April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۱۰۰۰
۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
0
رئیس بخش تحقیقات غلات گفت: علی رغم افزایش کیفیت گندم تولیدی طی ۲ دهه اخیر، استفاده از آرد بدون سبوس موجب کاهش کیفیت نان نانوایی‌ها می‌شود.

علت کاهش کیفیت نان برخی نانوایی‌ها چیست؟

توحید نجفی رئیس بخش تحقیقات غلات موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر سازمان تحقیقات کشاورزی، از افزایش کیفیت گندم تولیدی طی ۲ دهه اخیر خبر داد و گفت: با وجود آنکه میزان پروتئین و گلوتن دو شاخصه مهم کیفیت گندم است، هم اکنون میزان گلوتن گندم تولید داخل نیز ۲۵ و ۳۰ درصد است.

او افزود: بخش تحقیقات غلات موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر، پای ثابت تامین امنیت غذایی در کشور است، زیرا هسته اولیه بذر گندم و جو در این بخش تولید می‌شود. پ

نجفی ادامه داد: سالانه حداقل ۳۰۰ هزار تن بذر گندم و جو که در کشور تولید می‌شود، منشا اولیه‌اش در بخش تحقیقات غلات در کرج و مراکز تحقیقاتی در استان‌ها است که زیر نظر ما فعالیت می‌کنند.

رئیس بخش تحقیقات غلات موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر، تولید و معرفی هسته‌های اولیه بذر گندم، جو و تریتیکاله را از مهمترین وظایف بخش تحقیقات غلات از زیربخش‌های موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر اعلام کرد و گفت: اگر هسته اولیه بذر گندم و جو در این بخش به مشکل بخورد، سالانه باید به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار بذر وارد کشور شود.

او اصلاح ارقام گندم و جو را از دیگر وظایف بخش تحقیقات غلات دانست و افزود: یکی از مهمترین وظایف ما تولید و معرفی ارقام گندم و جو متحمل به کم‌آبی به کشاورزان است. همچنین ما به دنبال بهره‌وری آب از طریق معرفی ارقام متحمل به کم‌آبی هستیم.

این مقام مسئول گفت: این بخش تحقیقات، کیفیت ارقام را بررسی می‌کند به طوری که ما هزاران ژنوتیپ، ژرم پلاسم و مخزن ژنی ارقام را بررسی و از میان آن‌ها یکی، دو تا رقم که دارای کیفیت و ارزش غذایی بالایی هستند را معرفی می‌کنیم.

رئیس بخش تحقیقات غلات این موسسه درباره کیفیت آرد گندم نانوایی‌ها نیز گفت: استفاده از آرد بدون سبوس موجب کاهش کیفیت نان نانوایی‌ها می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: