April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
با حمایت گسترده و همه جانبه از کارآفرینان صورت گرفت
کد خبر: ۴۰۱۶۲۰
۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
مدیرعامل پتروشیمی نگین الماس (واقع در منطقه ویژه اقتصادی لامرد) با تاکید بر اینکه بهترین راهکار برای رونق اقتصاد، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است گفت: خوشبختانه منطقه ویژه اقتصادی لامرد توانسته نهایت بهره برداری را از ظرفیت بخش خصوصی داشته باشد.

رونق پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد

صمد کارگر در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با تاکید بر اینکه اقتصاد دولتی بیشترین لطمه را به اقتصاد کشور زده است گفت: بخش خصوصی به سرعت و به سادگی تصمیم گیری می‌کند، در جلسه هیات مدیره یک پروژه برآورد هزینه می‌شود و در صورتی که اعتبار آن وجود داشته باشد، به سرعت تخصیص می‌یابد و اجرایی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تصمیم گیری در بخش خصوصی با کمترین چالش رو به رو است گفت: اگر بخش خصوصی بخواهد مدیری را برکنار یا مدیر دیگری را جایگزین کند، این اقدام به سرعت در جلسه هیات مدیره به نتیجه میرسد و به این نیاز ندارد که از سوی فلان وزارتخانه اعمال نفوذ شود یا فلان نماینده مجلس نظر بدهد.

رئیس هیات مدیره پتروشیمی ستاره هرمز (واقع در منطقه ویژه اقتصادی لامرد) با تاکید براین که قدرت تصمیم گیری بخش خصوصی کمک می‌کند که بهترین نفرات بدون در نظر گرفتن لابی‌های دولتی که همواره مسئله‌ساز بوده، برای انجام امور برگزیده شود گفت: وقتی مدیریت توانمند بدون توجه به لابی انتخاب شود، بهره وری آن سازمان به بهترین نحو ممکن بالا می‌رود.

وی یکی از چالش‌های مدیریت دولتی را انباشت نیروی اضافی در شرکت‌ها و بخش‌های دولتی دانست و گفت: امروزه در تمامی بخش‌های دولتی با انباشت نیرو روبرو هستیم که بیشتر آن‌ها تحمیلی از سوی افراد صاحب نفوذ است، به نوعی که بار‌ها شاهد بوده ایم در بخشی که با ۲۰ نیرو می‌توان کار را انجام داد، تا۱۵۰ نیرو استخدام شده که باعث زیان دهی آن شرکت شده است.


کارگر با اشاره به اینکه بخش خصوصی از توان بالایی برخوردار نیست و نیاز به مساعدت دولت دارد گفت: برای احداث پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، مذاکرات گسترده‌ای با مدیران منطقه ویژه لامرد انجام دادیم و نهایت همکاری را به عمل آوردند.

 

بیشتر بخوانید:

نقش آفرینی ایمیدرو در رونق صنعت پتروشیمی


وی با تاکید بر اینکه زمین و زیرساخت مهترین چالش برای یک کارآفرین است گفت: خوشبختانه زمین و زیرساخت مناسب از سوی منطقه ویژه اقتصادی لامرد تعریف شده و کارفرمایانی که برای احداث پروژه به این منطقه می‌آیند، تنها نگران ساخت مجموعه خود هستند.

مدیرعامل پتروشیمی نگین الماس از همکاری جامع و کامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با بخش خصوصی خبر داد و گفت: اکنون هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد و تنها اندیشه، تولید و فروش محصولات پتروشیمی است.

کارگر با تاکید بر اینکه بخش خصوصی برای انجام هر اقدامی، هزینه و فایده را در نظر می‌گیرد گفت: بخش خصوصی از نظر سرعت نیز سریعترین راه را در پیش می‌گیرد.


وی با اعلام اینکه سوابق راه اندازی پتروشیمی‌های دولتی و خصوصی، نقش تعیین کننده مدیریت خصوصی را نشان می‌دهد گفت: امروزه پتروشیمی‌هایی که از سوی دولت راه اندازی شده، حداقل چهار تا پنج سال طول کشیده، در صورتی که پتروشیمی‌هایی که بخش خصوصی راه اندازی کرده، در کمتر از دو سال به بهره برداری رسیده و بخوبی فعال می‌شود.


مدیرعامل پتروشیمی نگین الماس با تاکید بر اینکه بخش خصوصی می‌داند که فرصت آزمون و خطا ندارد گفت: به عبارت بهتر بخش خصوصی یا کاری را آغاز نمی‌کند، یا اگر شروع کند، باید در کمترین زمان ممکن به تولید و بهره برداری برسد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: