April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۱۲۱۱
۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
0
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: مراجعه مردم به شهرداری گاهی بیش از دستگاه‌های اجرایی دولت است و قطعا یکی از ابزار رضایت مردم، نیرو‌های انسانی شهرداری تهران هستند.

همکاری مشترک دولت و شهرداری در ۷ حوزه کاری

میثم لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در آیین گرامیداشت روز کارمند و بیست و دومین جشنواره شهید رجایی که صبح امروز -دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲- در برج میلاد تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهید رجایی و باهنر و ۱۱ هزار شهید دولت، اظهار کرد: شهادت می‌دهم آقای زاکانی در دولت پیگیر حق و حقوق تمام شهرداری‌ها و شهرداری تهران است و انقلابی در جلسات دولت از این حقوق دفاع می‌کند.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر اینکه تهران یک شهر و کلانشهر نیست بلکه یک دولت شهر است، یادآور شد: این دولت شهر حاکمان متعددی دارد و از این جهت کار را در تهران برای مدیران شهری با مشکلاتی مواجه می‌کند.

وی افزود: گاهی این تلقی وجود دارد که تمام امور در دست دولت قرار دارد در حالی که بلدیه و نظمیه و دولت سه مسیر متفاوت را دنبال می‌کنند. شهرداری یک مجموعه غیردولتی محسوب می‌شود، اما از نظر مردم اینگونه نیست و وقتی به یک واحد شهری مراجعه می‌کنند، این تلقی را دارند که به دولت مراجعه کرده اند؛ لذا هر همکاری بین دولت و شهرداری قطعا برای مردم سودآور خواهد بود. همانطور که اگر کوتاهی در این هم افزایی صورت بگیرد، مردم ضرر خواهند کرد.

لطیفی با بیان اینکه شهردار از طرح ما مبنی بر شناورسازی ساعت ادارات استقبال کرد و گزارشی در خصوص کاهش ترافیک به دنبال اجرای طرح ارائه داد، تصریح کرد: شهردار تهران در موضوع کاهش برق نیز اعلام کرد که به دولت کمک می‌کند و این هزینه را شهرداری پرداخت و کمک کرد تا مشکل برق رفع شود و در این زمینه از شهردار تهران تقدیر می‌کنیم.

وی افزود: شهردار تهران مردانه در مسیر آسیب‌های اجتماعی و مشکلات شهر تهران که انسان را دل نگران می‌کند، ورود کرد و دولت هم به ایشان اعتماد کرد و فرماندهی مدیریت آسیب‌های اجتماعی را به صورت متمرکز به شهردار تهران تفویض کرد. امیدواریم اتفاقات خوبی در شهر تهران بیفتد و پایتخت انسان مندتر و عاطفه مندتری باشد.

لطیفی با بیان اینکه سرپنجه‌های دولت به معنای عام نیرو‌های انسانی هستند، گفت: مراجعه مردم به دستگاه عظیم شهرداری گاهی بیش از دستگاه‌های اجرایی دولت است و قطعا یکی از ابزار رضایت آفرینی برای مردم، نیرو‌های انسانی شهرداری تهران هستند. این موضوع می‌تواند در تصویرسازی و ادراک مردم از دولت و حاکمیت مؤثر باشد.

وی با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم به سمت تمدن نوین اسلامی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است حرکت کنیم باید اتفاقات خوبی در شهر رقم بخورد، یادآور شد: محله محوری و مسجدمحوری دو موضوع مهم هستند که می‌توانیم در شهرداری تهران با جدیت دنبال کنیم؛ چراکه برخورداری از یک محله منسجم انسانی و از آموزه‌های اسلامی با محوریت مسجد اتفاق می‌افتد.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: ما در دولت مردمی که یکی از شعار‌های اصلی آن مردمی سازی است و شهرداری یکی از نماد‌های عالی مردمی سازی است، می‌توانیم این موضوع را به عنوان یک عنصر در طراحی و بازآفرینی شهری مدنظر داشته باشیم تا فرهنگ و اهالی محله پررنگ باشند. امیدواریم این اقدام در شهرداری با فرماندهی آقای زاکانی محقق شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: