April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۱۸۸۵
۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۰
0
معاون آموزشی وزارت علوم از عدم انحلال دانشگاه پیام نور و طرح آمایش ساماندهی دانشگاه‌ها خبرداد.

ساماندهی دانشگاه‌ها در طرح آمایش

قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم گفت: استاد محوری در برنامه هفتم ذکر شده و جزء برنامه‌های وزارت علوم است و این شیوه آموزش در ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا تدریس می‌شود.

به گفته وی پذیرش دانشگاه‌ها به صورت استاد محوری و شاگرد پروری شروع شده است و این روش تدریس در ایران از دیرباز وجود داشته است.

عمو عابدینی بیان کرد: جاده علمی به تمدن ایرانی و اسلامی بر می‌گردد و متون علمی فارسی به عربی و سایر زبان‌ها ترجمه شده است.

او ادامه داد: باید ۳۰ دانشگاه در مدت پنج سال به استاد محوری تبدیل شوند و دانشگاه‌های انتخاب شده جز مراکز آموزش عالی هستند که یک درصد تولید علم کشور را انجام می‌دهند.

او اضافه کرد: در دانشگاه‌های نوین برنامه این است که دانشجویان استعداد درخشان از دیپلم به کارشناسی ارشد منتقل شوند. شورای گسترش مجوز داده است که دانشگاه‌ها یک درصد یک دانشکده را به عنوان علوم فنون معرفی کنند.

عموعابدینی بیان کرد: بحث هیچ واحد دانشگاهی در آمایش مطرح نبوده بلکه تمام واحد‌های دانشگاهی ساماندهی خواهند شد. اعضای هئیت علمی و استادان دانشگاه پیام نور ساماندهی می‌شوند و این دانشگاه منحل نخواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: