کد خبر: ۴۰۱۵۶۴
۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
0
یک هسته فناور در مرکز رشد پارک فناوری پردیس موفق شد با تولید تجهیزات متنوع، سبدی از محصولات خانه هوشمند را تولید و به بازار عرضه کند.

ساخت سبدی از محصولات خانه هوشمند به همت فناوران ایرانی

خانه هوشمند (ساختمان هوشمند) یا Smart Home مجموعه ابزار‌هایی است که به کمک آن فرد کنترل برخی وسایل برقی و مکانیکی موجود در خانه خود را به عهده هوش مصنوعی می‌گذارد تا علاوه بر کاهش هزینه‌های مصرف انرژی، افزایش ایمنی و آسایش تامین شود.

فناوری خانه هوشمند بر اساس اصل اینترنت اشیا (IoT) عمل می‌کند. این یک مفهوم جدید است که به دستگاه‌هایی اشاره دارد که به شکل «شبکه» به یکدیگر متصل شده و قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر برای انجام وظایف هستند.

اکنون یک مجموعه فناور در مرکز رشد پارک فناوری پردیس توانست با تولید سبدی از محصولات در راستای هوشمندسازی ساختمان‌های مسکونی و مجموعه‌های صنعتی و کشاورزی گام بردارد.

محمدصادق قدس محمدی، مدیر اجرایی هسته فناور خانه هوشمند‌ای ام سی (AMC) به ایده پردازی تولید سبد محصولات خانه هوشند در دوران تحصیل خود اشاره کرد و گفت: با یکی از دوستان در زمان دانشگاه، این ایده را داشتیم و از همان زمان و باوجود همه مشکلاتی که داشتیم، تلاش کردیم تا این ایده عملیاتی شود. تا اینکه به طور جدی از سال ۱۳۹۶ ساخت و تولید سیستم‌های خانه هوشمند بی ام سی (BMS) را آغاز کردیم.

وی افزود: ساخت انواع کنترلر ماژول‌های ورودی و خروجی ساختمان، سیستم نمایشگر لمسی، و حسگر‌های دما، رطوبت و گاز و عملگر‌های مرتبط از برنامه‌های ما بود. در کنار آن نیز با طراحی و تولید سخت افزار و برنامه نویسی و سیستم پیکربندی گرافیکی سبد کاملی از محصولات خانه هوشمند را ارائه کرده ایم.

این فناور ادامه داد: ما در مجموعه با توجه به دانش فنی موجود، طراحی و اجرای اتوماسیون‌های هوشمند صنعتی و سیستم‌های کنترل، مانیتور و پایش از راه دور برای هر وسیله‌ای که قابلیت کنترل داشته باشد را در فضا‌های مختلف از جمله فضا‌های صنعتی، تأسیساتی، دام و طیور، کشاورزی و مدیریت آب انجام داده ایم. به طوری که از طریق اینترنت قابلیت مدیریت و کنترل سامانه‌های اتوماسیون وجود داشته باشد.

قدس محمدی یکی از چالش‌های موجود در این زمینه را تفاوت بازار و آموزش‌های آکادمیک برشمرد و افزود: در طراحی سامانه‌های مختلف، شرایط ایده آل و آزمایشگاهی در نظر گرفته می‌شود، در حالی که ممکن است قطعات لازم برای ساخت و پیاده سازی این سیستم‌ها در بازار موجود نبوده یا کم یاب باشد؛ لذا طراحی خود را با توجه به موجودی بازار کشور انجام دادیم.

وی افزود: از طرفی سیستم‌های این مجموعه به گونه‌ای ساده سازی و گرافیکی طراحی شده اند که هر کس آشنایی اندکی هم با وسایل الکترونیکی داشته باشد، بتواند با کمک راهنمای تصویری و متنی محصولات از آن‌ها استفاده کند.

مدیر اجرایی هسته فناور خانه هوشمند‌ای ام سی همچنین از تولید انواع حسگر‌های دما و رطوبت در این مجموعه خبر داد و یادآور شد: با استفاده از محصولات هوشمند علاوه بر صرفه جویی در انواع انرژی، عمر تجهیزات نیز افزایش می‌یابد. در واقع می‌توان با مدیریت مصرف انرژی هزینه‌های خانوار را نیز کاهش داد.

سیستم‌های امنیتی ضد سرقت و کنترل تردد ساختمان، سیستم‌های کنترل دسترسی، سیستم اعلام حریق و حسگر‌های پایش محیطی از جمله محصولات این هسته فناور است که قدس محمدی به آن‌ها اشاره کرد و گفت: محصولات این مجموعه در حال حاضر در بازار عرضه شده و مشتریان می‌توانند از این سبد محصول استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سیستم‌های این مجموعه مبتنی بر سیم کشی طراحی شده است و تلاش این مجموعه بر آن است تا در آینده نزدیک، محصولات این مجموعه با استفاده از پروتوکل‌های بی سیم توسعه یابد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: