April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۱۹۳۹
۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
0

این روزها شاید کمتر کسی را بتوان پیدا کرد که واژه ارزهای دیجیتال به گوشش نخورده باشد‌. با افزایش محبوبیت فناوری بلاکچین، ارزهای دیجیتال با اقبال بیشتری از سوی سرمایه‌گذاران و کاربران مختلف مواجه شده‌اند و سرمایه‌گذاران و کاربران ایرانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. ولی با توجه به اعمال محدودیت‌های مختلف از سوی پلتفرم‌های خارجی، اهمیت استفاده از یک پلتفرم امن داخلی دو چندان شده است.

اما کاربران مختلف در این مسیر با چالش‌های مختلفی مثل عدم آشنایی با مراحل خرید ارزهای دیجیتال مواجه هستند. از همین رو، قصد داریم در ادامه بیشتر راجع به آموزش خرید ارزهای دیجیتال با تتر بحث کنیم.

ارزهای دیجیتال چیست؟

قبل از آنکه به آموزش خرید ارزهای دیجیتال بپردازیم، باید با مفهوم ارزهای دیجیتال و صرافی ارز دیجیتال آشنا شویم. ارزهای دیجیتال که در اصطلاح کلی به آن‌ها کریپتوکارنسی گفته می‌شود، به آن دسته ارزهایی گفته می‌شود که به شکل دیجیتال یا مجازی وجود دارند و از فناوری رمزنگاری برای تأمین امنیت تراکنش‌های شبکه استفاده می‌کنند. نهاد مرکزی یا مرجع تنظیم کننده در رمز ارزها وجود ندارد و ثبت و اعتبارسنجی تراکنش‌ها در شبکه بلاکچین، به واسطه یک سیستم غیر متمرکز انجام می‌شود.

ارزهای دیجیتال به عنوان یک سیستم پرداخت دیجیتال، متکی به بانک‌ها برای تأیید تراکنش نیستند. چنین سیستمی یک سیستم همتا به همتا (P2P) است که هر کسی با استفاده از آن در هر جای جهان می‌تواند نسبت به ارسال و دریافت پرداخت‌ها اقدام کند. به جای جابجایی پول فیزیکی در دنیای واقعی، ارزهای دیجیتال به عنوان ورودی یک پایگاه داده آنلاین عمل می‌کنند که تراکنش‌های خاصی را توصیف می‌کند. هنگامی که از ارزهای دیجیتال برای نقل و انتقال پول استفاده می‌کنید، کلیه تراکنش‌های شبکه در یک دفتر کل عمومی ثبت می‌شوند.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی ارز دیجیتال به بازاری گفته می‌شود که در آن ارزهای دیجیتال خرید و فروش می‌شوند. صرافی‌های ارز دیجیتال پلتفرمی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا بتوانند در بستری امن و آنلاین، رمز ارزهای مختلف را بخرند یا بفروشند.

قبل از آنکه این پلتفرم‌ها وارد عرصه شوند، کاربران فقط می‌توانستند از طریق ماینینگ یا انجمن‌های آنلاین و آفلاین برای خریداری ارزهای دیجیتال اقدام کنند. در حال حاضر، صدها صرافی مختلف در سراسر جهان با پشتیبانی از انواع دارایی‌های دیجیتال، به مشتریان خدمات‌رسانی می‌کنند.

مراحل آموزش خرید ارزهای دیجیتال با تتر

در این قسمت از مبحث آموزش خرید ارزهای دیجیتال با تتر، به شما خواهیم گفت که برای خرید تتر و سایر ارزهای دیجیتال، چه مراحلی را باید طی کنید. به طور کلی، برای آنکه بتوانید ارزهای دیجیتال را خریداری کنید، باید سه مرحله زیر را دنبال کنید.

1. انتخاب پلتفرم

در مرحله نخست، باید در مورد انتخاب پلتفرم تصمیم‌گیری کنید. شما در اینجا دو انتخاب دارید که عبارتند از:

· بروکرهای سنتی. این‌ها کارگزاران آنلاینی هستند که امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال و همچنین، انواع دیگر دارایی‌ها مانند سهام و صندوق‌های ETF را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. چنین پلتفرم‌هایی اگرچه هزینه پایین‌تری را برای معاملات دریافت می‌کنند، اما قابلیت‌های کمتری نیز دارند.

· صرافی‌های کریپتو. صرافی‌های زیادی در بازار کریپتو فعالیت دارند که هر کدام از ارزهای دیجیتال مختلفی پشتیبانی می‌کنند و امکانات متنوعی را به کاربران ارائه می‌دهند. در بسیاری از این صرافی‌ها، کارمزد معاملات بر اساس میزان دارایی‌ها و سطح کاربری تعیین می‌شود.

2. واریز وجه به حساب صرافی

پس از انتخاب پلتفرم و تکمیل ثبت نام، گام بعدی این است که به حساب خود در صرافی واریز وجه انجام دهید تا بتوانید ارزهای دیجیتال مورد نظرتان را خریداری کنید.

امکان واریز وجه با استفاده از ارزهای رایج فیات مانند دلار، یورو یا پوند از طریق حساب بانکی در اکثر صرافی‌های خارجی وجود دارد. اما به دلیل محدودیت‌ها، چنین امکانی برای کاربران داخل ایران مهیا نیست. از همین رو، توصیه می‌شود که از یک صرافی امن و معتبر داخلی با امکان واریز ریالی استفاده کنید.

3. ارسال سفارش

پس از واریز موفق وجه، شما می‌توانید از طریق وب سایت یا اپلیکیشن موبایل صرافی، نسبت به ارسال سفارش خود برای خرید بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال اقدام کنید. کافی است که وارد بخش معاملات شوید و سپس، نوع سفارش و مقدار ارزهای دیجیتال که می‌خواهید بخرید را وارد کرده و روی ارسال سفارش کلیک کنید.

به طور کلی، فرآیند آموزش خرید ارزهای دیجیتال با تتر، تقریباً در تمامی صرافی‌ها به صورت یکسان دنبال می‌شود. البته، پلتفرم‌هایی مانند صرافی اکسیر بخش معاملات آسان را نیز برای ارسال سفارش توسط افراد مبتدی فراهم کرده‌اند.

آموزش خرید ارزهای دیجیتال با تتر در صرافی اکسیر

صرافی اکسیر به عنوان امن‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال در ایران، امکان خرید بیش از 40 نوع رمز ارز مختلف را با تتر در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به علاوه، به صورت منظم به تعداد ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده اضافه می‌شود.

صرافی اکسیر دو نوع بازار را برای معاملات ارزهای دیجیتال در اختیار کاربران قرار می‌دهد که عبارتند از معاملات آسان برای کاربران مبتدی و معاملات حرفه‌ای برای افرادی که تجربه معاملات ارزهای دیجیتال را دارند.

امکان خرید ارزهای دیجیتال مختلف در بازارهای تتر اکسیر با کارمزد یکسان و بسیار پایین برای کاربران مهیا شده است. در بازار حرفه‌ای، کاربران می‌توانند معاملات خود را همانند صرافی‌های خارجی با استفاده از تتر انجام دهند. باید اشاره کنیم که برای پرداخت کارمزد کمتر توصیه می‌شود از معاملات حرفه‌ای استفاده کنید.

مراحل استفاده از صرافی اکسیر برای خرید ارزهای دیجیتال با تتر

1. ثبت نام در صرافی

2. احراز هویت

3. ثبت اطلاعات بانکی

4. واریز وجه و یا رمز ارز

5. شروع معاملات

همانطور که اشاره شد، صرافی اکسیر از ارزهای دیجیتال مختلفی پشتیبانی می‌کند که معروف‌ترین آن‌ها عبارتند از:

بیت کوین، اتریوم، تتر، دوج کوین، ترون، ماتیک، لایت کوین، شیبا، کاردانو، آواکس، ریپل، مونرو، لینک، سولانا، پولکادات، آربیتروم و بیش از 50 رمز ارز جدید که می توانید با مراجعه به وبسایت رسمی این صرافی مشاهده کرده و با بهترین قیمت و پایین ترین کارمزد آن ها را به سادگی معامله کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: