April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
فروش ۵۱ هزار میلیارد حق بیمه تولیدی در پنج ماه نشان می‌دهد
کد خبر: ۴۰۱۴۹۰
۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
فروش ۵۱ هزار میلیارد حق بیمه تولیدی در پنج ماه نشان می‌دهد که بیمه کوثر توانسته در بازار داغ رقابت به رکود قابل توجهی دست یابد.

رکوردزنی بیمه کوثر در بازار داغ رقابت

اقتصاد در بخش‌های گوناگونی تعریف می‌شود، اما چالش‌های مرتبط با این بخشها، مبحثی تحت عنوان ریسک را مطرح می‌کند. امروزه هر شغل، سرمایه گذاری یا بنگاه اقتصادی، با مشکلات خاص خودش رو به رو است و برای آنکه بتوان این مشکلات را مدیریت یا از کنار آن‌ها با کمترین چالش عبور کرد، نیازمند مدیریت ریسک هستیم که بار مدیریت ریسک بر دوش شرکت‌های بیمه قرار دارد.

افزایش شرکت‌های بیمه

در گذشته شرکت‌های بیمه انگشت شمار بود، اما امروزه بیش از ۳۰ شرکت بیمه به ارایه خدمات متنوع می‌پردازند و همین کثرت شرکت‌های بیمه، عملکرد مثبت یا منفی آن‌ها را تشریح می‌کند. این در شرایطی است که رییس کل بیمه مرکزی اعلام کرده بزودی به شرکت‌های بیمه دیگری مجوز فعالیت داده خواهد شد.

اهمیت رضایت مشتریان

در اقتصاد کنونی نکته بسیار مهمی تحت عنوان رقابت مطرح است. هر چقدر تعداد شرکت‌ها یا بنگاه‌هایی که تولید می‌کنند یا خدمات ارایه می‌دهند، بیشتر باشد، رضایت مشتریان در صدر قرار می‌گیرد. شرایط گذشته نشان داده انحصار همواره به نفع ارایه دهنده خدمات یا تولیدکننده بوده و در این بین مصرف کننده، زیان دیده اصلی است.

بازار داغ رقابت بیمه

تعداد بسیار شرکت‌های بیمه در کنار خبر صدور مجوز برای شرکت‌های جدید، این هشدار را می‌دهد که شرکت‌های بیمه باید با جدیت و تلاش بیشتری در خدمات رسانی گام بردارند تا در عرصه رقابت، نه تنها بتوانند گلیم خود را از اب بیرون بکشند، بلکه گام‌های توسعه و پیشرفت را نیز بردارند. تحقق این مهم به مدیرانی کارآمد و مسلط به حوزه بیمه نیاز دارد.

 

بیشتر بخوانید:

بیمه های کوثر سمنان زیر تیغ نقد و بررسی



رشد ۶۷ درصدی بیمه کوثر

برای آنکه بتوانیم عملکرد شرکت‌های بیمه را مورد بررسی، مقایسه و نقد قرار دهیم، نیازمند مستنداتی هستیم که متکی بر آمار‌های دقیق باشد. در این بین شرکت بیمه کوثر آمار‌هایی ارایه کرده که بیانگر حضور پرقدرت در عرصه بیمه است. بیمه کوثر اعلام کرده در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۲ با حدود ۶۷ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به فروش ۵۱ هزار و ۳۷۶ میلیارد ریال رسیده است. معاون برنامه ریزی و نوآوری شرکت اعلام کرده که این تولید حق بیمه با ترکیب فروش ۸۴.۱ درصدی در رشته‌های غیر زندگی و ۱۵.۹ درصدی در رشته زندگی محقق شده و فروش رشته عمر و سرمایه گذاری در پنج ماهه سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته ۴۹ درصد رشد داشته است.

رکورد زنی‌های ویژه

فروش بیمه در رشته‌های معمول همچون خودرو یک امر عادی است، اما هنگامی که مسعود طاهری وسیه سری اعلام می‌کند در طی این دوره رشته‌های کشتی، هواپیما، انرژی و درمان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشترین درصد فروش را میان رشته‌های بیمه‌ای داشته، نشان می‌دهد که بیمه کوثر در زمینه ریسک‌های حساس، گام‌های موثرتری برداشته و توانسته نیاز کشور به این بخش از بیمه را مرتفع کند.

اثبات برادری با خسارت پردازی

یکی از جدی‌ترین چالش‌هایی که همواره مورد انتقاد خریداران بیمه قرار می‌گیرد، تاخیر و بی توجهی به تعهدات است، اما آمار‌هایی که معاون برنامه ریزی و نوآوری شرکت بیمه کوثر ارایه کرده، نشان می‌دهد که بیمه کوثر پس از فروش بیمه نیز در کنار خریداران بیمه مانده است. طاهری وسیه‌سری با بیان اینکه بیمه کوثر با ثبت نسبت خسارت ۵۳ درصد در پنج ماهه ۱۴۰۲، مبلغ ۲۷ هزار و ۲۰۵ میلیارد ریال خسارت به بیمه گذاران پرداخت کرده، گفت: در این بخش، سهم رشته‌های غیر زندگی ۸۸.۲ درصد و بیمه‌های زندگی ۱۱.۸ درصد از کل خسارت‌های پرداختی بوده است. وی افزود: با اتخاذ ترکیب مناسب فروش و مدیریت ریسک و با همت و تلاش معاونین، مدیران و کارکنان در ستاد و سرپرستی‌ها و نیز نمایندگان حقیقی و حقوقی این عملکرد تحقق یافته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: