April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۱۸۲۵
۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
0
دادستان عمومی و انقلاب قم از تدابیر دادستانی برای ملاقات والدین زندانی و اطفال آنان در محیطی خارج از زندان با حفظ مسائل امنیتی خبر داد.

فراهم شدن امکان ملاقات والدین زندانی با فرزندان خود در خارج از زندان در قم

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن غریب اظهار کرد: به‌منظور صیانت از حقوق، کرامت، مصالح و سلامت روان و سلامت اجتماعی کودکان و والدین زندانی، امکان ملاقات آنان در محیطی متناسب باروحیه کودکان فراهم شد.

مریم مقیسه دادیار شعبه سرپرستی قم نیز در ادامه درخصوص این طرح گفت: طی جلسه با مسوول ناظر بر زندان‌های قم توافق شد که برای این ملاقات محیطی مناسب خارج از زندان با حفظ تدابیر امنیتی و نظارت مددکار زندان تعبیه گردد و به‌صورت آزمایشی اولین ملاقات مادر زندانی با کودکان خود در واحد مشاوره مجتمع پناه امن صورت گرفت که در این دیدار کودکان از طریق بازی با مادر خود ارتباط عاطفی و مطلوبی برقرار کردند.

سعید نجفی سرپرست واحد مددکاری مجتمع پناه امن قم نیز همچنین در خصوص این طرح گفت: با وجود خدمات مراقبین بهزیستی خلأ عاطفی کودکان به طور کامل تأمین نمی‌شود و نیازمند دیدار و ملاقات با والدین خود هستند و چنانچه این دیدار در محیطی امن و مناسب صورت پذیرد والدین در دنیای ذهنی آنان مطلوب باقی خواهند ماند و بعد از آزادی والدین زندانی، مجدداً خانواده می‌تواند محیط امنی برای طفل باشد.

نجفی بیان کرد: دلبستگی ایمن یکی از نیاز‌ها و حقوق اولیه کودک است که باید موردتوجه مراجع ذی‌صلاح قرار گیرد و نادیده‌گرفتن این نیاز باعث بد تنظیمی هیجانی اطفال در آینده می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: