April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۱۴۶۲
۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
0
رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران گفت: پایلوت چند منظوره مواد موثره دارویی طراحی و ساخته شده است.

تولید بومی ماده اولیه داروی صرع، واکسن دامی و مواد قالب گیری دندانپزشکی

حسن زمانیان، رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: مطالعات علمی در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی در زمینه کسب دانش فنی برای تولید مواد اولیه دارویی در حال انجام است.

او گفت: در سازمان پژوهش‌ها ماده اولیه داروی صرع و واکسن دامی تولید می‌شود و تلاش ما این است که بتوانیم به دانش فنی ماده اولیه دارو‌های مورد نیاز کشور دست پیدا کنیم.

او بیان کرد: آلژینات‌ها نوعی پلی ساکارید کلوئیدی هستند که از جلبک‌های قهوه‌ای به دست می‌آیند. از آن جایی که آلژینات‌ها خواص الاستیکی خوبی دارند و خمیر نهایی به دست آمده به راحتی جریان یافته و به دقت جزئیات سطح دندان را ثبت می‌کند، یکی از پرمصرف‌ترین مواد قالب گیری در دندانپزشکی است که در این سازمان تولید می‌شود.

او افزود: پایلوت چند منظوره مواد موثره دارویی با ظرفیت ۱۰۰ کیلوگرم در روز در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران طراحی و ساخته شده است.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ادامه داد: پایلوت استخراج مواد موثره گیاهان دارویی به روش جریان متقابل شامل سیستم‌های استخراج کننده، تبخیرکننده، خشک کن پاششی و تجهیزات جانبی از قبیل برج خنک کننده، کمپرسور، تابلوی برق و کامپیوتر صنعتی است.

زمانیان گفت: از این دستگاه برای تولید انواع رنگ‌های خوراکی، عصاره گیاهان دارویی مانند آویشن، بابونه، گل راعی، بادرنجبویه و تهیه پودر از عصاره‌های گیاهی و آبمیوه‌ها استفاده شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: