April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۱۳۱۵
۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
شاخص کل بازار سرمایه که روز گذشته ۰.۵۲ درصد رشد کرده بود، امروز نیز ۰.۴۷ درصد تقویت شد.

شاخص کل بورس کانال دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی را فتح کرد

شاخص کل بازار سرمایه امروز (چهارشنبه ۸ شهریور) ۹ هزار و ۷۷۱ واحد رشد کرد و در کانال دو میلیون ۱۰۴ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار سرمایه ۰.۴۷ درصد تقویت شد.

در طول هفته‌های گذشته بازارساز با حمایت از نماد‌های شاخص ساز از افت بیشتر شاخص جلوگیری کرد؛ اما نماد‌های کوچک و ضعیف بازار با افت‌های شدیدی همراه شدند و هنوز تعداد زیادی از آن‌ها نتوانسته‌اند با رشد‌های اخیر بازار افت‌های مردادماه را جبران کنند.

ارزش معاملات روز گذشته به رقم ۶ هزار میلیارد تومان رسید و ارزش بازار نیز در محدوده‌های نزدیکی به ۷ هزار و ۳۶۰ همتی ایستاده بود نماد‌های تأثیرگذار مثبت روز جاری نماد‌های فملی پارسیان تاپیکو و نماد شپدیس بود.


همچنین گروسی اعلام کرده است ایران هیچ سلاح هسته‌ای ندارد! و مکرون نیز گفته که می‌خواهیم به توافق هسته‌ای با ایران بازگردیم. این دو خبری است که موردتوجه اهالی بازار سرمایه قرار گرفته بود؛ اما خبر دیگر این که رئیس‌جمهور امروز در نشست خبری حضور یافت و در مورد حفظ ارزش پول ملی صحبت کرد و اعلام کرد اولویت ما حفظ ارزش پول ملی است و ارزش پول ملی باید روزبه‌روز افزایش پیدا کند. تمام تلاش دولت این است که ارزش پول ملی روزبه‌روز افزایش یابد. ثبات در بازار و ثبات در قیمت‌ها دستور کار جدی دولت است که کنایه اهالی بازار به ثبات در بازار سرمایه در فضای مجازی جالب‌توجه بود.

می‌توان گفت که بازار روز گذشته نسبت به یکی دو روز گذشته از شور و حال خرید افتاده است و شاید دلیل آن توجه بازار به صحبت‌های رئیس‌جمهور در نشست خبری بود.

خاندوزی نیز در مورد خبر خوشی که برای اهالی بازار داشته اعلام کرده که قیمت خوراک پتروشیمی‌ها به همان فرمول سابق برگشت با رعایت سقف قیمت، سقف قیمت هم ملاک نرخ صادراتی گاز ایران است و روز گذشته، وزیر اقتصاد از تعیین نرخ خوراک بر اساس فرمول تا پایان برنامه هفتم خبر داد.

شاخص کل بورس کانال دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی را فتح کرد

شاخص هم وزن بیش از یک هزار واحد رشد کرد و در کانال ۷۱۰ هزار واحدی ایستاد.

در این بازار ۴۹۹ هزار معامله به ارزش ۷۳ هزار میلیارد ریال انجام شد.

در این روز به ترتیب نماد‌های اخابر، وتجارت، فارس، وبملت و تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل رشد بازار سرمایه شدند.

در مقابل نماد‌های پارسان، وتوصا، شستا و دعبید بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.

شاخص کل فرابورس نیز امروز ۱۲۳ واحد معادل ۰.۴۷ درصد رشد کرد و در کانال ۲۶ هزار و ۳۹۶ واحدی ایستاد.

در معاملات امروز بازار سهام گروه خودرو بیشترین حجم معاملات را از آن خود کرد.

گروه بانک در معاملات امروز مورد توجه قرار گرفت و توانست رتبه دوم در حجم معاملات را از آن خود کند.

در جدول زیر معاملات بازار سرمایه را از ابتدای مرداد مشاهده می‌کنید.

شاخص کل بورس کانال دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی را فتح کرد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: