May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۱۰۲۰
۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
0
یک نویسنده مشهور اخیرا متوجه شده است که با استفاده از هوش مصنوعی به نام او چندین کتاب نوشته شده و این کتاب‌ها در وبسایت آمازون به فروش می‌رسند.

هوش مصنوعی به نام نویسنده مشهور، کتاب نوشت

بیش از ده هزار نویسنده نامه‌ای سرگشاده را امضا کرده‌اند که از رهبران صنعت هوش مصنوعی می‌خواهد رضایت نویسندگان را کسب کنند.

یک نویسنده مشهور اخیرا متوجه شد با استفاده از هوش مصنوعی به نام او چندین کتاب نوشته شده که تا حدود زیادی سبک نویسندگی وی را به ذهن متبادر می‌کند و این کتاب‌ها در وبسایت آمازون به فروش می‌رسند.

جین فریدمن، نویسنده آمریکایی به مطبوعات گفته است پس از خریداری برخی از این کتاب‌های جدید از آمازون توسط یکی از خوانندگان تیزچشم آثار خود، متوجه فروش آثار جعلی به نام خود شده است.

به گفته وی، این کتاب‌ها دارای عناوینی مشابه موضوعاتی بودند که او معمولاً درباره آن‌ها می‌نویسد؛ اما متن طوری نوشته شده که ظاهرا افرادی تلاش کرده‌اند با آموزش سبک کار او به هوش مصنوعی آن‌ها را تولید کنند.

از زمانی که بحث ابزار‌های هوش مصنوعی مانند chat GPT که قادرند به آسانی و ارزانی متون پیچیده قانع‌کننده بنویسند، بالا گرفته است. برخی از نویسندگان هشدار می‌دهند که مبادا از این فناوری برای بازتولید آثارشان استفاده شود. برخی هم گفته‌اند که دوست ندارند کارشان برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی مورد استفاده قرار گیرد.

نویسندگان می‌گویند هوش مصنوعی مولد قصد دارد جایگزین آن‌ها شود.

به گفته آن ها، بانیان هوش مصنوعی آثار نویسندگان را بدون اجازه برمی‌دارند و از آن‌ها برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و بعد این فناوری‌های تربیت‌شده را برای جایگزینی نویسندگان واقعی به ناشران و عموم ارائه می‌دهد.

ماه پیش قانونگذاران آمریکایی با اعضای صنایع خلاقه، شامل اتحادیه نویسندگان، برای بررسی پیامد‌های استفاده از هوش مصنوعی دیدار کردند.

در طول یک جلسه کمیته فرعی سنا، کارشناسان خواستار قانونگذاری برای محافظت از نویسندگان در برابر هوش مصنوعی شدند؛ از جمله ایجاد قوانینی که شرکت‌های تولیدکننده هوش مصنوعی را ملزم به شفافیت درباره نحوه آموزش مدل‌های خود می‌کند.

بیش از ده‌هزار نویسنده نامه‌ای سرگشاده را امضا کرده‌اند که از رهبران صنعت هوش مصنوعی مانند مایکروسافت و سازندگان chat GPT می‌خواهد تا هنگام استفاده از کار نویسندگان برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی، ابتدا رضایت نویسندگان را کسب کنند و به آن‌ها غرامت عادلانه بدهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: