April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۰۸۹۷
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
0

کربن فعال یا همان کربن اکتیو موادی بر پایه کربنی هستند که تحت شرایط دمایی و محیطی خاصی فعال‌‌ می‌‌شوند. بر روی سطح آن‌ها سوراخ‌‌های ریز و درشت بسیاری وجود دارد که هنگام تماس با مواد آلاینده به سرعت آن‌ها را جذب‌‌ می‌‌کنند. به همین دلیل کاربردهای فراوانی دارند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها تصفیه آب است که تاثیرات فوق‌العاده‌ای در پاکسازی آب از آلودگی‌ها دارد.

اگر‌‌ می‌‌خواهید با مهم‌ترین دلایل استفاده از کربن فعال در تصفیه آب بیشتر آشنا شوید پیشنهاد‌‌ می‌‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. قبل از هرچیز باید با نام‌های دیگر کربن اکتیو آشنا شوید که در ادامه می‌توانید آن را بخوانید:

  • کربن فعال
  • کربن اکتیو
  • ذغال فعال
  • ذغال اکتیو
  • زغال فعال
  • زغال اکتیو

کربن فعال در تصفیه آب چه نقشی دارد؟

وجود یون‌‌های  مثبت آزاد فراوان در کربن اکتیو را‌‌‌‌ می‌توان اصلی‌ترین علت استفاده از آن در تصفیه آب دانست. در واقع کربن با قرارگیری در دمای بیش از 800 درجه سانتی گراد فعال‌‌‌‌ می‌شود و یون‌‌های مثبت آزاد آن به واکنش با یون‌‌های  منفی موجود در محیط‌‌‌‌ می‌پردازند. ازاین‌رو مواد معلق و ذرات کلوئیدی در آب که دارای بار منفی بوده به سرعت جذب یون‌‌های  مثبت کربن فعال‌‌‌‌ می‌شوند. در نتیجه کیفیت و طعم و بوی آب خروجی به مقدار قابل توجهی بهبود‌‌‌‌ می‌یابد.

قیمت کربن اکتیو و نوع آن تاثیر مستقیمی در تصفیه آب دارد. به عنوان مثال شما باید بدانید که کربن فعال پودری برای شما مناسب است یا کربن فعال میله ای و یا همین طور کربن فعال گرانولی؟

از طرف دیگر برند انتخابی نیز بسیار مهم است. کربن اکتیو جاکوبی 1000 و کربن فعال جاکوبی 2000 بیشترین استفاده را برای تصفیه آب دارند.

رایج‌ترین انواع کربن اکتیو در تصفیه آب

به طور کلی کربن‌‌های  فعالی که در فرآیند تصفیه آب مورد استفاده قرار‌‌‌‌ می‌گیرند به سه دسته زیر تقسیم‌بندی‌‌‌‌ می‌شوند.

· کربن فعال پودری

این کربن‌ها به صورت پودر بوده و ذرات بسیار ریزی دارند. کربن فعال پودری با وجود سطح کوچکی که دارد، دارای قدرت واکنش پذیری خیلی بالایی است. ازاین‌رو بیشتر در تصفیه آب مورد استفاده قرار‌‌‌‌ می‌گیرد. لازم است که اشاره کنیم هر چقدر کربن‌‌های  فعال ذرات کوچک‌تری داشته باشند دارای قدرت واکنش‌پذیری بیشتری هستند.

· کربن اکتیو گرانولی

این کربن‌‌های  اکتیو نسبت به کربن‌‌های  پودری دارای اندازه بزرگ‌تری هستند اما قدرت جذب پایین‌تری دارند.  

·  کربن فعال میله ای

یکی دیگر از انواع کربن اکتیو، میله‌ای است که از اتصال نوع پودری تولید شده است. اما در مقایسه با نوع گرانولی و پودری دارای قدرت جذب کمتری است.

بنابراین با توجه به موارد ذکر شده در تصفیه آب آشامیدنی بیشتر از کربن اکتیو پودری استفاده‌‌‌‌ می‌شود و دو نوع گرانولی و میله ای نیز معمولا در تصفیه فاضلاب و سیستم‌‌های تصفیه هوا کاربرد دارند.

در تصفیه آب با کربن اکتیو کدام مواد آلاینده از بین‌‌‌‌ می‌روند؟

یون‌‌های  مثبت آزاد در سطح کربن فعال دارای قدرت زیادی در جذب یون‌‌های  منفی آب هستند. ازاین‌رو به خوبی‌‌‌‌ می‌توانند آلاینده هایی مانند رادون، بنزن و کلر را از بین ببرند و موجب شوند که آب خروجی کاملا بدون بو و مزه شود. لازم است که اشاره کنیم با توجه به نوع کربن قدرتی که در از بین بردن مواد آلاینده دارد یکسان نیست.

برترین برندهای کربن اکتیو

هنگام خرید کربن اکتیو با برندهای مختلفی مواجه‌‌‌‌ می‌شوید که در این میان باید معتبرترین‌ها را انتخاب کنید. از برترین برندهای فعال در زمینه تولید انواع کربن فعال در صنعت‌‌‌‌ می‌توان به کربن فعال جاکوبی، کربن فعال جاکوبا و کربن فعال نوریت اشاره نمود. این برندهای انواع کربن اکتیو را در سه مدل پودری، میله‌ای و گرانولی را با کیفیتی عالی و قیمتی مناسب تولید و عرضه‌‌‌‌ می‌کنند.

توجه داشته باشید که قیمت کربن فعال با توجه به برند، کیفیت و قدرت جذبی که دارد متفاوت است. از‌این‌رو نیاز است که پیش از خرید کربن فعال از کارشناسان مجموعه مد نظر مشاوره دریافت کنید تا بتوانید با توجه به خصوصیات آب متناسب‌ترین و کارآمد‌ترین کربن فعال را تهیه کنید. از بهترین کربن‌‌های فعال موجود در بازار‌‌‌‌ می‌توان به کربن اکتیو جاکوبی اشاره نمود که تنوع بالایی داشته و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار‌‌‌‌ می‌گیرد.

استفاده از فیلتر کربن فعال در تصفیه آب چه مزایایی دارد؟

  • تعمیر و نگهداری آسان
  • سهولت فرآیند تصفیه
  • مقرون به صرفه
  • قابل اعتماد و کارآمد
  • موثر ترین شیوه جهت حذف مولکول‌‌های بزرگ آلی
  • قابل استفاده در تصفیه خانه‌‌های فاضلاب
  • از بین برنده طعم و بوی نامطبوع آب به طور کامل

خرید کربن اکتیو

وب سایت‌ها و فروشگاه‌‌های  مختلفی در زمینه عرضه انواع کربن فعال برندهای داخلی و خارجی معتبر فعالیت دارند. بهترین فروشگاه‌ها کربن فعال را با تضمین کیفیت و در حجم و تعداد دلخواه در اختیار مشتریان قرار‌‌‌‌ می‌دهند. ازاین‌رو با مراجعه به آن‌ها‌‌‌‌ می‌توان خریدی مطمئن و رضایت بخش را تجربه نمود. توجه داشته باشید که بهتر است یک فروشگاه معتبر و نام آشنا که با اکثر برندهای برتر همکاری دارد برای خرید کربن اکتیو انتخاب کنید تا بتوانید از کیفیت و اصل بودن کالا و تاثیرگذاری آن اطمینان حاصل نمایید.

توجه داشته باشید قیمت کربن فعال در بحث خرید بسیار مهم است و بر روی کیفیت آن تاثیر دارد.

در ادامه بهتر است این موارد را مطالعه کنید تا بتوانید در خرید کربن فعال موفق عمل کنید:

  • قیمت کربن فعال پودری
  • قیمت کربن فعال میله ای
  • قیمت کربن فعال گرانولی
  • قیمت کربن اکتیو نوریت
  • قیمت کربن اکتیو جاکوبی
  • قیمت کربن اکتیو جاکوبی
  • قیمت کربن فعال خوراکی
  • خرید کربن فعال 1000 جاکوبی
  • خرید کربن فعال 2000 جاکوبی
  • کربن اکتیو 6000 گلد سرب 

دیگر کاربردهای کربن فعال

کاربرد کربن فعال توضیح کاربرد
تصفیه آب و فاظلاب به دلیل داشتن سطوح بسیار بالای متخلخل و قدرت جذب بسیار بالا، برای حذف آلاینده‌های داخل آب، مورد استفاده قرار می‌گیرد
استخراج فلزات به خصوص طلا گرید مخصوصی از کربن فعال وجود دارد که برای جداسازی طلا از سایر اجسام استفاده می‌شود. این گرید بیشتر توسط کسانی که در معادن مشغول به کار هستند استفاده می‌شود.
تصفیه هوا حذف آلاینده در محیط یکی دیگر از جذابیت‌های کربن فعال به شمار می‌رود، به گونه ای که در جنگ جهانی دوم به منظور حذف آلاینده‌های هوا، از کربن فعال در ماسک‌ها استفاده شد.
صنایع غذایی از بین بردن رنگ قند و شکر در تولید مواد غذایی – از بین بردن رنگ آمیوه‌ها و بهبود طعم آنها – تولید ماءالشعیر – رنگینه ها
– شیرین کننده ها –
روغن خوراکی – تصفیه گلیسیرین
کشاورزی افزودنی‌های خوراکی‌های دامی – آفت کش – در کنسانتره انگور سفید برای جذب رنگدانه‌های قهوه‌ای
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: