان شفابخش پزشک باشد.

جامعه پزشکی ما در تمام مشکلات در کنار مردم بوده است
رئیس جمهور خطاب به جامعه پزشکی افزود: در جهت اعتلای علم پزشکی در کشور تلاش کنید. علم باید روز به روز ارتقا یابد. دانش پزشکی منحصر به کشفیات در دانشگاه‌ها نیست. سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب مربوط به تمام دست اندرکاران علم پزشکی است و وزارت بهداشت بخشی از آن است. نیروی کارآمدی که امروز فارغ التحصیل دانشگاه است باید زمینه جذبش در وزارت بهداشت فراهم و موانع این امر برطرف شود؛ این افراد باید به عنوان اعضای هیات علمی جذب شوند. جامعه پزشکی ما در تمام مشکلات در کنار مردم بوده است. در هشت سال دفاع مقدس، در زمان کرونا، در سیل و زلزله پزشکان از اولین گروه‌هایی هستند که در کنار مردم حاضر می‌شوند.

آیت الله رئیسی افزود: کار‌های بسیاری انجام شده و اقدامات بسیاری نیز باید انجام شود. افتخار کشور این است که بیش از نود درصد داروی مورد نیاز خود را در کشور تولید می‌کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: