April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۱۳۳۱
۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۰
0
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به انتشار سند محرمانه این وزارتخانه درباره رابرت مالی گفت که نمی‌تواند درباره مسائل داخلی اظهارنظر کند.

آمریکا به انتشار سند محرمانه درباره رابرت مالی واکنش نشان داد

پس از آنکه روزنامه انگلیسی زبان تهران تایمز سند محرمانه وزارت امورخارجه آمریکا در رابرتطه با رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران را منتشر کرد گمانه‌زنی‌های زیادی درخصوص این سند و اینکه چگونه به دست یک رسانه ایرانی رسیده، به وجود آمده است.

پایگاه خبری نشنال در گزارشی نوشت: ابهام درخصوص تعلیق رابرترت مالی پس از گزارش یک روزنامه دولتی ایران که ظاهراً فاش کرده که وی قوانین امنیت ملی را زیر پا گذاشته، عمیق‌تر شده است.

تهران تایمز روز یک‌شنبه سندی را منتشر کرد که گفته می‌شود، یادداشت ۲۱ آوریلِ یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا خطاب به رابرت مالی است.

در این نامه به مالی اطلاع داده شده است که مجوز فوق محرمانه (موسوم به مجوز امنیتی) وی به دلیل نگرانی‌های امنیتی مربوط به «رفتار شخصی»، «دسترسی وی به اطلاعات محافظت شده» و «استفاده او از فناوری اطلاعات» به حالت تعلیق درآمده است.

یک سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا روز سه‌شنبه در پاسخ به سوال نشنال درباره انتشار این سند گفت که از این گزارش مطلع است، اما نمی‌تواند درباره مسائل داخلی اظهار نظر کند.

این سخنگو با تائید اینکه رابرت مالی همچنان در مرخصی به‌سر می‌برد، افزود: ما در حال حاضر به دلیل ملاحظات حفظ حریم خصوصی چیزی برای به اشتراک گذاشتن نداریم.

وضعیت پیرامون رابرت مالی که یک دیپلمات کهنه‌کار آمریکایی به شمار می‌آید پس از آن در مرکز توجهات قرار گرفت که برخی رسانه‌های این کشور فاش کردند، مجوز امنیتی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در بحبوحه تحقیقات درخصوص دسترسی او به اسناد طبقه‌بندی شده به حالت تعلیق درآمده و او به مرخصی اجباری فرستاده شده است.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز در ماه ژوئن تعلیق رابرت مالی را پس از آن تائید کرد که ایران اعلام کرد، مقامات آمریکایی برای شرکت در مذاکرات غیرمستقیم با تهران به عمان سفر کرده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: