April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۱۵۵۸
۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
0
مخترع گلستانی و عضو تیم ملی اختراعات ایران، با ارائه شیر کنترل سطح تلفیقی موفق به کسب مقام دوم مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری سوئیس ۲۰۲۳ شد.

کسب مقام دوم مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری توسط مخترع گلستانی

احمد یازرلو، مخترع گلستانی و عضو تیم ملی اختراعات ایران، با اختراع شیر کنترل سطح تلفیقی توانسته در مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری سوئیس ۲۰۲۳ مقام دوم را کسب کند.

وی گفت: اختراع شیر کنترل سطح تلفیقی، در زمینه فنی عمران و زیرشاخه آب و فاضلاب و یا مکانیک و زیرشاخه هیدرولیک می‌باشد. این اختراع به منظور جلوگیری از سرریز نمودن سیالات در داخل مخازن، بدون ایجاد ضربه قوچ (water hammer) با قابلیت اطمینان بالا در قطع و وصل ورودی آب به مخزن به روش کاملا مکانیکی و با هزینه بسیار پایین در مقابل روش‌های متعارف هیدرولیکی می‌باشد که می‌تواند در هر دبی و سایز لوله‌ای نصب گردد.

این مخترع ادامه داد: اساس راه حل ارائه شده در این دستگاه بر اساس نیروی شناوری گوی (توپی) و مدل قطع و وصل گلوب و کاملا مکانیکی-هیدرولیکی عمل میکند. کاربرد این اختراع در مخازن تنبی، فلزی و یا کامپوزیت نگهداری سیالات (آب، نفت، بنزین و ...) در مخازن آب شرکت‌های آب و فاضلاب و یا مخازن سوخت شرکت نفت می‌باشد که برخلاف شیر‌های کنترلی موجود که با هزینه بالا و تجهیزات جانبی گران قیمت در خارج از مخازن و بر روی لوله‌ی ورودی به مخزن نصب می‌گردد، این مدل شیر به صورت مکانیکی و در داخل مخزن نصب میگردد که ضمن هزینه‌های اولیه‌ی پایین، هیچگونه هزینه‌ی نگهداری و یا تعمیرات ندارد.

احمد یازرلو ثبت چند اختراع، کسب سه مقام دوم در مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری، و عضویت در فدراسیون انجمن مخترعان جهان (IFIA) را در کارنامه خود دارد.

کسب مقام دوم مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری توسط مخترع گلستانی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: