April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۱۶۵۷
۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
0

گمانه زنی ها و شایعات در رابطه با آیفون ۱۵

اپل، هرساله، سری جدیدی از گوشی‌های هوشمند آیفون را معرفی و رونمایی می‌کند که به‌نوعی می‌توان آن را مهم‌ترین رویداد دنیای تلفن‌های همراه دانست.

در حالی که تنها چند هفته تا رونمایی از پرچمدار جدید گوشی آیفون باقی مانده است، شایعات درباره آیفون 15، به اوج خود رسیده است.

ممکن است رویای خرید آیفون 15 را در سر داشته و بخواهید با دریافت اعتبار آنلاین از فروشگاه‌های کالا قسطی نسبت به اخذ وام بدون ضامن اقدام کنید و یا فقط در مورد جدیدترین سری گوشی‌های آیفون، کنجکاو باشید.

در هرصورت، این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا به یک دید کلی درباره آیفون 15 برسید.

آیفون 15 در یک نگاه

اپل تا کمتر از دو هفته دیگر و در تاریخ سه‌شنبه 12 سپتامبر، به‌طور رسمی از خانواده جدید آیفون، شامل چهار مدل آیفون 15، آیفون 15 پلاس، آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرومکس، رونمایی خواهد کرد.

از میان آن‌ها، دو مدل دارای صفحه نمایش 6.1اینچی بوده و دو مدل دیگر، نمایشگری با اندازه 6.7 اینچ دارند. مقرون‌به‌صرفه‌ترین مدل در این سری، آیفون 15 معمولی خواهد بود که انتظار می‌رود با یک صفحه نمایش 6.1اینچی و دو دوربین در پشت گوشی، عرضه شود.

اگر بودجه خود را کمی افزایش دهید، آیفون 15 پلاس 6.7اینچی را نیز می‌توانید در میان گزینه‌های خود برای خرید، قرار دهید. این مدل، از نظر تعداد دوربین، مشابه آیفون 15 معمولی است؛ اما، باتری بزرگ‌تری دارد.

مدل‌های Pro و Pro Max نیز در دسترس خواهند بود که گران‌قیمت‌تر از مدل‌های معرفی‌شده هستند. هردوی این مدل‌ها از تراشه قدرت‌مند A17 Bionic برخوردار بوده و همانند نسل‌های پیشین خود، دارای همان سه دوربین باکیفیت در پشت گوشی هستند.

تاریخ عرضه آیفون 15

اپل، یک برنامه مدون برای رونمایی از سری جدید خانواده آیفون دارد که سال هاست تغییری نکرده است. رویداد معرفی جدیدترین پرچمدار آیفون، معمولاً در اوایل سپتامبر هرسال، اتفاق می‌افتد.  

به همین منوال، رویداد معرفی آیفون 15 نیز در روز سه‌شنبه، 12 سپتامبر 2023 از ساعت 10 صبح به‌وقت محلی برگزار و جمعه آینده، یعنی 22 سپتامبر، در فروشگاه‌ها برای خریداران عرضه می‌شود.

گمانه‌زنی‌ها در مورد قیمت آیفون 15

با وجود این که چیزهای زیادی در مورد ویژگی‌های اضافه‌شده به آیفون 15 می‌دانیم، هنوز قیمت دقیق آن برای هیچ‌کس مشخص نیست؛ با این حال، گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که اپل در حال برنامه‌ریزی برای افزایش قیمت مدل‌های Pro است. دلیل این افزایش قیمت نیز به‌کاررفتن پردازنده‌های جدیدتر و قدرت‌مندتر در آن‌ها است؛ اما، احتمالاً عوامل تاثیرگذار دیگری نیز خواهند بود.

نخستین گمانه‌زنی در مورد افزایش قیمت آیفون 15 پرو در ماه ژانویه توسط یک کاربر شناخته‌شده در میکروبلاگ چینی Weibo مطرح شد.

پیش‌بینی دوم در قالب گزارشی در ماه مارس انتشار یافت. این بار از منبعی با سابقه بسیار تثبیت‌شده‌تر، یعنی جف پو؛ تحلیل‌گر صنعت و عضو شرکت سرمایه‌گذاری بین‌المللی Haitong در هنگ‌کنگ که در گذشته نیز تعدادی پیش‌بینی درست داشته است.

در آن گزارش، Pu، افزایش قیمت را به‌سبب ارتقای سخت‌افزاری برای هردو مدل پرو پیش‌بینی کرد. قطعات گران‌قیمت به‌کاررفته در این مدل‌ها شامل قاب تیتانیومی جدید، تراشه A17 پیشرفته‌تر، رم با ظرفیت بیشتر و لنز زوم پریسکوپ در مدل Pro Max می‌شود.

در هرصورت، ظاهراً، اپل به فروش احتمالی آیفون 15 پرو، بسیار امیدوار است و پیش‌بینی می‌کند که پرفروش‌ترین مدل در این سری باشد.

شما می‌توانید با دریافت اعتبار آنلاین خرید گوشی قسطی نسبت به تهیه این سری از موبایل‌های آیفون، اقدام نمایید.

اسامی مورد انتظار آیفون 15

همه رسانه‌ها از سری آیفون‌های 2023 با عنوان «iPhone 15» یاد می‌کنند. این نام، به‌احتمال زیاد، نهایی خواهد بود؛ زیرا، اپل در چند سال اخیر از افزونه "S" به‌عنوان پسوند، استفاده نکرده است.

با این حال، بر سر یکی از مدل‌های این سری، کمی بحث‌وجدل وجود دارد. در سپتامبر 2022، مارک گورمن، یکی از برترین تحلیلگران حوزه تکنولوژی، گزارش داد که اپل در حال برنامه‌ریزی برای تغییر نام Pro Max و عرضه آن با عنوان "iPhone 15 Ultra" است. دلیل این تغییر نام، امکانات و ویژگی‌های جدید گنجانده‌شده در این مدل است.

با وجود همه شایعات درباره آیفون 15، انتظار داریم چهار نام آشنا را در آیفون سری 15 ببینیم.

پیش‌بینی می‌شود که اسامی به شرح زیر باشد:

  • آیفون 15
  • آیفون 15 پلاس
  • آیفون 15 پرو
  • آیفون 15 پرو مکس (ممکن است با نام آیفون 15 اولترا نیز عرضه شود)

گمانه زنی ها و شایعات در رابطه با آیفون ۱۵

گمانه‌زنی‌ها در مورد دوربین آیفون 15

تاکنون، چنین گفته شده است که مدل‌های آیفون 15 و 15 پلاس دارای دو دوربین پشتی خواهند بود؛ در حالی که مدل‌های پرو و ​​پرو مکس از مجموعه دوربین‌های باکیفیت سه‌گانه بهره می‌برند.

این، اولین باری است که از لنز پریسکوپ در گوشی‌های آیفون، استفاده می‌شود. طبیعتاً، این یک تغییر بنیادی در سیستم دوربین‌های آیفون خواهد بود؛ همچنین، شنیده‌ها حکایت از آن دارد که این لنز زوم دوربرد دارای سنسور 12 مگاپیکسلی است.

گمانه‌زنی‌ها در مورد حافظه داخلی آیفون 15

انتظار می‌رود مدل‌های معمولی آیفون 15 و 15 پلاس با فضای ذخیره‌سازی 128گیگابایتی عرضه شوند؛ اما، پیش‌بینی می‌شود که آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس، دست کم، 256 گیگابایت حافظه داخلی داشته باشند.

حافظه داخلی مورد انتظار آیفون 15 و 15 پلاس

  • 128 گیگابایت
  • 256 گیگابایت
  • 512 گیگابایت

حافظه داخلی مورد انتظار آیفون15 Pro  و  15 Pro Max

  • 256 گیگابایت
  • 512 گیگابایت
  • 1 ترابایت
  • 2 ترابایت (ممکن است)

جمع‌بندی

در میان همه این گمانه‌زنی‌ها و شایعات درباره آیفون 15، تراشه A17 به‌کاررفته در سری پرو و ​​دوربین زوم پریسکوپ تعبیه‌شده در مدل پرو مکس از جذابیت بیشتری برخوردار هستند.

افزایش احتمالی قیمت نیز یک نگرانی بزرگ، به‌ویژه در خصوص مدل‌های Pro و Pro Max ایجاد می‌کند؛ اما، اپل، بارها ثابت کرده است که هیچ افزایش قیمتی را بی‌دلیل انجام نمی‌دهد.

همچنین، شما می‌توانید نسبت به دریافت اعتبار آنلاین خریداری کالا قسطی ‌به‌عنوان راهی برای تامین بودجه مورد نیاز برای خرید گوشی قسطی، اقدام کرده و منتظر بمانید تا پرچمدار آیفون در بازار داخلی، عرضه شود و آیفون قسطی خود را خریداری کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: