April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۱۵۴۸
۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
0

هر کسب و کار یا شرکتی برای شروع فعالیت خود نیاز به جذب و استخدام افراد مختلف دارد. شما نیز ممکن است حداقل یکبار به‏دنبال موقعیت شغلی و یا به‏عنوان کارفرما به‏دنبال فردی شایسته بوده‏اید. جذب و استخدام شامل فرایندی تخصصی است که حاصل آن جذب سرمایه انسانی برای سازمان می باشد.

درواقع استخدام، یکی از تصمیمات مهم سازمان‌ها است که می‌تواند مسیری روشن از پیشرفت و سربلندی را برای آنان رقم بزند. فرآیند استخدام در سازمان‌ها هیچ وقت از بین نمی‎رود و همزمان با توسعه سازمانها پست های سازمانی شکل می گیرند و همچنین عدم توجه در نگهداشت نیروی انسانی باعث خروج پرسنل و ایجاد هزینه های گردش منابع انسانی می باشد. اگر می‎خواهید درباره جذب افراد شایسته و کاهش هزینه‎ های گردش منابع انسانی اطلاعاتی را کسب کنید تا پایان با ما همراه باشید.

مدیریت منابع انسانی چیست؟

مدیریت منابع انسانی فرآیند کار کردن با افراد است به نحوی که باعث رشد فرد و سازمانشان شود. این فرآیند شامل جذب و استخدام، توسعه نیروی انسانی ، جبران خدمات، ایجاد انگیزه ، نگهداشت نیروی انسانی ، ارزیابی عملکرد است. در واقع برای تعریف مفهومی‌تر از وظیفه واحد منابع انسانی می توان گفت: مدیریت منابع انسانی در افق زمانی بلند مدت ، با کمترین هزینه حداکثر کارایی را از کارکنان در راستای اهداف استراتژیک سازمان ، کسب نماید.

فرایند جذب و استخدام نیروی انسانی

فرآیند جذب و استخدام نیروی انسانی با نیاز سنجی یا اعلام نیاز واحدها شروع می شود و در واقع آغاز فرایندی مهم و تخصصی است که برای سازمان سرنوشت ساز می باشد چه شرکت هایی که با انتخاب های ناصحیح کارکنان متحمل هزینه های سنگین شده اند و چه انتخاب های تخصصی و شایسته ای که باعث به ثمر رسیدن ایده ها و اهداف در سازمانها شده است . سامانه جذب باما دستیار سازمانها در جذب و استخدام افراد شایسته می باشد و با اجرای فرایند تخصصی جذب و استخدام که موفق به دریافت تائیدیه از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به عنوان شرکت خلاق گردید باعث کاهش هزینه های گردش نیروی انسانی می شود.

فرآیند تخصصی جذب و استخدام در سامانه جذب باما چگونه اجرا می شود ؟

فرایند تخصصی جذب و استخدام در سامانه جذب با ما ، برای دو گروه کارفرمایان و کارجویان به شیوه زیر اجرا می گردد.

  • ثبت درخواست نیروی شایسته توسط کارفرما
  • مطالعه سازمان توسط تیم تخصصی سامانه جذب باما و آشنایی با نظام ارزشی و آئین نامه های سازمان
  • مصاحبه با مدیران ارشد و میانی سازمان با هدف شناخت سبک مدیریت و نوع نگرش آنان
  • بررسی بانک کارجویان ( ثبت رزومه توسط کارجو ، غربال رزومه ها و دعوت به مصاحبه
  • مصاحبه توسط کمیته جذب متشکل از روانشناسان و متخصصان حوزه منابع انسانی
  • اجرا و تفسیر آزمونهای روانشناختی ویژه استخدام
  • مشاوره و توسعه نقاط قابل بهبود
  • معرفی کارجو به سازمان همراه با ارائه شناسنامه تحلیل روانشناختی، شامل اطلاعات کامل فردی ، تحصیلی ، سوابق کاری ، پزشکی ، روحی و شخصیتی می باشد که با هدف استفاده بهتر از پتانسیل افراد متناسب با توانایی ، روحیات ، تیپ شخصیتی و جایگاه شغلی و همچنین برنامه ریزی جهت نگهداشت ، ایجاد سیستم انگیزشی مناسب و توسعه نیروی انسانی و جانشین پروری اطلاعات کامل و مفیدی در اختیار کارفرما قرار داده می شود.

اهمیت حفظ و نگهداشت نیروی انسانی

حفظ و نگهداشت منابع انسانی در موفقیت سازمان نقش بسیار مهمی دارد. شما می‏توانید با سامانه جذب با ما درجذب افراد شایسته و نگهداشت نیروی انسانی موفق تر عمل کنید و هزینه های گردش منابع انسانی را کاهش دهید. برخی از هزینه های گردش منابع انسانی به شرح زیر است:

دانش از دسته رفته

اگر کارمندانی که متخصص و باتجربه هستند سازمان را ترک کنند، دانش آن‎ها با این افراد از سازمان خارج می‏شود. بنابراین وقتی کارمندان نتوانند دانش سازمانی خود را به همتایان خود انتقال دهند، مهارت یا اطلاعات ‏‏آن‏ها از بین می‎رود، در واقع سرمایه سازمان همراه با کارمند از سازمان خروج می کند.

هزینه ‏های بالای جذب و استخدام

گردش نیروی انسانی برای سازمان‏ها بسیار پرهزینه است، زیرا سازمان باید مراحل استخدام را برای کارمندان جدید از ابتدا شروع کند که این مراحل شامل هزینه مصاحبه، جذب ، استخدام و آموزش کارمندان جدید است.

موانع بهره ‏وری

جابه جایی کارمندان باعث می‎شود، برای مدت کوتاهی یک موقعیت شغلی خالی باقی بماند و ساعت‎ها کار انباشته شود. بنابراین اگر سایر کارمندان، مجبور به انجام کارهای انباشته شده این موقعیت خالی شوند، بهره‌وری کلی سازمان به‏میزان قابل توجهی کاهش می‎یابد. همچنین زمان زیادی طول خواهد کشید تا با استخدام یک فرد جدید سازمان به‏حداکثر سطح بهره‎وری برسد. طبق تحقیقات انجام گرفته درصورت رضایت شغلی فرد استخدام شده، دستیابی به سطح بهره‏وری ، ممکن است یک تا دو سال طول بکشد.

چه روش‏هایی برای کاهش هزینه‌ های استخدام وجود دارد؟

در گذشته یکی از مهم‏ترین نگرانی‎های هر فردی کسب یک شغل مناسب بادرآمد خوب بود. اما امروزه این سازمان‎ها هستند که به‏دنبال یافتن افراد شایسته هستند، زیرا سرمایه انسانی عامل موفقیت در دنیای کسب و کار است. در دنیای کسب و کار رقابت برسر جذب و نگهداشت استعدادها است.

اگر می‏خواهید استخدام یک فرد در سازمان یا شرکت کمترین هزینه را برای شما داشته باشد، 

سامانه جذب باما ، یکی از سایت‏های بسیار معتبر در زمینه جذب و استخدام افراد شایسته است. این مجموعه باتوجه به نیاز اعلام شده توسط شرکت یا سازمان‏ها ضمن مطالعه و شناخت ارزش‏ها و آشنایی با آئین نامه های جذب و استخدام سازمان مربوطه، افراد شایسته که دانش و مهارت‏های کافی متناسب باشغل مورد نیاز را دارند با تایید سلامت روان و تناسب شغل با تیپ شخصیتی و روحیات فرد را به شرکت یا سازمان‏های مختلف معرفی می‏کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: