April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۰۹۹۹
۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
0
به گفته رئیس مرکز خشکسالی به رغم پیش بینی بارش‌های نرمال در پاییز، مدیریت سطح کشت و استفاده بهینه از منابع آبی باید در دستور کار کشاورزان باشد.

بارش‌های پاییزی بیش از حد نرمال خواهد بود

آقای احد وظیفه گفت: بنابر آمار از ابتدای سال آبی جاری مجموع بارش کشور ۱۸۲ میلی متر بوده است، درحالیکه تاکنون بیش از ۲۲۰ میلی متر باید بارندگی دریافت می‌کردیم که این امر کاهش ۲۰ تا ۲۱ درصدی بارش را نشان می‌دهد.

به گفته او، استان‌های خراسان رضوی ۵۳ درصد، تهران ۴۱ درصد و سمنان ۴۵ درصد کمتر از نرمال بارش دریافت کردند که براین اساس در نیمه شرقی و نیمه شمالی کشور آنامولی و بی هنجاری شدید بارندگی داریم.

وظیفه با بیان اینکه از ابتدای سال آبی تاکنون دمای هوا ۱ تا ۱.۵ درجه گرمتر از نرمال بوده است، افزود: برآورد‌ها حاکی از آن است که دمای فصل پاییز هم بیش از نرمال باشد.

رئیس مرکز خشکسالی ادامه داد: با توجه به تغییرات شاخص‌های بزرگ مقیاس اقیانوس آرام از فاز سرد به گرم پیش بینی می‌شود که بارش‌های فصل پاییز نرمال و در غرب کشور فراتر از نرمال باشد.

او با بیان اینکه بارش‌های پاییز ۲۵ تا ۲۶ درصد بارش‌های سالانه را شامل می‌شود، افزود: با توجه به کم بارشی سنوات اخیر، بارش‌های فصل پاییز نمی‌تواند بارش‌های اخیر را جبران کند.

رئیس مرکز خشکسالی گفت:با توجه به کم بارشی سنوات اخیر، مدیریت سطح کشت، استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری و استفاده بهینه آب باید در دستور کار کشاورزان قرار گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: