April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۱۰۹۹
۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
0
پیگیری‌های باشگاه خبرنگاران جوان جهت تسریع در تحویل گذرنامه‌های زیارتی و رفع مشکلات آن ادامه دارد.
ارسال روزانه ۹۰ هزار گذرنامه به پست/ مردم می‌توانند از اداره پست، گذرنامه را دریافت کنند

در روز‌های گذشته مخاطبین از وضعیت دریافت گذرنامه زیارتی گلایه داشتند و گفتند که حدود ۱۰ روز یا بیشتر است که درخواست گذرنامه زیارتی ثبت شده، اما گذرنامه ارسال نشده است و یا گفتند که وضعیت صدور گذرنامه هنوز مشخص نیست.

 

ارسال روزانه ۹۰ هزار گذرنامه به پست/ مردم می‌توانند از اداره پست، گذرنامه را دریافت کنند

 

ارسال روزانه ۹۰ هزار گذرنامه به پست/ مردم می‌توانند از اداره پست، گذرنامه را دریافت کنند

 

این موضوع را روز گذشته در گزارشی تحت عنوان سردرگمی مردم برای دریافت گذرنامه زیارتی/ پیشنهاد به شرکت پست پیگیری کردیم و برای تسریع در امور تحویل گذرنامه زیارتی زائران اباعبدلله الحسین (ع) پیشنهاداتی داده شد.

موضوع تسریع در تحویل گذرنامه زیارتی را مجدد از سردار علی ذوالقدر، رئیس پلیس گذرنامه فراجا پیگیری کردیم که در پاسخ گفتند: روزانه بین ۵۵ الی ۶۰ هزار درخواست صدور گذرنامه زیارتی ثبت می‌شود و ظرف ۴۸ ساعت گذرنامه‌ها چاپ و تحویل اداره پست می‌شود.

در ادامه این موضوع را از عبدالرضا جنتی عطائی، مدیرکل پست استان تهران و مجری کشوری توزیع پستی گذرنامه پیگیری کردیم که در پاسخ گفتند: با توجه به اینکه هر گذرنامه‌ای (عادی و زیارتی) که توسط اداره گذرنامه صادر شود باید بارکد تعلق بگیرد اما دلیل بر این نیست که به پست تحویل داده شده و ملاک اصلی استعلام از سایت شرکت پست است و متقابلا در رهگیری پستی شرکت پست هم باید نمایش داده شود.

وی افزود: روزانه طی پنج الی شش مرحله از مجموع گذرنامه‌هایی که تحویل می‌شود همکاران به مرکز چهارراه لشکر ارسال می‌کنند و در این مسیر هیچ وقفه‌ای ایجاد نمی‌شود.

مجری کشوری توزیع پستی گذرنامه با بیان اینکه در استان‌ها با هماهنگی ایجاد شده و کشیک‌هایی که قرار داده شده توزیع انجام می‌شود، گفت: گذرنامه‌هایی که روزانه به پست تهران فرستاده می‌شود نهایتا تا عصر به مرکز چهارراه لشکر ارسال می‌شود که در این محل شش نماینده مناطق مستقر شدند و گذرنامه‌ها را دریافت و در نواحی توزیع می‌کنند.

جنتی گفت: ۸۰ درصد گذرنامه‌ها توزیع می‌شود و ۲۰ درصد باقی مانده افرادی هستند که دو بار به آدرس مراجعه شده و نبودند که به مرکز بازگشت می‌خورد.

وی افزود: اکنون در باجه معطله، گذرنامه به ندرت هست و افراد ظرف ۲۴ الی ۴۸ ساعت گذرنامه خود را دریافت می‌کنند.

مدیرکل پست استان تهران گفت: شهروندان برای پیگیری گذرنامه می‌توانند به واحد‌های پستی مشخص شده مراجعه کنند و با ارائه کدملی بررسی می‌شود که گذرنامه به اداره پست رسیده است یا خیر.

وی همچنین گفت: برای رفاه حال مردم شیفت شبانه پیش بینی شده که شهروندان از ساعت ۲۰ تا ۲۲ می‌توانند گذرنامه‌هایی که به روز صادر می‌شود را تحویل بگیرند.

جنتی در پایان گفت: روزانه حدود ۹۰ هزار گذرنامه عادی و زیارتی تحویل پست می‌شود که به جرئت می‌توان گفت که در کشور هیچ نقطه‌ای رسوب گذرنامه وجود ندارد و به محض اینکه تحویل پست می‌شود کار توزیع آغاز می‌شود.

مجری کشوری توزیع پستی گذرنامه اعلام کرد: شهروندانی که برای گرفتن گذرنامه خود عجله دارند می‌توانند همه روزه از ساعت ۲۰ لغایت ۲۲ به نواحی توزیع ذیل مراجعه کنند.

۱-منطقه پستی شمال جنب پل صدر
۲-منطقه پستی شمال غرب شهرک غرب جنب وزارت بهداشت ودرمان
۳-منطقه پستی شمال شرق میدان رسالت
۴- منطقه پستی جنوب شهرری میدان معلم خیابان ۲۴ متری
۵-منطقه پستی جنوب غرب خیابان کارگر چهار راه لشگر
۶-منطقه پستی جنوب شرق خیابان نبرد روبروی بازار گل
۷-ناحیه پستی شوش میدان شوش
۸-ناحیه پستی مفتح خیابان مفتح شمالی

لازم بذکر است همه گذرنامه‌های دریافتی به آدرس تهران طی ۲۴ ساعت پس از دریافت از فراجا توسط موزعین به آدرس افراد توزیع می‌شود.

شهروندان در استان‌های کشور هم می‌توانند با مراجعه به مرکز اصلی پست شهرستان گذرنامه خود را دریافت کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: