April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۱۸۴۸
۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
0
در این مقاله از مجموعه خودرویی هشت قصد داریم در رابطه با خرید تیگو 5 ie در اصفهان و بررسی ویژگی های این خودروی جذاب صحبت کنیم.

شرکت چری، یکی از کمپانی‌های فعال در بازار خودرو کشورمان است که در حال حاضر حدود دو دهه است که با محصولات مختلف در بازار ما حضور دارد. خودروی چری تیگو 5 ie یکی از همین شاسی بلندهای است که در دوران عرضه خود، توانست فروش بسیار زیادی را برای شرکت چری و همکار ایرانی‌اش یعنی مدیران خودرو، به بار بیاورد.

این خودرو در مدل‌ها و تیپ‌های مختلفی در بازار عرضه شده است که تیگو 5 ie آخرین و به روزترین مدل موجود در بازار شناخته می‌شود. در این مقاله از مجموعه خودرویی هشت اصفهان (https://8cars.ir/)، قصد داریم شما را با مشخصات این خودرو آشنا کنیم و به بررسی تفاوت‌هایی که در این تیپ از خودروی چری تیگو 5 ایجاد شده است، بپردازیم.

 خرید تیگو 5 ie در اصفهان

معرفی کلی  تیگو 5 ie

خودروی چری تیگو 5 ie آخرین مدل از این محصول چری در بازار خودرو کشورمان است که در مدت زمان حضورش در بازار توانست فروش مناسبی را کسب کند. این خودرو را می‌توان به نوعی حاصل به روز رسانی‌های انجام شده بر روی چری تیگو 5il  دانست که از سال ۱۳۹۴ تا سال ۱۳۹۹ تولید می‌شد. نسخه قبلی در سال ۱۳۹۷، یک به روز رسانی را در طراحی داخلی و خارجی تجربه کرد. با این حال در نسخه جدید، برخی از به روز رسانی‌ها برای عملکرد رقابتی این خودرو در برابر رقبای جدیدتر، صورت گرفت.

خودروی چری تیگو 5 ie در سال 1397 با به روز رسانی‌های مختلف عرضه گردید و پس از حدود یک سال تولید این خودرو متوقف گشت و با خودروی جدیدتر MVM x55 جایگزین شد. خوشبختانه شرکت چری و مدیران خودرو برخلاف بسیاری از تولید کنندگان خودروی کشور، توجه بسیار زیادی به بروز رسانی خودروهایشان داشته و همه ساله چندین مدل خودروی جدید تولید و جایگزین خودروهای قبلی می‌کنند. از این لحاظ می‌توان مدیران خودرو را تنها تولید کننده در کشور دانست که سعی می‌کند محصولات خود را همواره رقابتی نگه دارد؛ حتی اگر هیچ رقیبی برای محصولاتش در نسخه‌های تولید شده در داخل وجود نداشته باشد‌. نمونه آن را می‌توان در خودروی چری تیگو ۸ مشاهده کرد که هر چند ماه، شاهد عرضه نسخه جدیدتر و امکانات بیشتر هستیم.

با وجود اینکه در حال حاضر خودروهای جدیدتری به بازار عرضه شده‌اند و تولید خودروی چری تیگو 5 ie متوقف شده است، هنوز هم این خودرو مشخصات و امکانات چشمگیری دارد و در بازار داغ شاسی بلندهای روز کشور، توانایی رقابت داشته و می‌تواند به عنوان یک انتخاب مناسب محسوب شود. در صورتی که قصد خرید تیگو 5 ie در اصفهان را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا با مطالعه ادامه این مقاله از سایت هشت، با مشخصات این خودرو آشنا شوید.

تیگو 5 ie از نظر طراحی ظاهری

در بررسی خودروی چری تیگو 5 ie ابتدا بیایید نگاهی به طراحی ظاهری این خودرو بیندازیم. طراحان آلمانی این خودرو سعی کرده‌اند تا هویت جدیدی را به این خودرو ببخشند. بدین ترتیب هیچگونه کپی کاری از نسخه‌های پرفروش ژاپنی، کره‌ای یا اروپایی ندارد. گرچه در آن سال‌ها که خودروی چری تیگو 5 طراحی می‌شد، خبری از یک الگوی طراحی ثابت برای تمامی خودروهای برند چری نبود. با این حال، اگر به محصولات فعلی این برند در بازار خودرو کشورمان نگاهی بیندازید، یک سبک طراحی ثابت را در بسیاری از محصولات این برند مشاهده می‌کنید که نشان از حرکت به سوی جهانی شدن برند چری است.

به طراحی ظاهری خودروی تیگو 5 ie بازگردیم. اگر از نمای مقابل به خودرو نگاهی بیندازید، یک جلو پنجره با طراحی منحنی را مشاهده خواهید کرد که در دو طرف به چراغ‌های جلو متصل شده‌اند. چراغ‌های جلو از نوع زنون بوده و در نسخه‌های جدیدتر با یک طراحی گرافیکی جدید، عرضه شده‌اند. جلو پنجره نیز طراحی جدیدی داشته که نشان تجاری برند چری در قسمت میانی این جلو پنجره، قرار گرفته است. پایین‌تر که بیاییم، مه شکن‌های خودرو را داریم که در بخش کناری طرفین سپر خودرو قرار گرفته‌اند. در بالای مه‌شکن‌ها، چراغ‌های دی لایت را داریم که با طراحی ویژه‌ای که دارند، فرم خشنی را به این خودرو بخشیده‌اند.

اگر از نمای عقب نیز به خودرو نگاهی بیندازیم، چراغ‌های بزرگ عقب خودرو را داریم که به صورت دو تکه طراحی شدند و بخش کوچکتر در طرفین درب صندوق عقب قرار گرفته‌اند. سپر عقب در این محصول چری به صورت ترکیبی، با رنگ مشکی و نقره‌ای طراحی شده و فرم زیبایی را به این بخش از خودرو بخشیده است. در طرفین این سپر، دو محل برای خروجی اگزوز داریم. در بین دو خروجی اگزوز نیز دیفیوزر هایی برای بهبود قابلیت‌های حرکتی در سرعت‌های بالا طراحی شده‌اند. شیشه عقب در این خودرو، دارای برف پاک کن بوده و نگرانی راننده را از کاهش دید عقب خودرو در روزهای بارانی و برفی برطرف می‌سازد.

تیگو 5 ie از نظر طراحی داخلی

در این قسمت می‌خواهیم وارد فضای داخلی خودروی چری تیگو 5 ie شده و به بررسی آن بپردازیم. اگر تا پیش از این سوار کابین نسل قبلی خودروی چری تیگو 5 شده باشید، تفاوت‌های قابل ملاحظه‌ای را در فضای داخلی دو نسل این خودرو مشاهده خواهید کرد. اول اینکه روکش صندلی‌ها در این مدل تغییر کرده و از حالت مشکی کامل که در مدل‌های قبل از سال 1397 شاهد بودیم، به فرم دو رنگ مشکی و نارنجی تغییر یافته است. این تریم رنگی باعث شده تا فضای داخلی نسبتاً روشن‌تر و زیباتر به چشم بیاید. با این حال، قالب صندلی‌ها یکسان بوده و تغییری را از بابت نحوه سواری و کیفیت نشیمن در این خودرو حس نخواهید کرد.

فرمان خودروی چری تیگو 5 ie نسبت به مدل قبلی تغییری نداشته و همان کلیدهای کنترلی را در دو طرف دسته فرمان شاهد هستیم. این کلیدها در یک طرف مربوط به کروز کنترل و قطع و وصل کردن تماس تلفنی است. در طرف دیگر هم مربوط به سیستم مولتی مدیا و مانیتور خودرو می باشد. حال بیایید به بخش کیلومترشمار و دورسنج خودرو در پشت فرمان نگاهی بیندازیم. در این قسمت، یک مانیتور کوچک تعبیه شده است که اطلاعات ضروری خودرو مانند میزان سرعت، وضعیت سوخت و دمای آب رادیاتور را نشان می‌دهد. صفحه کیلومترشمار و دورسنج موتور خودرو با نورپردازی‌هایی به رنگ آبی طراحی شده که جلوه زیبایی را به این قسمت بخشیده است.

قیمت تیگو 5 ie

در سمت چپ صندلی راننده، کلیدهای کنترل برقی صندلی وجود دارد که دارای حافظه برای حالت ‌های مختلف صندلی است‌. بر روی قسمت داخلی درب راننده نیز کلیدهای کنترل شیشه ‌های جلو و عقب در دو طرف خودرو قرار داده شده‌ است.

به بخش داشبورد خودروی چری تیگو 5 ie که نگاهی بیندازیم، یک مانیتور بزرگ در بخش کنسول مرکزی قرار داده شده است. این مانیتور که به حالت عمودی قرار گرفته است، اندازه ای تقریباً دو برابر مانیتور نسخه قبلی این خودرو دارد. در دو طرف مانیتور، خروجی ‌های سیستم تهویه مطبوع قرار گرفته و همچنین در بخش پایینی آن نیز چندین کلید کنترلی برای کنترل مانیتور و موارد دیگر قرار داده شده‌ است.

درباره جاداری فضای کابین نیز باید بگوییم که خودروی چری تیگو 5 تغییراتی را از نظر فضای کابین تجربه نکرده است‌. با این حال، چه در این نسل و چه در نسل‌های قبلی این خودرو، فضای سرنشینان به خصوص در بخش فضای سر، بسیار مناسب بوده و سرنشینان قد بلند نیز می‌توانند به راحتی در این خودرو بنشینند. فضای پا در صندلی‌های جلو و صندلی‌های عقب کاملا مناسب بوده و ۵ سرنشین بزرگسال می‌توانند از سواری در این خودرو لذت ببرند.

تیگو 5 ie از نظر فنی

حال می‌خواهیم شما را با مشخصات فنی خودروی چری تیگو 5 ie آشنا کنیم. این خودرو در بحث فنی تفاوتی را نسبت به نسل قبلی تجربه نکرده و از همان موتور معروف شرکت چری استفاده کرده است. این موتور که ساخت شرکت اتریشی AVL است، کیفیت بسیار بالایی داشته و در طی ۱۰ سال تولید بدون وقفه این موتور و استفاده در مدل‌های مختلف چری، آزمون عملکردی خود را پس داده است. این موتور از نوع ۴ سیلندر تنفس طبیعی است که حجم ۲ لیتری داشته و جزو معدود شاسی بلندهای بدون توربو در بازار شناخته می‌شود.

این مورد یک نقطه ضعف برای خودروی چری تیگو ۵ به شمار می ‌رفت. بدین دلیل که این خودرو همواره با خودروهایی که همگی از توربوشارژ بهره می‌بردند و عملکرد فنی بهتری را نشان می‌ دادند، در حال رقابت بود. با این حال، مدیران خودرو تا سال ۱۴۰۰ هیچگونه تصمیمی برای نصب موتور دارای توربو در این خودرو نداشت. همین عامل هم باعث کاهش استقبال این خودرو در سال‌ های اخیر شده بود.

در هر صورت موتور استفاده شده در خودروی چری تیگو 5 ie توانایی تولید ۱۳۹ اسب بخار قدرت را در دور موتور ۵۷۵۰ دارد. همچنین گشتاور تولید شده توسط این موتور نیز ۱۸۲ نیوتون متر است که در دور موتور ۴۳۰۰ دور بر دقیقه، در اختیار راننده قرار می‌گیرد. مصرف سوخت این موتور با توجه به حجم و قدرت تولیدی و البته قدیمی بودن آن، نسبتا مناسب است. طبق اعلام شرکت سازنده در ایران، مصرف سوخت ترکیبی این خودرو حدود ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

بررسی فنی تیگو 5 - مجموعه 8

گیربکس استفاده شده برای خودروی چری تیگو 5 ie از نوع سی وی تی است که یک نوع گیربکس اتوماتیک به شمار می‌آید. این گیربکس به صورت مجازی به حالت هفت دنده تنظیم شده است و عملکرد مناسبی را برای رانندگی‌های شهری و جاده‌ای ارائه می‌دهد. با این وجود، باید در نظر داشته باشید که وضعیت شتابگیری این خودرو با توجه به استفاده از این نوع گیربکس نسبت به خودروهای دارای گیربکس دو کلاچه کمی ضعیف‌تر است‌. علت را نیز می‌توان در ماهیت این نوع گیربکس دانست که مخصوص خودروهای خانوادگی و شهری می باشد.

ظرفیت صندوق عقب این خودرو، ۳۷۰ لیتر است که این رقم برای یک شاسی بلند، مقداری پایین می باشد. ظرفیت باک سوخت، ۵۵ لیتر بوده و وزن خودرو نیز ۱۵۰۰ کیلوگرم است. در ضمن در این نسخه از خودروی چری، از رینگ‌های ۱۸ اینچی برای چرخ‌های جلو و عقب استفاده شده است.

درباره سیستم تعلیق این خودرو نیز باید بگوییم که در این نسخه از خودروی چری، از سیستم تعلیق مستقل مک فرسون با فنر پیچشی و میله ضد لغزش و نگهدارنده در محور جلو استفاده شده است. محور عقب نیز از سیستم تعلیق کشنده چندگانه با فنر پیچشی استفاده شده است.

 

تیگو 5 ie از نظر امکانات رفاهی

خودروی چری تیگو 5 ie از نظر امکانات و آپشن‌های رفاهی، در وضعیت بسیار مناسبی به سر می‌برد. در بخش خارجی این خودرو از چراغ دی لایت LED استفاده شده است. آینه‌های جانبی به صورت برقی باز و بسته می‌شوند و دارای گرمکن هستند. شیشه بالابرها برقی بوده و تنها با یک دکمه باز و بست می‌شوند. ورود به خودرو بدون کلید است و خودرو با یک دکمه روشن و خاموش می‌شود.

در فضای داخلی خودروی چری تیگو 5 ie باید بگوییم که صندلی‌ها از نوع چرمی بوده و تریم دو رنگ مشکی و نارنجی دارند. صندلی‌های جلو دارای گرمکن بوده و صندلی راننده به صورت برقی می باشد. همچنین این خودرو مجهز به کروز کنترل، سانروف برقی، کامپیوتر سفری و سنسور پارک در جلو و عقب است.

به بخش مولتی مدیای تیگو 5 ie می‌آییم. در این بخش امکانات زیادی وجود دارند. کنترل صوتی مولتی مدیا پخش شده در این مانیتور در فرمان خودرو نیز انجام می‌شود. همچنین در این خودرو از سنسور دوربین دنده عقب از نوع استاتیک و دینامیک استفاده شده است. مانیتور نصب شده در این خودرو نیز قابلیت‌های مختلفی دارد که از جمله آنها می‌توان به اتصال از طریق بلوتوث، میرور لینک و نقشه‌یابی موبایلی اشاره کرد. این سیستم صوتی به ۶ بلندگوی استریو در طرفین کابین خودرو متصل می‌شود. تنها آپشنی که در این خودرو نسبت به مدل‌های نسل قبلی دیده نمی‌شود، حذف سیستم تهویه مطبوع دوگانه است که به دلیل عدم سازگاری با مانیتور جدید، حذف شده است.

از نظر سیستم ایمنی نیز باید بگوییم که خودروی چری تیگو 5 ie به دلیل بهره‌مندی از کمربندهای ایمنی سه نقطه‌ای برای سرنشینان جلو و عقب، کیسه هوای جلو و پرده‌ای برای سرنشینان جلو و انواع سیستم‌های ترمز هوشمند توانسته است تا به عنوان یکی از دارندگان ۵ ستاره ایمنی از موسسه ایمنی اروپا به شمار بیاید.

 آپشن های تیگو 5 ie - مجموعه هشت

مجموعه خودرویی هشت؛ ارائه دهنده انواع خودرو های چری و فونیکس

در این مقاله، شما را با خودروی چری تیگو 5 ie آشنا کردیم. در ادامه مشخصات طراحی ظاهری، فضای داخلی و مشخصات فنی و امکانات آن را برای شما شرح دادیم. اگر یک شاسی بلند خانوادگی و کم حاشیه می خواهید که شما را درگیر کمبود لوازم یدکی نکند، خرید تیگو 5 انتخابی مناسب برای شما خواهد بود.

مشتریانی که تمایل به خرید تیگو 5 ie در اصفهان دارند، نمونه های صفر کیلومتر و کم کارکرده این خودرو را می توانند در مجموعه خودرویی هشت اصفهان خریداری کنند. مجموعه خودرویی هشت اصفهان که پیشتر با نام نمایشگاه خودرو پناهی اصفهان شناخته می شد، بیش از 30 سال است که در حوزه خرید و فروش فعالیت دارد. این مجموعه خوشنام در سالیان اخیر طرح های فروش ویژه خودرو را راه اندازی کرده است.

از جمله طرح های فروش مجموعه خودرویی هشت اصفهان، می توان به طرح ویژه فروش اقساطی خودروهای شاسی بلند چری اشاره کرد. بر طبق این طرح، مشتریان می توانند نسبت به خرید تیگو 8 پرو در اصفهان،  خرید تیگو 5 il در اصفهان، خرید تیگو 7 لاکچری در اصفهان و سایر مدل های این برند اقدام کنند. همچنین مشتریان می توانند در طرح های جایگزینی خودروهای کارکرده با خودروهای نو شرکت کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان مجموعه خودرویی 8 اصفهان ارتباط بگیرید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: