April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۱۴۸۲
۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
0

سرمایه گذاری در کبک کانادا یک انتخاب عاقلانه و امیدوارکننده است. این استان با صنایع پررونق، دسترسی به منابع طبیعی فراوان و نیروی کار بسیار ماهر، فرصت‌های جذابی را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند. مشوق‌های دولت کبک مانند مزایای مالیاتی و کمک‌های مالی برای تحقیق و توسعه نیز فضای سرمایه‌گذاری را بهبود می‌بخشند. علاوه بر این، با سرمایه‌گذاری در کبک می‌توانید اقامت دائم کانادا را به دست آورید که یک مزیت فوق‌العاده است.

اقامت کانادا با سرمایه گذاری در کبک

اقامت کانادا با سرمایه گذاری در کبک کانادا ماهیتی منفعل دارد. به این معنی که افراد ملزم به ایجاد یا مدیریت فعال کسب‌وکار در این استان نخواهند بود. در عوض، این برنامه به سرمایه‌گذاری 1.2 میلیون دلاری در بخش تعیین‌شده توسط دولت محلی کبک نیاز دارد. همچنین متقاضیان باید قصد اقامت در این استان فرانسوی‌زبان کانادا را داشته باشند.

برای متقاضیان موفق در استان کبک، گواهی مهاجرت به کانادا صادر می‌شود. این گواهی به دارنده آن اجازه می‌دهد پس از بررسی‌های سلامت و پیشینه کیفری توسط مقامات مهاجرت فدرال، اقامت کانادا به صورت دائم را دریافت کند.

به کاندیداهای برنامه سرمایه‌گذار مهاجر کبک بر اساس 6 فاکتور امتیاز اعطا می‌شود. نامزدهای برنامه سرمایه‌گذار مهاجر کبک بر اساس عواملی شامل سطح تحصیلات و رشته تحصیلی، تجربه در مدیریت، سن، مهارت در زبان فرانسوی یا انگلیسی، داشتن خانواده در کبک و توافقنامه سرمایه‌گذاری ارزیابی می‌شوند.

حداقل نمره قبولی 40 امتیاز است و امتیازات اجباری 10 و 25 به ترتیب برای فاکتور تجربه مدیریت و سرمایه‌گذاری مالی باید کسب شوند. حداکثر امتیاز برای متقاضیان با یا بدون همسر 94 امتیاز است. داوطلبانی که حداقل امتیاز لازم را برای تجربه مدیریت و سرمایه‌گذاری مالی داشته باشند، برای کسب نمره قبولی 40 تنها به پنج امتیاز اضافی نیاز دارند.

معرفی برنامه های سرمایه گذاری در کبک

سرمایه گذاری در کبک کانادا که با نام QIIP نیز شناخته می‌شود، یک برنامه مهاجرتی بسیار محبوب است. این برنامه به افراد متمول خارجی اجازه می‌دهد با سرمایه‌گذاری قابل توجه در استان کبک، اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. البته QIIP در حال حاضر برای متقاضیان جدید بسته است. این برنامه در سال 2019 به حالت تعلیق درآمد و قرار بود در آوریل 2023 باز شود. با این حال، دولت کانادا در مارس گذشته اعلام کرد که این برنامه مهاجرتی در ژانویه 2024 باز خواهد شد. سایر برنامه‌های سرمایه گذاری در کبک به شرح زیر هستند.

برنامه کارآفرینی کبک

این برنامه برای کسانی مناسب است که می‌خواهند یک کسب‌وکار را در کبک راه‌اندازی یا خریداری کنند. برای شرکت در این برنامه به حداقل دارایی خالص 900 هزار دلار کانادا نیاز دارید. این سرمایه می‌تواند بین شما و همسرتان مشترک باشد. اما باید بتوانید منشا قانونی آن را به اثبات برسانید.

پروژه کسب‌وکار شما باید در قالب یک طرح تجاری ارائه شود. اگر تصمیم به راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید دارید، باید حداقل 25 درصد از سهام کسب‌وکار را در اختیار داشته باشید و خودتان آن را مدیریت کنید.

اما اگر تصمیم به خرید بیزینس در کانادا دارید، باید حداقل 51 درصد از سهام کسب‌وکار مد نظر را در اختیار داشته باشید. کسب‌وکار مورد نظر شما برای خرید باید حداقل پنج سال گذشته را قبل از درخواست شما فعال بوده باشد.

درنهایت، باید امتیازات کافی را در سیستم نمره‌دهی سرمایه گذاری در کبک کانادا به دست آورید. در این سیستم، برای هر عامل و معیار، امتیازی به شما تعلق می‌گیرد و به حداقل 51 امتیاز از 95 امتیاز نیاز دارید. همچنین باید گواهی یادگیری در مورد ارزش‌های دموکراتیک کبک را دریافت کنید. اعضای خانواده همراه شما نیز باید این گواهینامه را دریافت کنند.

برنامه خوداشتغالی کبک

افراد متقاضی برنامه خود اشتغالی در کانادا در استان کبک می‌توانند با حداقل سرمایه 25 هزار دلار یا 50 هزار دلار کانادا به کبک نقل‌مکان کنند. این سرمایه باید در یک موسسه مالی واقع در منطقه مد نظر شما برای شروع تجارت یا حرفه سپرده‌گذاری شود. ضمنا دارایی خالص شما برای نامزدی در این برنامه باید به حداقل 100 هزار دلار کانادا برسد.

در عین حال، باید حداقل دو سال تجربه خوداشتغالی در حرفه یا شغل مد نظر خود برای راه‌اندازی در کبک را داشته باشید. همچنین برای رسیدن به حداقل فاکتورها و معیارهای لازم باید 63 امتیاز از 107 امتیاز را در سیستم نمره‌دهی مهاجرت کانادا به دست آورید. برای کسب امتیاز بیشتر، می‌توانید همسر خود را هم در درخواست بگنجانید که در این حالت، حداقل امتیاز به 70 از 120 امتیاز می‌رسد.

در ضمن باید نشان دهید که دانش شما از زبان فرانسوی به حد کافی است. درنهایت، مانند سایر برنامه‌های سرمایه گذاری در کبک کانادا باید گواهی یادگیری در مورد ارزش‌های دموکراتیک کبک را به همراه اعضای خانواده متقاضی مهاجرت خود دریافت کنید.

شرایط سرمایه گذاری در کبک

برای مهاجرت به کبک به عنوان سرمایه‌گذار و واجد شرایط بودن برای برنامه سرمایه گذاری، باید شرایط زیر را داشته باشید.

1. قصد اقامت در کبک

شما باید قصد اقامت دائم در کبک را داشته باشید.

2. حداقل دارایی خالص

دارایی خالص شما باید حداقل 2,000,000 دلار کانادا باشد. این دارایی خالص می‌تواند بین شما و همسر قانونی که شما را در مهاجرت به کبک همراهی می‌کند، مشترک باشد. همچنین باید بتوانید قانونی بودن منشا انباشت دارایی خالص خود را نشان دهید. اگر کمتر از 6 ماه قبل از ارسال درخواست خود پول اضافه به دست آورده‌اید، نمی‌توانید آن را جزء دارایی خالص خود لحاظ کنید.

3. تجربه مدیریت

شما برای موفقیت در طرح سرمایه گذاری در کبک کانادا به حداقل دو سال سابقه مدیریت نیاز دارید. این تجربه باید در پنج سال قبل از ارسال درخواست شما به دست آمده باشد. تجربه مدیریت شما باید شامل موارد زیر باشد.

  • برنامه‌ریزی

  • مدیریت

  • کنترل منابع مالی

  • کنترل منابع انسانی

همچنین نباید تجربه خود را از طریق دوره کارآموزی، یک دوره آموزشی یا تخصص منتهی به دیپلم به دست آورده باشید.

4. انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری

شما به یک قرارداد سرمایه‌گذاری با یک واسطه مالی، اعم از یک کارگزار سرمایه‌گذاری یا یک شرکت معتمد نیاز دارید. این قرارداد باید با وزارت مهاجرت کانادا، به فرانسوی: de la Francisation et de l'Intégration و به انگلیسی: IQ Immigrants investisseurs Inc امضا شود.

5. سرمایه‌گذاری پنج ساله

سرمایه گذاری در کبک کانادا باید به مدت پنج سال و به مبلغ یک میلیون و 200 هزار دلار کانادا انجام شود. این سرمایه‌گذاری باید به تایید وزارت مهاجرت کانادا و دولت کبک برسد. در پایان دوره پنج ساله سرمایه‌گذاری، واسطه مالی مبلغ یک میلیون و 200 هزار دلار کانادا را بدون بهره و در مدت 30 روز به شما بازپرداخت می‌کند. با این حال، اگر تصمیم به تامین مالی سرمایه‌گذاری خود داشته باشید، ممکن است مبلغ بازپرداخت متفاوت باشد.

6. کسب امتیاز کافی

شما باید حداقل 40 امتیاز از 89 امتیاز را در سیستم امتیازدهی مهاجرت کانادا کسب کنید. این امتیاز به صورت حداقلی است و هرچقدر امتیازات شما بیشتر باشند، شانس پذیرش شما افزایش خواهد یافت.

7. گواهی آموزش ارزش‌های دموکراتیک کانادا

هنگامی که پرونده شما تایید شد، درخواستی برای دریافت گواهی یادگیری در مورد ارزش‌های دموکراتیک کانادا و کبک دریافت خواهید کرد. پس از دریافت این درخواست، حداکثر 60 روز فرصت دارید تا گواهینامه خود را دریافت کنید.

اعضای خانواده همراه شما ازجمله همسر و فرزندان تحت تکفل 18 سال یا بیشتر شما نیز باید این گواهینامه را دریافت کنند. اگر شما و خانواده‌تان قبلا این گواهینامه را دریافت کرده باشید، از این مرحله معاف خواهید شد.

8. مهارت‌های زبانی

برای شرکت در طرح سرمایه گذاری در کبک کانادا باید دانش و مهارت خود در زبان فرانسوی یا انگلیسی را نشان دهید. این کار از طریق ارائه گواهی نتایج آزمون یا مدارک زبان پذیرفته شده توسط وزارت مهاجرت کانادا صورت می‌گیرد. نتایج آزمون زبان باید کمتر از دو سال قبل از زمان درخواست اخذ شده باشد.

ممکن است از شما برای حضور در یک مصاحبه دعوت شود تا سطح زبان فرانسه یا انگلیسی شفاهی شما مورد ارزیابی قرار گیرد. اگر نتایج آزمون یا مدرک تحصیلی خود در زبان فرانسوی یا انگلیسی را ارسال نکنید، برای این معیارها امتیازی دریافت نخواهید کرد.

9. مصاحبه

ممکن است لازم باشد در مصاحبه‌ای با یک مشاور منتخب از وزارت مهاجرت کانادا شرکت کنید. در این مصاحبه، صحت اطلاعات ارائه شده در درخواست شما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مدارک لازم برای سرمایه گذاری در کبک

افراد یا مشاغل به منظور سرمایه گذاری در کبک کانادا به چندین سند و مدرک نیاز دارند. ارائه این اسناد برای انطباق با مقررات قانونی و اداری تعیین شده توسط دولت کانادا و تضمین قانونی بودن و مشروعیت سرمایه‌گذاری‌ها ضروری است.

1. پاسپورت معتبر

پاسپورت معتبر اولین مدرک مورد نیاز شما خواهد بود که هویت و ملیت سرمایه‌گذار را تایید می‌کند.

2. ویزای تجاری

ویزای تجاری معتبر یا مجوز اقامت کانادا برای سرمایه‌گذاران خارجی مورد نیاز است. این سند به افراد یا مشاغل خارجی اجازه اقامت و انجام فعالیت‌های سرمایه گذاری در کبک را می‌دهد.

3. طرح کسب‌وکار

طرح کسب‌وکار یک سند ضروری است که اهداف، استراتژی‌ها و نتایج مورد انتظار سرمایه‌گذار را به نمایش می‌گذارد. این طرح، افق سرمایه‌گذاری را ترسیم می‌کند و برنامه عملی برای اجرای آن را ارائه می‌دهد.

4. اسناد توان مالی

اسناد مالی مانند صورت‌حساب‌های بانک برای نشان دادن توان و ثبات مالی سرمایه‌گذار جهت پوشش ظرفیت سرمایه‌گذاری مورد نیاز هستند.

5. شماره شرکت

شماره شرکت معتبر کبک (NEQ)، یکی دیگر از اسناد ضروری برای سرمایه گذاری در کبک کانادا به شمار می‌رود. این شماره برای شناسایی سرمایه‌گذار و ثبت کسب‌وکار توسط دولت کبک ضروری است و برای مقاصد مالیاتی استفاده می‌شود.

6. گواهی عدم سوء پیشینه

ممکن است برای تایید پیشینه سرمایه‌گذار نیاز به اخذ گواهی عدم سوء پیشینه یا گواهی ترخیص پلیس در کشور مبدا باشد. این سند به معنای عدم حضور سرمایه‌گذار در هیچ‌گونه فعالیت مجرمانه است و به اعتماد و شفافیت در فرآیند سرمایه‌گذاری کمک می‌کند.

7. اسناد پروژه سرمایه‌گذاری

اسناد مربوط به خود پروژه سرمایه‌گذاری نیز باید ارائه شوند. این اسناد شامل قراردادها یا هر سند قانونی و مرتبط دیگری است که شرایط و ضوابط سرمایه‌گذاری را مشخص می‌کنند. اسناد پروژه سرمایه‌گذاری حاوی اطلاعاتی در مورد سرمایه‌گذاری پیشنهادی، مزایای آن و حقوق و تعهدات سرمایه‌گذار خواهد بود.

8. اسناد مالیاتی

برای سرمایه گذاری در کبک کانادا به کامل بودن اسناد مالیاتی نیاز دارید. ارائه اسناد مربوط به پرداخت مالیات مانند اظهارنامه مالیاتی و صورت‌های مالی نیز برای ارزیابی وضعیت مالی سرمایه‌گذار ضرورت دارد. این اسناد به تعیین وضعیت مالیاتی سرمایه‌گذار و اطمینان از تبعیت او نسبت به قوانین مالیاتی کبک خواهند انجامید.

9. وکالت قانونی

اگر سرمایه‌گذار از وکیل یا هر نماینده قانونی دیگری برای مدیریت فرآیند سرمایه‌گذاری استفاده می‌کند، ارائه اسناد وکالت قانونی لازم خواهد بود. این اسناد به نماینده قانونی فرد اجازه می‌دهند از طرف او در کانادا عمل کند.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در کبک

در این بخش، به مزایا و معایب سرمایه گذاری در کبک کانادا اشاره خواهیم کرد.

مزایا

  • سرمایه‌گذاری بدون ریسک: سرمایه‌گذاری یک میلیون و 200 هزار دلاری شما در کانادا توسط دولت کبک تضمین می‌شود و پس از پنج سال به طور کامل بازگردانده خواهد شد.

  • سرمایه‌گذاری غیرفعال: پس از انجام سرمایه‌گذاری به انجام هیچ نقش مدیریتی و فعالی نیاز ندارید.

  • خانواده شامل درخواست: همه اعضای مستقیم خانواده داوطلب (همسر و فرزندان تحت تکفل) در درخواست گنجانده می‌شوند و دارای وضعیت اقامتی مشابه با نامزد اصلی خواهند بود.

  • مزایای وضعیت اقامت دائم: از مزایای مشابه با کانادایی‌ها مانند درمان همگانی، آموزش عمومی رایگان، دسترسی به دانشگاه‌های درجه یک و غیره بهره‌مند خواهید شد.

معایب

  • نیاز مالی بالا: متقاضیان باید حداقل دو میلیون دلار کانادا دارایی خالص داشته باشند و 1.2 میلیون دلار کانادا سرمایه‌گذاری کنند. بنابراین شرکت در این برنامه به طور قابل توجهی بالاتر از سایر برنامه‌های مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در کانادا است.

  • عدم شفافیت و پتانسیل سوء استفاده: نگرانی‌هایی در مورد مشروعیت برخی سرمایه‌گذاری‌های انجام شده از طریق این برنامه و همچنین اتهاماتی مانند فساد، تقلب و پولشویی به سرمایه‌گذاران مطرح شده‌اند.

  • محدوده جغرافیایی محدود: اگرچه این برنامه به متقاضیان موفق اجازه می‌دهد در هر نقطه از کانادا مستقر شوند، اما اکثر سرمایه‌گذاران به دلیل الزامات و ترجیحات برنامه معمولا مجبور به اقامت در کبک خواهند بود.

هزینه های لازم برای سرمایه گذاری در کبک

پرداخت هزینه‌های لازم برای سرمایه گذاری در کبک کانادا باید همراه با فرم‌ها و مدارک مورد نیاز باشد. هزینه‌های بررسی درخواست برای اقامت دائم از یکم ژانویه 2023 به اجرا در آمده‌اند. توجه داشته باشید که هزینه‌ها در تاریخ یکم ژانویه هر سال تعدیل می‌شوند.

  • متقاضی اصلی: 16.874 دلار

  • همسر یا شوهر متقاضی اصلی: 0 دلار

  • هر فرزند وابسته: 0 دلار

هزینه‌ها باید تمام و کمال توسط شما یا شخص ثالث پرداخت شوند. توجه داشته باشید که این هزینه‌ها حتی در صورت رد درخواست شما نیز قابل استرداد نخواهند بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: