April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۱۰۶۷
۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
0
رئیس جمهور ضمن تاکید بر اینکه حدود نیمی از پست‌های مصوب ادارات خالی هستند، گفت: «تعریف این تعداد پست در ادارات و سازمان‌ها ضرورت ندارد».

سازمان‌ها ابتدا شرح وظایف تعیین کنند و بعد جایگاه مدیریتی بدهند

جشنواره شهید رجایی که از سال ۷۶ آغاز شده است، امروز دوره هجدهم آن برگزار شد. در این دوره از جشنواره ۲۵ دستگاه اصلی و سازمان مستقل، ۱۰۹ شرکت تابعه، ۱۸۷۲ واحد استانی و ۳ دستگاه قوه قضائیه مورد ارزیابی قرار گرفته است.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در مراسم هفته روز دولت و هجدهمین جشنواره شهید رجایی گفت: از برگزارکنندگان این مراسم تشکر می‌کنم حضور همه همکاران گرامی از بخش‌های مختلف دستگاه‌ها را در این جلسه مغتنم می‌شمارم.

وی افزود: حقیقتاً تلاش همه دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی قابل تقدیر است لاکن با شاخصه‌هایی که همکاران عزیزمان ارزیابی می‌کنند طبیعتاً نام چند نفر در این مراسم آورده می‌شود، اما معنای این نیست که فقط این عزیزان کارشان قابل تقدیر است.

رئیسی تاکید کرد: همه کسانی که مخلصانه تلاش می‌کنند در جای جای کشور و امیدآفرینی می‌کنند در ملت عزیز ما شایسته تقدیر و تشکر هستند.

وظیفه همه مسئولان، کارمندان و کارکنان این است که نظام اداری را متناسب با نظام انقلاب اسلامی همراه کنند

وی گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی یک الزام انکارناپذیر داریم و آن تحول در نظام اداری کشور است نظام اداری ساز و کاری است که برای تحقق اهداف بسیار نقش آفرین است. نظام اداری کارآمد چابک و امید آفرین در تحقق اهداف شکوهمند انقلاب اسلامی بسیار نقش دارد.

رئیسی تصریح کرد: در شکل‌گیری و تداوم آن نظام انقلابی که همه شاخصه‌های یک نظام انقلابی را بتواند داشته باشد هم ایمان و تقویت ایمان را و مردم پایه بودن را و عدالت‌های بودن را و هم همراه افزایش بهره‌وری ما در این نظام اداری با مشخصه‌هایی که برای نظریه نظام انقلاب اسلامی داریم باید مقایسه کنید ببینیم سازمان اداری کشور متناسب با سازمان آماده شده برای تحقق اهداف در نظام انقلاب اسلامی است یا فاصله دارد.

وی گفت: فاصله را باید کم کرد وظیفه همه مسئولان، کارمندان و کارکنان آن است که نظام اداری را متناسب با نظام انقلاب اسلامی همراه کنند و ممکن است این با یک سری از موانع همراه باشد، با یک سری از نخواستن‌ها، چون برخی تحول ناپذیر هستند و وضع موجود را ممکن است بپسندند و بگویند اداره ما، سازمان ما با همین وضعی که است مناسب و کافی است.

بروکراسی و دموکراسی همزاد هم هستند

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز بر کسی پوشیده نیست که یکی از مشکلات نظام اداری کشور بروکراسی است این پیچیدگی و در هم تنیدگی بخش‌های اداری کشور بعضاً موجب آن شده است که کار‌ها به صورت کند پیش برود.

رئیسی تأکید کرد: مسئولان و مدیران تا زمان پیگیری انجام یک امر، کار خود را ادامه دهند و خسته نشوند. تا زمانی که تحقق عملی یک امر را پیگیری نکردند، انجام آن امر را تحقق‌یافته تلقی نکنند. فرآیند‌های کار اداری نیاز به بازنگری دارد یک کاری چهارشنبه باید انجام می‌شده و به شنبه می‌کشد، همان چهارشنبه بمانید و کار را تمام کنید.

وی افزود: حتماً دنبال این باشید که با مردم بی‌واسطه صحبت کنید. در جلسات هم حاضر شوید، اما با مردم ارتباط نزدیک داشته باشید. کارسنجی کنید که انجام یک امر چند نفر نیرو نیاز دارد. گاهی کاری آن حجم از نیرو و فرد را نمی‌خواهد. انجام یک کار واقعن نیازی به این‌همه معاونت، پست و مسئولیت ندارد.

روند بسیار طولانی در اداره‌ها توجیهی ندارد

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: در برخی ادارات تا نیمی از معاونت‌ها و در برخی دیگر یک‌سوم معاونت‌ها خالی مانده است. یعنی بدون اینکه کاری تعریف شود برای آن معاونت تعریف کرده‌اند. درست نیست که برای افراد جا تعیین کنیم، نه برای کار. بگوییم فلانی شأنش کمتر از معاونت نیست و برایش معاونت تعریف شود، این جای تعجب دارد.

وی تاکید کرد: همه کسانی که در کشور مسئولیت دارند مسئول عمر و کار روزانه آنان هم هستیم که چگونه این عمر را گذراندند. کاری که چندان هم وقتی نمی‌گرفته است عمری را به خود اختصاص داده است. نیرو‌ها نباید وقت‌شان در کار اداری تلف شود. برای نیرو‌ها کار تعریف کنیم و نگذاریم وقت و عمرشان تلف شود.

رئیسی گفت: احترام به مردم در نظام اداری حتماً لازم و ضروری است، اینکه نیروی اداری پیش پای مردم بلند شود جلوه‌ای از توجه و احترام به مردم است، اما احترام به مردم فقط پیش پای‌شان بلند شدن نیست، راه انداختن کارشان در کوتاهترین زمان و باسرعت است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: