April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۱۳۵۳
۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۰
0
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون از افزایش ۳۵ درصدی تولید نفت خام طی ۶ ماه گذشته در این شرکت خبر داد.

افزایش ۳۵ درصدی تولید نفت در شرکت نفت و گاز کارون

حسن شهروئی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون گفت: ظرفیت تولید نفت خام در این شرکت بیش از یک میلیون بشکه در روز است و با اقدام‌های انجام‌شده تولید تکلیفی این شرکت طی ۶ ماه گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته و به ۹۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

وی افزود: شرکت نفت و گاز کارون مسئولیت راهبری ۳۳ کارخانه فرآورشی، نفت و گاز، گاز مایع و حدود ۷۰۰ حلقه چاه در پیرامون اهواز تا واحد بهره‌برداری منصوری در نزدیکی میدان نفتی شادگان را به‌عهده دارد که حدود نیمی از نفت تولیدی این شرکت خوراک پالایشگاه آبادان و تهران می‌شود و مابقی به مبادی صادرات ارسال می‌شود، روزانه حدود ۴۰ هزار بشکه مایعات گازی نیز در شرکت نفت و گاز کارون تولید و به پتروشیمی‌ها ارسال می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون گفت: رسیدن به این مقدار تولید نفت و گاز و افزایش ایجادشده، نیازمند پشتیبانی و زمینه‌های لازم بوده که در بحث تعمیرات اساسی تأسیسات و تجهیزات، تعمیرات خطوط لوله و خرید کالا و تجهیزات نسبت به سال‌های پیش ۴۰ درصد پیشرفت داشته‌ایم که این کار در افزایش تولید صورت‌گرفته نقش بسیار مهمی داشته است و تعامل و پشتیبانی شرکت ملی نفت ایران و مناطق نفت‌خیز جنوب در اقدام‌های انجام‌شده بسیار مؤثر است.

شهروئی با اشاره به اینکه هم‌اکنون حدود ۹۸ درصد گاز‌های همراه نفت که قبلاً سوزانده می‌شد، برداشت می‌شود و فقط حدود ۲ درصد گازسوزی داریم، اظهار کرد: در بخش محیط زیست اقدام‌های خوبی در حال انجام است، در این زمینه پروژه‌هایی برای جمع‌آوری گاز‌های مشعل در حال پیگیری است که ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و پس از تکمیل آن امیدواریم شاهد جمع‌آوری بخش باقیمانده از گاز‌های همراه باشیم.

وی ادامه داد: در بحث توسعه فضای سبز احداث پنج نهال‌خانه را از سال پیش به متراژ ۲۲۰۰ مترمربع در دستور کار قرار داده‌ایم که سه نهال‌خانه تکمیل و بهره‌برداری شده است و دو واحد دیگر بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیریکی دارند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون افزود: در بحث پروژه‌های مربوط به تولید، پنج پروژه نیمه‌تمام را با اعتباری حدود ۶۰۰ میلیارد ریال به پایان رساندیم که نتیجه آن افزایش تولید و قدرت مانور عملیاتی در بحث تولید بوده است.

شهروئی گفت: بهره‌برداری از مبدل حرارتی در واحد نمک‌زدایی میدان منصوری از سوی یک شرکت دانش‌بنیان یکی از اقدام‌هایی است که شرکت نفت و کاز کارون با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی به نتیجه رسانده است، همچنین در بحث پمپ‌های دوفازی نیز با یک شرکت دانش‌بنیان در حال همکاری هستیم که نتیجه آن نصب و راه‌اندازی یکی از این پمپ‌ها در واحد بهره‌برداری شماره ۴ اهواز است که به تنهایی برای یک تلمبه‌خانه ۵ هزار بشکه در روز افزایش تولید را رقم زده است. روز گذشته واحد نمک‌زدایی اهواز متمرکز با ظرفیت ۵۵ هزار بشکه در برای افزایش قدرت مانور عملیاتی در مدار قرار گرفت که دستاورد بزرگی است.

وی با بیان اینکه در کنار رسالت خطیر تولید هیچ‌گاه از مسئولیت اجتماعی و توجه به جوامع محلی حوزه فعالیت غافل نشده‌ایم، اظهار کرد: ما در شرکت نفت و گاز کارون مسئولیت اجتماعی را یک تعهد و باور سازمانی می‌دانیم که سبب خلق ارزش مشترک بین ذی‌نفعان و سازمان است و هزینه در این حوزه، نوعی سرمایه‌گذاری انسانی و اجتماعی است که طی دو سال پیش بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی هزینه شده و اقدام‌های خوبی در حال انجام است. توزیع بسته‌های معیشتی، افتتاح خانه‌های بهداشت، بازسازی و نوسازی مدارس روستا‌های همجوار تأسیسات، آبرسانی به روستا‌های دارای تنش آبی، توزیع نوشت افزار، ارائه خدمات درمانی و دارویی در درمانگاه‌های صنعتی به روستا‌های مجاور و ... از جمله اقدام‌های انجام‌شده در این حوزه است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون درباره فرسودگی خطوط و تأسیسات شرکت نفت و گاز کارون تصریح کرد: عقب‌ماندگی‌هایی از پیش در بحث فرسودگی خطوط، تجهیزات و تأسیسات وجود دارد. در این زمینه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در حال انجام بازسازی و نوسازی تأسیسات به‌صورت اساسی است. در شرکت نفت و گاز کارون حدود ۶ هزار کیلومتر خطوط لوله داریم که به‌صورت مستمر از سوی ادارات فنی مهندسی و بازرسی خوردگی فلزات بازرسی و ارزیابی می‌شوند و جمع‌آوری خطوط فرسوده نفت نیز در دستور کار قرار دارد که در همین زمینه بیش از ۹۰ کیلومتر خطوط بلااستفاده از لحاظ فنی جمع‌آوری است و برنامه‌های خوبی در بحث ایمن‌سازی خطوط لوله نفت و گاز به ویژه خطوط مجاور مناطق شهری انجام شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: