April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۱۵۴۰
۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰
0
رسانه ملی برای پوشش مراسم اربعین بیش از ۱۰۰ برنامه محتوایی تولید کرده است، که از ۱۶۵ شبکه رادیویی و تلویزیونی، استانی و برون‌مرزی پخش می‌شود.

برپایی خیمه سیدالشهدا (ع) در شبکه‌های صداوسیما

صدای قدم‌های آهسته می‌آید. صدای پای زائرانی می‌آید، که زندگی‌شان را کول کرده و چند صباحی خستگی راه را به جان خریده و به دیدار اربابشان حسین (ع) می‌روند. مرز‌ها آنجا کنار می‌رود و ایرانی و عراقی و پیر و جوان و سفید پوست و سیاه پوست و ... معنا ندارد و هرکس به اندازه کرمش برای خدمت به امام حسین (ع) و اهل بیتش (ع) پا پیش می‌گذارد و خلوص و تقوای عمل را سرمشق زندگی می‌کند.

صدای پای زائران زیادی به گوش می‌رسد. ایرانیانی که در سال ۱۳۸۹ تعدادشان به کمتر از ۵۰ هزار نفر می‌رسید، حال با جمعیت چند میلیونی روانه مرز عراق می‌شوند و به پابوس اربابشان حسین (ع) می‌روند.

امسال رسانه ملی برای پوشش مراسم پیاده‌روی اربعین بیش از ۱۰۰ برنامه محتوایی تولید کرده، که از ۱۶۵ شبکه رادیویی و تلویزیونی، ملی، استانی و برون‌مرزی پخش می‌شود.

در معاونت سیمای رسانه ملی برنامه‌هایی مانند «کوی محبت»، «در مسیر حسین»، «طریق»، «لشکر حسینی»، «در آستان خورشید»، «موکب کلمات»، «تکیه»، «نشان ارادت»، «ضیافت دوست» و «فصل باران» و در معاونت صدا برنامه‌هایی مانند «به عشق حسین»، «از برکت حسین»، «حسینیه ایران»، «به افق نور»، «مسیرعاشقی»، «عشق یعنی به تو رسیدن»، «با کاروان اربعین»، «کنارقدم‌های جابر»، «ملت امام حسین»، «تداوم عاشقی»، «موکب پهلوانان حسینی»، «عمود اخر»، «اربعین خورشید»، «برمدار عشق»، «تکیه اربعین» و «دل و دلدار» پخش خواهد شد.

معاونت برون‌مرزی رسانه ملی با پخش ۳۵ زبان برنامه‌های متنوعی را در دستور کار خود قرار داده و مراکز استان‌ها برنامه‌های شاخصی را مانند «حسینیه از مرکز مازندران»، «مسیرعاشقی مرکز کهکیلویه و بویراحمد»، «مرثیه آفتاب مرکز خراسان جنوبی»، «الی اصحاب الحسین مرکز اصفهان» و «حسین عاشق لری مرکز اردبیل» تدارک دیده است.

معاونت فضای مجازی صداوسیما پویش «راوی اربعین» را برای همه پیامرسان‌های داخلی طراحی کرده است. هر زائر می‌تواند به عنوان یک راوی، مشاهدات، تجربیات و شور و شعور حسینی را از طریق این پویش به اشتراک بگذارد.

رسانه ملی برای این حجم از پوشش رسانه‌ای به زیر ساخت‌های رسانه‌ای در خاک عراق نیاز دارد، که این زیر ساخت‌ها از داخل مرز‌های شرقی عراق گرفته تا مسیر‌های سیزده‌گانه منتهی به کربلا و بین‌الحرمین از قبل مهیا شده و هر سال استفاده می‌شود.

امسال برای اولین‌بار با مجوز رسمی وزارت اتصالات کشور عراق فرستنده رادیو در نجف و کربلا راه‌اندازی شد و زائران می‌توانند رادیو اربعین را در کربلا از موج ۹۰.۹ مگاهرتز و در نجف یعنی ابتدای مسیر پیاده‌روی از موج ۹۰.۵ بشنوند.

معاونت صدای رسانه ملی برای اربعین ۱۴۰۲ پیش‌بینی کرده، که شبکه‌های رادیویی ۱۶۰ برنامه در قالب ۱۴۱۷ عنوان به میزان ۱۲۱۸ ساعت برنامه تولید و پخش کنند.

رادیو اربعین هم با هدف پوشش رویداد راهپیمایی اربعین، پیگیری مطالبات زائران و کمک به بالا بردن شعور و معرفت حسینی به صورت ۲۴ ساعته به تولید و پخش برنامه اقدام می‌کند و پیش‌بینی می‌شود ۳۶۰ برنامه در قالب ۱۲ عنوان به میزان ۷۲۰ ساعت تولید و پخش شود.

به طور کلی رسانه ملی برای پوشش همه جانبه راهپیمایی اربعین سه راهبرد کلان پیش‌بینی کرده، که نخستین و مهمترین آن اطلاع رسانی جامع و کامل، میدانی و چند لایه است. دومین راهبرد آگاهی‌بخشی به زائران و سومین راهبرد تبلیغ و تبیین درست و دقیق فلسفه و چرایی پیاده‌روی اربعین است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: