April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۱۲۱۴
۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
0
فرمانده انتظامی غرب استان تهران گفت: فرد کلاهبرداری که در پوشش فعالیت در زمینه سرمایه گذاری در بازار‌های ارز دیجیتال از ۳۰ شاکی کلاهبرداری کرده بود دستگیر شد.

سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال، پوششی برای کلاهبرداری

سردار کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی غرب استان تهران گفت: فرد کلاهبرداری که در پوشش فعالیت در زمینه ساخت و ساز و سرمایه گذاری در بازار‌های ارز دیجیتال در شهرستان‌های شهریار و ملارد از ۳۰ شاکی کلاهبرداری کرده بود توسط ماموران پلیس آگاهی غرب استان تهران دستگیر شد.

سردار کیومرث عزیزی گفت: در پی وصول پرونده‌های کلاهبرداری در پوشش شرکتی با فعالیت در زمینه ساخت و ساز و سرمایه گذاری در بازار‌های ارز دیجیتال در حوزه غرب استان تهران به ویژه شهرستان‌های شهریار و ملارد، با برسی‌های صورت گرفته و اخذ اظهارات از شکات مشخص شد فردی خود را به عنوان مدیرعامل شرکت معرفی و با شگرد واگذاری سود، سوژه‌ها خود را از طریق تبلیغات سرمایه گذاران انتخاب و اقدام به کلاهبرداری به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال از ۳۰ شاکی کرده است.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران افزود: با وصول پرونده‌های مختلف از کلانتری‌های حوزه شهرستان شهریار مشخص شد فردی با معرفی خود به عنوان مدیرعامل، در پوشش سرمایه گذاری در ساخت و ساز زمین‌های شمال کشور و هم چنین سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال، با افرادی قرارداد با سود‌های هنگفت تحت شرکتی منعقد کرده و پس از اینکه با شاکیان قرارداد بسته و با دریافت پول‌ها از محل متواری شده است که پس از اخذ اظهارات شکات و تکمیل پرونده، گزارش به مرجع قضائی ارسال شد.

سردار عزیزی تصریح کرد: با آغاز تحقیقات پلیس، هویت متهم و محل سکونت و تردد وی در شهریار مورد شناسائی قرار گرفت و با بررسی بانک‌های اطلاعاتی و اخذ اظهارت شکات، در نهایت مخفیگاه وی در شهرستان شهریار شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی، ماموران پلیس آگاهی در عملیاتی غافلگیرانه متهم و کلاهبردار فراری را دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: متهم در تحقیقات پلیس اعتراف کرد که در سال ۱۳۹۹ کافی نتی در شهرک "شاهد"شهریار داشته و با سیستم ارز‌های دیجیتال آشنا و حدود ۷ ماه از شهریور ماه سال ۱۴۰۰ در زیر مجموعه یک شرکت خارجی فعالیت داشته و متوجه کلاهبرداری آن‌ها شده و پس از قطع ارتباط با شرکت اعلامی با صرافی‌های خارجی آشنا شده که با همکاری صرافی ها، خرید رمز ارز خارجی در فضای مجازی می‌کرده و پس از تبدیل پول ایرانی به رمزارز و انتقال آن‌ها به حساب‌های بانکی و حساب کاربری خود اقدام به خرید و فروش رمز ارز می‌کرده که اکثرا با ضرر‌های جبران ناپذیر روبرو شده و سپس با اهالی شهرک محل زندگی خود، قرارداد‌های مالی مبنی بر سودآوری از طریق بازار‌های ارز دیجیتال منعقد کرده و در این خصوص مبالغی از آن‌ها دریافت می‌کرده است.

به گفته سردار عزیزی تلاش برای شناسایی شکات احتمالی پرونده ادامه داشته و با هماهنگی مقام قضائی، متهم به همین جهت در اختیار پلیس آگاهی غرب استان تهران قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران خاطرنشان کرد: با توجه به اقرار صریح متهم به کلاهبرداری و برابر هماهنگی قضائی، همگی شکات با متهم مواجه حضوری شدند و تلاش برای شناسایی همدستان احتمالی متهم ادامه دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: